// پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

بازی Dead Star از روی سروهای شبکه پلی استیشن و استیم حذف شد

استودیو آرمچور به صورت رسمی خبر از خاموش شدن سرورهای آنلاین بازی Dead Star داد.

استودیو آرمچور (Armature) رسما تائید کرده است که این کمپانی سرورهای آنلاین بازی Dead Star را از اول نوامبر (‍‍۱۱ آبان) خاموش خواهد کرد. این در حالی است که مبارزه چندنفره ۱۰ در مقابل ۱۰، بخش اعظمی از خود بازی را شامل می‌شود. Dead Star همچنین اکنون و به دنبال تایید خاموشی سرورها از روی شبکه پلی‌استیشن و استیم حذف شده است. با فرا رسیدن بامداد اول نوامبر،‌ بازیکنان تنها قادر خواهند بود تا مراحل آموزشی را در بازی انجام دهند.

رخدادهای اینچنینی می‌تواند خطرات پشت توسعه‌ یک بازی با تمرکز برروی ویژگی‌های آنلاین را به توسعه‌دهندگان یاد‌آور شود. این خاموشی تنها ۷ ماه بعد از انتشار بازی در ماه آوریل رخ می‌دهد، هنگامی که بازی به عنوان بخشی از بازی‌های رایگان ماه آوریل در اختیار مشترکین پلی‌استیشن پلاس قرار گرفته بود. با وجود این، جک ماتیوز (Jack Mathews)، مدیر اجرایی آرمچور در توضیح دلایل حذف بازی، تحت‌اشعاع قرار گرفتن در آمد حاصله از Dead Star را به دلیل هزینه بالای در دسترس نگه داشتن سرورها بیان کرده است. ماتیوز در ایمیلی به وبسایت کوتاکو می‌گوید:

این تصمیم در داخل [استودیو] به راحتی گرفته نشده و برای شخص من بسیار غم‌انگیز بود. آرمچور زمان بسیار، عشق و منابع استودیو را برای بازی و مخاطبین گذاشته است و ما از مخاطبین خود برای پشتیبانی جهت نگه‌ داشتن هرچه بیشتر این بازی سپاسگزار هستیم.


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده