نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۱

ریمستر دو نسخه اول Warcraft ساخته نخواهد شد

بنیان‌گذار بلیزارد اعلام کرده که نباید منتظر ریمستر دو نسخه اول Warcraft باشیم.

سری بازی‌های وارکرفت این روز‌ها به شکل بازی کارتی یا MMO بیش‌تر شناخته می‌شوند؛ اما این مجموعه ابتدا در قالب بازی‌هایی استراتژیک توسط بلیزارد معرفی شد و مخصوصا Warcraft 3 طرفداران بسیار زیادی چه در ایران و چه در کشور‌های دیگر داشت. به همین دلیل هم افراد زیادی منتظر هستند تا شاید روزی بلیزارد تصمیم به ساخت Warcraft 4 گرفته یا حداقل نسخه‌های کلاسیک این سری را ریمستر کند؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد قرار نیست رخ دهد.

فرانک پیرس، یکی از بنیان‌گذاران Blizzard، اخیرا طی نمایشگاه بلیزکان، در پاسخ به سوال یکی از طرفداران پیرامون ساخته شدن نسخه‌های ریمستر Warcraft 1 و Warcraft 2 گفت:

خوشبختانه ما تمامی کد‌ها و فایل‌های مربوط به نسخه‌های قدیمی بازی‌هایمان را در اختیار داریم. اما اینکه دوباره سراغ آن‌ها رفته و سعی کنیم از آن‌ها استفاده کنیم، کمی دشوار است. به هر حال ما پیر شده‌ایم و برخی چیز‌ها را فراموش کرده‌ایم!

البته ما افراد علاقه‌مندی داشتیم که دوست داشتند سراغ این فایل‌ها رفته و نسخه اول وارکرفت را بازسازی کنند. آن‌ها حتی این کار را انجام هم دادند و یک نسخه قابل‌بازی را شاهد بودیم که عالی هم بود. ولی خب با اینکه وارکرفت ۱ در زمان خودش جزو بهترین بازی‌ها بود، ولی به نظرم امروزه دیگر آنقدر هیجان‌انگیز نیست.

به‌علاوه همواره محدودیت‌هایی در منابع وجود دارد و به همین دلیل ما ترجیح می‌دهیم تا از منابع موجود برای خلق محتوایی برای World of Warcraft یا Overwatch استفاده کنیم یا حتی سراغ یک پروژه کاملا جدید برویم تا اینکه بخواهیم روی بازی‌های قدیمی و ریمستر کردن آن‌ها تمرکز داشته باشیم.

واقعیت این است که ما هم به بازی‌های قدیمی‌مان علاقه داریم و عاشق آن‌ها هستیم. ولی این بازی‌ها بهتر است در همان زمان گذشته باقی بمانند.

همچنین مایک مورهیم، مدیرعامل بلیزارد و یکی دیگر از بنیان‌گذاران این کمپانی، در ادامه صحبت‌های همکار خود اذعان داشت که تصمیم کمپانی حداقل در زمان فعلی همانی است که پیرس اعلام کرد.

پس حتی با وجود اینکه بلیزارد چند روز پیش اعلام کرد نسخه اول دیابلو را در قالب مرحله‌ای در Diablo 3 بازسازی خواهد کرد، طرفداران وارکرفت نباید منتظر تجربه دوباره نسخه‌های اول این سری باشند.

نظر شما در این مورد چیست؟


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده