نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

بازی DiRT 4 ممکن است برای نینتندو سوییچ هم منتشر شود

استودیو کدمسترز از احتمال انتشار بازی DiRT 4 برای نینتندو سوییچ خبر داد.

اواسط هفته گذشته بود که شرکت کدمسترز از چهارمین نسخه مجموعه Dirt رونمایی کرد و اعلام کرد این بازی ریسینگ در ماه ژوئن امسال برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود. حال، در صحبت‌های اخیر دارن هیوارد (Darren Hayward) طراح DiRT 4، او از احتمال انتشار بازی برای کنسول بازی جدید شرکت نینتندو یعنی سوییچ گفته است. البته بهتر است به این زودی امیدی به انتشار بازی برای این کنسول نداشته باشید. هیوارد در مصاحبه اخیر خود با Daily Star انگلستان گفت:

شخصا، کنسول سوییچ را پیش خرید کرده‌ام و همان روز اول آن را دریافت می‌کنم، بدیهی است که در زمان انتشار، بازی Dirt 4 برای سوییچ منتشر نمی‌شود. ما از قبل پلتفرم‌های خود را انتخاب کرده‌ایم. الان چیزی برای رونمایی نداریم، اما کاملا ردش نمی‌کنم.

هیوارد در ادامه اظهار داشت که برای پشتیبانی بازی از ویژگی‌های منحصر به فرد سوییچ مانند کنترلر حرکتی Joy-Con، استودیو Codmasters باید وقت و نیروی فراوانی برای آن بگذارد و بهبودهای بیشتری را لحاظ کند:

تعداد فراوانی دکمه ورودی وجود ندارد، بنابراین باید کنترل بسیار ساده‌ای را پیاده سازی کنیم و به خاطر همین، ممکن است سناریو ایده آلی برای بازی Dirt 4 نباشد.

وی افزود:

با این وجود، مسلما می‌بینم که نینتندو سوییچ بازی‌های ریسینگ متقاعده کننده‌ای در اختیار دارد. 

بازی Dirt 4 دنباله‌ای بر بازی ریسینگ Dirt Rally است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، با این وجود از سال ۲۰۱۱ تا امروز DiRT 4 اولین نسخه شماره دار مجموعه محسوب می‌شود.

طبق گفته کدمسترز، بازی Dirt 4 قصد دارد روی طبیعت خطرناک مسابقات رالی تمرکز کند:

Dirt 4 در مورد به آغوش کشیدن آن خطر است. در مورد هیجان، نشاط و آدرنالینی است که برای مسابقات آفرود (offroad) حیاتی محسوب می‌شود.

کنسول نینتندو سوییچ در تاریخ ۳ مارس به قیمت ۳۰۰ دلار (۱۳ اسفند ۱۳۹۵) عرضه خواهد شد اما هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا Dirt 4 برای این کنسول عرضه خواهد شد یا خیر.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده