نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱

الکترونیک آرتز ساخت Star Wars Battlefront 3 توسط طرفداران را متوقف کرد

تعدادی از طرفداران بازی‌های جنگ ستارگان از چندی پیش ساخت بازی Star Wars Battlefront 3 را آغاز کرده بودند که حال الکترونیک آرتز و لوکاس‌فیلم، مانع از توسعه آن شده‌اند. با زومجی همراه باشید.

Star Wars Battlefront 3 نسخه‌ای از سری بازی‌های جنگ ستارگان است که در سال ۲۰۰۶ ساخت آن آغاز شد و پس از مدتی سازندگان از لغو شدن آن خبر دادند. با این حال تعدادی از طرفداران سری بازی‌های جنگ ستارگان، تصمیم گرفتند تا به صورت کاملا مستقل دوباره این بازی را بسازند و نام Star Wars: Galaxy in Turmoil را برای آن انتخاب کردند. این افراد حتی چندی پیش توانستند مجوز انتشار آن به صورت رایگان را روی استیم دریافت کنند. نکته‌ای که در آن زمان جالب به نظر می‌رسید، عدم واکنش الکترونیک آرتز، سازنده بازی‌های Star Wars، به ساخته شدن این بازی بود. اتفاقی که در حال حاضر رخ داده و به همین دلیل هم توسعه بازی با مشکلاتی مواجه شده است.

استودیو فرانت‌وایر، سازنده بازی، با انتشار پستی در سایت رسمی خود اعلام کرد که ایمیلی از جانب لوکاس‌فیلم، سازنده فیلم‌های جنگ ستارگان دریافت کرده و به موجب آن دیگر حق ساخت این بازی با استفاده از نام Star Wars را ندارد. نکته جالب اینکه فرانت‌وایر اشاره کرده کمپانی لوکاس‌فیلم مشکلی با ساخته شدن این بازی نداشته و حتی قصد داشت منابع بازی Star Wars Battlefront 3 را در اختیار این استودیو قرار دهد تا بتوانند از آن‌ها در ساخت بازی بهره ببرند. ولی LucasFilm طی ایمیل خود اشاره کرده که به موجب قرارداد منعقد شده بین این کمپانی و الکترونیک آرتز، تنها EA حق ساخت بازی‌های جنگ ستارگان را دارد و این کمپانی هم با ساخته شدن یک بازی از این سری توسط طرفداران موافق نیست. چرا که ممکن است این بازی، باعث بروز مشکلاتی برای سری بازی‌های Star Wars Battlefront کمپانی EA در زمینه فروش شود.

البته فرانت‌وایر اعلام کرده که طرفداران نباید EA را برای این تصمیم سرزنش کنند؛ چرا که ساخت بازی‌‌های استار وارز حق الکترونیک آرتز است و در نتیجه این کمپانی اقدامی کاملا قانونی انجام داده است. این استودیو همچنین ذکر کرده که از این پس بازی بدون پیشوند Star Wars و تنها با نام Galaxy in Turmoil ساخته می‌شود که البته دیگر در آن خبری از تجهیزات و شخصیت‌های جنگ ستارگان نخواهد بود و سازندگان مدل‌های جدیدی برای استفاده در بازی طراحی خواهند کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اقدام EA درست بوده است؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده