نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹

شبیه ساز کشاورزی و رانندگی با تراکتور،‌ پرطرفدارتر از Call of Duty جدید در شبکه استیم

این روزها، با عرضه بازی‌هایی مثل Titanfall 2 ،Battlefield 1 و حتی یک شبیه‌ساز کشاورزی، نسخه جدید Call of Duty روزهای سختی را سپری می‌کند. 

تیتر را درست خواندید! بله، بازی Farming Simulator 17 که یک بازی راجع به کشاورزی مدرن و راندن تراکتورهای گران‌قیمت است، در حال نابود کردن نسخه جدید Call of Duty در شبکه استیم است، حداقل از نظر آمار و ارقام. 

بر اساس آماری که شبکه استیم منتشر کرده، بازی Farming Simulator 17 در زمان نگارش این خبر در رده ۲۳ لیست ۱۰۰ تایی بازی‌های پرمخاطب استیم با ۲۶ هزار و ۴۴ بازیکن همزمان قرار دارد. این در حالی است که Call of Duty Infinite Warfare با ۱۰ هزار بازیکن نسبت به این بازی، در رده ۳۶ با ۱۵ هزار و ۴۳۶ بازیکن همزمان قرار دارد. 

اگرچه شاید این رقم برای بسیاری از بازی‌ها پایین نباشد اما برای یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های تاریخ حداقل روی پلتفرم رایانه‌های شخصی آماری بسیار بد محسوب می‌شود. 

بسیاری از کسانی که به هر دلیلی از این مجموعه بدشان می‌آید ممکن است این موضوع را به دلیلی برای جشن گرفتن پایان Call of Duty تبدیل کنند اما دلایلی هم برای این موضوع وجود دارد. به طور مثال، از عرضه بازی شبیه‌ساز کشاوری نزدیک به دو هفته می‌گذرد و با توجه به قیمت ۲۵ دلاری‌اش، در ردیف بازی‌های ارزان قیمت قرار می‌گیرد. همچنین شاید عدم امکان بازی بین مخاطبان فروشگاه ویندوز و استیم هم می‌تواند یکی از این دلایل باشد. 

شبیه‌ساز کشاوری با بیش از ۱۶۰۰ بررسی و نظر که بیشتر آن‌ها بسیار مثبت هستند هم در مقابل Infinite Warfare قرار می‌گیرد که از ۲۵۰۰ بررسی که در استیم راجع به آن منتشر شده، ۱۴۰۰ عدد از آن‌ها مثبت و حدود ۱۲۰۰ تای آن، منفی است. این در حالی است که میانگین نمرات شبیه‌ساز کشاورزی از نظر منتقدین سایت‌ها و مجلات مختلف ۷۰ است و در برابر میانگین نسخه جدید Call of Duty به ۸۱ می‌رسد. از دیگر دلایلی که می‌توان برای این موضوع برشمرد هم عرضه بازی‌های اول شخصی مانند Battlefield 1 و Titanfall 2 است که تواسنته‌اند با اقبال خوب منتقدین و مخاطبان روبه‌رو شوند. 

تریلر معرفی Infinite Warfare یه یکی از منفورترین ویدیوهای یوتیوب تبدیل شد و حالا نگاهی به این آمار عجیب و البته موفقیت دیگر بازی‌های اول شخص می‌تواند گواهی بر این موضوع باشد که مخاطبین این سری شاید در حال نادیده گرفتن این مجموعه و رو کردن به دیگر بازی‌های این سبک هستند. 

زومجی هم به زودی بررسی خود از بازی Call of Duty Infinite Warfare را منتشر خواهد کرد اما نظر شما در این‌باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید. 


منبع Destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده