نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۲

اتمام موجودی نینتندو سوییچ در گیم استاپ

اگر به دنبال پیش‌خرید کنسول نینتندو سوییچ هستید باید از فروشگاه دیگری غیر از گیم‌استاپ (GameStop) برای این کار اقدام کنید.

همین دیروز بود که خبر آغاز پیش‌فروش کنسول جدید نینتندو سوییچ در فروشگاه گیم‌استاپ را منتشر کردیم. حالا و پس از گذشت مدتی کوتاه، این خرده‌فروشی اعلام کرده ظرفیت پیش‌فروشش برای کنسول سوییچ به پایان رسیده است. نکته جالب آنکه مشتریان امریکایی حتی نمی‌توانند از سایر فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی برای پیش‌خرید سوییچ اقدام کنند؛ گفته می‌شود آمازون، والمارت، بست بای و سایر فروشگاه‌ها، تنها سه روز پس از آغاز پیش‌فروش سوییچ، این کنسول را ناموجود اعلام کرده‌اند. البته برخی وسایل جانبی و بازی‌های سوییچ از این فروشگاه‌ها قابل تهیه هستند.

گیم‌استاپ هنوز اعلام نکرده که چه تعداد دستگاه سوییچ را پیش‌فروش کرده است. این خرده‌فروشی با انتشار بیانه‌ای تاکید کرده که با کمپانی نینتندو در حال مذاکره و همکاری است تا تعداد بیشتری از کنسول سوییچ را برای پیش‌فروش ارائه کند. گیم‌استاپ همچنین اعلام کرده افرادی که مایل به تهیه سوییچ هستند می‌توانند با ثبت نام در این وبسایت، از موجود شدن دوباره کنسول برای پیش‌فروش باخبر شوند. موضوع جالب‌تر اینکه در وبسایت ای‌بی (eBay) برای سوییچ بازار خاکستری به راه افتاده که قیمت‌های عجیب و غریب، از ۲۰۰ دلار تا بیش از ۴۰۰ دلار را برای این کنسول پیشنهاد می‌دهند.

این اخبار در حالی منتشر شده‌اند که رجی فیس-ام، رییس نینتندوی امریکا، در مصاحبه‌ای که اخیرا با وبسایت GameSpot داشت، تاکید کرده بود که سوییچ مانند نسخه کلاسیک کنسول NES با مشکلات مربوط به عرضه و تقاضا مواجه نخواهد شد. وی همچنین در این مصاحبه به تعهد نینتندو برای عرضه دو میلیون دستگاه سوییچ در تاریخ انتشار این کنسول اشاره کرده بود.

وقتی کنسول Wii U در نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی عرضه شد، مدیر نینتندوی آمریکا اعلام کرد که فروش این کنسول در ایالات متحده به ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده است. در آن زمان حدود ۲۵۰ هزار نفر به دلیل اتمام ظرفیت پیش‌فروش Wii U در گیم‌استاپ، در لیست انتظار این فروشگاه قرار گرفته بودند. گفتنی است کنسول Wii هم در هفته اول عرضه‌اش در سال ۲۰۰۶ حدود ۶۰۰ هزار دستگاه فروخته بود.

نینتندو سوییچ در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۷ (۱۳ اسفند ۱۳۹۵) به طور رسمی عرضه خواهد شد.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده