// جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲

ایکس باکس وان پرفروش ترین کنسول ماه جولای میلادی در آمریکا شد

مایکروسافت، کمپانی سازنده ایکس‌باکس، طی یک خبر اعلام کرد که کنسول ایکس‌باکس وان توانسته پرفروش‌ترین کنسول ماه جولای میلادی در آمریکا شود. با زومجی همراه باشید.

طبق آمار منتشر شده از سوی گروه NPD، کنسول ایکس‌باکس وان مایکروسافت توانسته است پرفروش‌ترین کنسول ماه جولای میلادی شود. البته هنوز آمار دقیق فروش ماهانه این گروه، طی تصویب قانون جدید از سوی NPD منتشر نشده است.

از زمان عرضه کنسول‌های نسل هشتم تا به الان خیلی وقت است شاهد پرفروش بودن ایکس‌باکس وان نسبت به پلی‌استیشن 4 نبوده‌ایم. آخرین بازی که این کنسول توانست رقیب خود را در فروش ماهانه کنار بزند ماه اکتبر میلادی سال پیش بود. از آن موقع تا به الان سایه فروش پلی‌استیشن 4 به صورت ماهانه بر روی ایکس‌باکس وان قرار داشت. البته تا حدی بنظر می‌رسد این فروش بالا را باید مدیون ایکس‌باکس وان S باشیم. زیرا این کنسول از اواسط مرداد ماه (ماه آگوست میلادی) عرضه شد. همچنین از ماه قبل پیش فروش این کنسول آغاز شده بود که بنظر می‌رسد باعث کم شدن فروش مدل اصلی ایکس‌باکس وان شود. البته نباید فروش باندل‌های خیلی خوب ماه جولای میلادی ایکس‌باکس وان را فراموش کنیم. باندل‌هایی که که با قیمت ۳۹۹ دلار و ۲۰ دلار کردیت برای بازی‌هایی نظیر Halo 5: Guardians بفروش می‌رسیدند.

طی بیانه‌ مایکروسافت برای گروه NPD، تعداد زمان بازی کردن کاربران ایکس‌باکس وان در این ماه ۱/۵۵ میلیارد ساعت بوده که نسبت به همین ماه در سال پیش ۱۸ درصد افزایش یافته است. همچنین موجودی‌های کنسول ایکس‌باکس وان S در بریتانیا به اتمام رسیده و در آمریکا نیز بزودی فروشگاه‌ها موجودی‌اشان تمام خواهد شد. بنظر می‌رسد هنوز مایکروسافت اقدامی برای فرستادن کنسول‌های بیشتر نکرده است و باید تا هفته آینده و آمار دقیق‌تر از سوی NPD منتظر بمانیم.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده