نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۱

در بازی Tyranny می‌توانید جادوهای دلخواه خود را بسازید

Tyranny بازی جدید استودیو آبسیدین است که امسال برای پی‌سی عرضه می‌شود و حال مشخص شده که در این بازی می‌توان جادو‌های دلخواه را ساخت. با زومجی همراه باشید.

استودیو آبسیدین چندی پیش و پس از موفقیت‌هایی که با بازی Pillars of Eternity کسب کرد، بازی جدید خود را با نام Tyranny معرفی کرد است که حال و هوایی مشابه «ستون‌های جاودانگی» دارد. در این بازی و برخلاف اکثر بازی‌های نقش‌آفرینی، گیمر در نقش یکی از نیرو‌های جناح شر قرار می‌گیرد. این جناح توانسته در نبردی بزرگ جناح خیر را شکست دهد و حال بر زمین حکمرانی می‌کند و گیمر در بازی نقش یکی از فرماندهان بزرگ آن‌ها را ایفا خواهد کرد که وظیفه دارد عدالت را در سراسر سرزمین اجرا کند.

این بازی شبیه به آثار کلاسیک سبک نقش‌آفرینی و با دوربین ایزومتریک (از بالا به پایین) طراحی شده و در کنار داشتن المان‌های جذاب این سبک، یک ویژگی جدید هم دارد که امکان ساخت جادو‌های دلخواه است. برای ساخت جادو‌های جدید، گیمر ابتدا باید عنصر اصلی جادو را انتخاب کند که شامل مواردی مثل آتش، برق، یخ و چند عنصر دیگر می‌شود. سپس رفتار جادو را انتخاب خواهید کرد؛ برای مثال یک جادو با رفتاری گلوله‌مانند می‌تواند به دشنمان در فواصل دور آسیب برساند و جادوی مخروطی شکل به دشمنان در ابعادی وسیع آسیب می‌رساند.

Tyranny

پس از اینکه جادو ساخته شد، گیمر‌ها می‌توانند با استفاده از توانایی‌های مخصوص شخصیت‌شان ویژگی‌های مختلف جادو را ارتقا بدهند و برای مثال میزان آسیب‌رسانی یا بُرد آن را افزایش دهند. آبسیدین با اضافه کردن چنین سیستمی به بازی، باعث شده تا گیمر‌ها بتوانند به شکلی که دوست دارند مبارزه کنند و در نتیجه هر شخص تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد از بازی خواهد داشت.

بازی Tyranny در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۶ برای ویندوز، لینوکس و مک عرضه می‌شود.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده