// یکشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲

گزارش عملکرد مالی کمپانی یوبیسافت منتشر شد

کمپانی یوبی‌سافت گزارش عملکرد مالی خود در سه‌ماهه دوم و نیمه اول سال مالی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ را منتشر کرد.

کمپانی فرانسوی یوبی‌سافت در سال ۱۹۸۶ توسط پنج تن از اعضای خانواده گیلمو تاسیس شد. این کمپانی در عمر ۳۰ ساله‌اش توانسته است با انتشار مجموعه‌های مشهوری اعم از Assassin's Creed ،Far Cry ،Prince of Persia ،Splinter Cell و Rayman خود را به عنوان یکی از تا‌ثیر‌گذار‌ترین و بر‌ترین ناشر‌های بازی‌های ویدیویی اثبات کند. حال این کمپانی گزارش مالی خود در دومین سه ماهه و نیمه اول سال مالی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ منتهی به ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) را منتشر کرده است.

اولین نکته‌ای که در گزارش کمپانی یوبی‌سافت به چشم می‌خورد، فروش بیشتر نسخه ایکس‌باکس وان محصولات این کمپانی نسبت به پلتفرم رایانه‌های شخصی است. در سه‌ماهه اول امسال پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی به ترتیب ۲۳ و ۲۶ درصد ار فروش کمپانی یوبی‌سافت را به خود اختصاص داده بود‌ه‌اند که این ارقام در سه‌ماهه دوم به ۲۴ و ۱۹ درصد تغییر پیدا کرده‌اند. پلتفرم نسل هشتم سونی به دلیل در اختیار داشتن ۳۸ درصد از فروش محصولات کمپانی یوبی‌سافت همچنان بخش اعظمی از درآمد این کمپانی را به خود اختصاص داده است. این رقم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد و نسبت به سه‌ماهه اول سال مالی جاری ۷ درصد افزایش داشته است. مقایسه آمار فروش سال جاری نسبت به سال گذشته را در زیر مشاهده می‌کنید:

گزارش مالی یوبی سافت Ubisoft

به مانند دوره‌های گذشته، بازی‌های کمپانی یوبی‌سافت در منطقه آمریکای شمالی بیش از مناطق دیگر توانسته است مخاطبین را جذب کند. رقم ۴۸ درصدی این منطقه از فروش کمپانی یوبی‌سافت، به ترتیب ۹ و ۳۵ درصد از مناطق اروپا و دیگر کشور‌های جهان پیشی گرفته است. آمار کامل فروش یوبی‌سافت به تفکیک مناطق مختلف در زیر قابل مشاهده است:

گزارش مالی یوبی سافت Ubisoft

در بیانیه رسمی کمپانی یوبی‌سافت، توضیحات جزئی گزارش مالی مذکور ارائه شده که از بین آن‌ها می‌توان به وجود بیش از ۱۰ میلیون کاربر ثبت‌شده در بازی‌های The Crew ،The Division و Rainbow Six Siege اشاره کرد:

میزان فروش نیمه اول سال مالی ۲۰۱۶‌-‌۲۰۱۷ برابر است با ۲۸۱٫۴ میلیون یورو که این رقم ۳۵٫۷ درصد (۳۷٫۱ درصد بر‌اساس نرخ ثابت ارز) نسبت به مبلغ ۲۰۷٫۳ میلیون دلاری سال مالی ۲۰۱۵‌-‌۲۰۱۷، افزایش داشته است.

آمار فروش در سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۶‌-‌۲۰۱۷ در مجموع ۱۴۲٫۲ میلیون یورو بوده است که در صورت مقایسه آن با مبلغ ۱۱۰٫۷ میلیون یورویی دوره مشابه در سال مالی گذشته، میزان افزایش ۲۸٫۵ درصدی (۲۸٫۸ درصد بر‌اساس نرخ ثابت ارز) حاصل می‌شود. درآمد دومین سه‌ماهه سال مالی ۲۰۱۶‌-۲۰۱۷ فراتر از هدف ۱۰۰ میلیون یورویی اعلام شده از سوی کمپانی یوبی‌سافت در زمان انتشار سه‌ماهه اول سال مالی جاری است. 

از گزارش عملکرد مالی کمپانی یوبی‌سافت در نیمه اول سال مالی ۲۰۱۶‌-۲۰۱۷ می‌توان نتیجه‌های زیر را گرفت:

  • استرانژی این کمپانی در قبال جذب بازیکنان بیشتر در بازی‌های چند‌نفره به روند موفق خود ادامه داده است:

- هر‌یک از بازی‌های The Crew ،The Division و Rainbow Six Siege بیش از ۱۰ میلیون کاربر ثبت شده وجود دارند.

- تعداد کاربرهایی که به صورت ماهیانه وارد حساب کاربری می‌شوند، نسبت به سال گذشته ۴۳٫۹ درصد رشد داشته است

- میزان مبالغ پرداختی بازیکنان ۱۳۲٫۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و به رقم ۹۵٫۴ میلیون یورو (شامل در‌آمد‌های دیجیتالی) رسیده است. 

  • در‌آمد‌های دیجیتالی رشد بسیار بالای ۱۰۲٫۶ درصدی را تجربه کرده و به رقم ۲۰۲٫۶ میلیون یورو افزایش داشته است. این دسته از در‌آمد‌های کمپانی یوبی‌سافت ۷۲ درصد از مجموع در‌آمد این کمپانی را به خود اختصاص داده که ۲۳٫۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.
  • میزان فروش محصولات کمپانی یوبی‌سافت که در سال‌های گذشته عرضه شده‌اند با رشد ۴۵٫۵ درصد همراه بوده و به در‌آمد آن به ۲۵۶٫۴ میلیون یورو رسیده است.

حاشیه سود نا‌خا‌لص نیمه اول سال مالی ۲۰۱۶‌-‌۲۰۱۷ به ۸۰٫۵ درصد از فروش ۲۲۶٫۴ میلیون یورو رسیده است که این رقم ۶٫۱ درصد از فروش ۱۵۴٫۳ میلیون یورویی سال مالی ۲۰۱۵‌-‌۲۰۱۶ افزایش یافته است. این رشد در‌آمد اساسا تاثیر مثبت فروش دیجیتالی را نشان می‌دهد. یوبی‌سافت اعلام کرده است که درآمد عملیاتی سال مالی جاری برابر با ۶۱٫۸ میلیون یورو بوده که نسبت به سال گذشته ۴۶ میلیون یورو کاهش داشته است.

جزئیات در‌آمد و داده‌های اصلی اقتصادی کمپانی یوبی‌سافت ر ا در زیر مشاهده می‌کنید:

گزارش مالی یوبی سافت Ubisoft

ایوز گیلمو، مدیر عامل کمپانی یوبی‌سافت در مورد عملکرد مالی و وضعیت اقتصادی این کمپانی چنین گفته است:

عملکرد مالی عالی ما در سه‌ماهه دوم و همچنین بهبود وضعیت سود‌آوری در طول شش‌ماهه اول سال مالی جاری، اثباتی بر انتخاب درست استراتژی در قبال انتشار نسخه‌های دیجیتالی و بازی‌های چند‌نفره است. هر‌یک از سه بازی The Crew ،The Division و Rainbow Six Siege بیش از ۱۰ میلیون بازیکن ثبت شده دارند و این بدان معنا‌ست که ما توانسته‌ایم طرح توسعه تجارت را اجرا کرده و به سمت یک مدل تجاری که ماهیتی دوره‌ای و تکرار‌شونده دارد، حرکت کرده‌ایم. تمامی اقدامات و طرح‌های ما در راستای دست‌یابی به این هدف است. ما در حال خلق مجموعه‌های قوی و غنی هستیم که تا مدت‌ها نظر مثبت مخاطبین را جلب کنند. تشکیلات چند‌استودیویی ما باعث شده که بتوانیم برنامه انتشار منظم داشته باشیم. و با سر‌ما‌یه‌گذاری در بخش ورزش‌های الکترونیک (eSport) و تشویق بازیکنان با‌سابقه توانسته‌ایم تجربه بازی‌های کنسولی و رایانه‌های شخصی را بهبود ببخشیم. نتیجه تمامی این تصمیمات، دستیابی یوبی‌سافت به موقعیت ساخت آثار با‌ارزش در سال‌های آینده است.

به‌واسطه تما‌یلا‌ت متفاوتی که در شش‌ماهه اول سال مالی ۲۰۱۶‌-‌۲۰۱۷ مشاهده شده است، انتظار داریم که در آمار کلی سال مالی جاری در حدود ۴۰ درصد از مجموع فروش، مربوط به در‌آمد حاصل از فروش دیجیتالی بازی‌ها باشد و ما نیز به طبع سود عملیاتی مورد هدف را افزایش داده‌ایم.

کمپانی یوبی‌سافت در ادامه چشم‌انداز سه‌ماهه جاری (منتهی به ۳۱ دسامبر، ۱۱ دی) و سال مالی کامل (منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۷، ۱۱ فروردین ۱۳۹۶) را به گزارش مالی خود اضافه کرده است. این کمپانی پیش‌بینی می‌کند که در دوره سه‌ماهه مذکور مبلغ ۵۶۰ میلیون یورو فروش داشته باشد. بازی‌های زیر در این بازه زمانی منتشر خواهند شد:

  • Watch Dogs 2: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی
  • Steep: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی
  • Just Dance 2017: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، Wii ،Wii U، ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 3 و رایانه‌های شخصی
  • Eagle Flight: هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس ریفت ، پلی‌استیشن VR و HTC Vive

همچنین بسته الحاقی Survival برای بازی Tom Clancy’s The Division، بسته الحاقی Operation Red Crow برای بازی om Clancy’s Rainbow Six Siege وبسته الحاقی Calling All Units برای بازی The Crew نیز بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. کمپانی یوبی‌سافت در باب پیش‌بینی‌ عملکرد در سال مالی کامل چنین اعلام کرده است:

عوامل ساختاری نظیر رشد بسیار خوب بخش عرضه دیجیتال و انتشار محصولات پیشین به همراه کنترل دقیق هزینه‌ها، باعث شده‌اند که در نیمه اول سال مالی جاری میزان سود کمپانی سیر صعودی را طی کرده و انتظار می‌رود که این روند در نیمه دوم نیز ادامه پیدا کند. نتیجه این امر باز‌بینی در سود عملیاتی مورد‌نظر در سال مالی کامل و افزایش آن به حد نصاب بین ۲۳۰ و ۲۵۰ میلیون یورو است. رقم مورد‌نظر قبلی در حدود ۲۳۰ میلیون یورو بوده است.

علاوه بر این، میزان فروش مورد‌نظر در سال مالی کامل به منظور رعایت اصول محافظه‌کاری در تخمین میزان در‌آمد‌ها از ۱۷۰۰ میلیون یورو که پیش از این اعلام شده بود، به رقمی بین ۱۶۱۰ تا ۱۶۷۰ میلیون یورو کاهش پیدا کرده است.

در پایان کمپانی یوبی‌سافت جدول کامل بازی‌هایی که در دوره سه‌ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر (۱۱ دی) منتشر خواهد شد را اعلام کرده است که در زیر قابل مشاهده است:

گزارش مالی یوبی سافت Ubisoft


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده