نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

بازی Minecraft به زودی رسما از واقعیت مجازی پشتیبانی خواهد کرد

استودیو موجانگ (Mojang)، سازنده‌ی Minecraft، اعلام کرد که پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت (Oculus Rift) طی هفته‌های آینده به این بازی پرطرفدار اضافه خواهد شد.

ماینکرفت یکی از بازی‌هایی است که در صورت پیاده‌سازی درست، می‌تواند در قالب واقعیت مجازی به‌خوبی بدرخشد. با این حال، مارکوس پرسون، خالق Minecraft، زمانی که در استودیو موجانگ حضور داشت به همکاری با کمپانی آکیلوس وی‌آر، سازنده‌ی هدست آکیولس ریفت، رغبتی نشان نمی‌داد. پرسون به‌دلیل علاقه نداشتن به سیاست‌های فیس‌بوک، مالک آکیولس وی‌آر، چنین رویکردی را در پیش گرفته بود؛ اما پس از فروخته شدن موجانگ به مایکروسافت، شرایط تغییر کرد و سرانجام توسعه‌دهندگان ماینکرفت تصمیم گرفتند تا به‌طور رسمی از آکیولس ریفت پشتیبانی کنند.

استودیو موجانگ به مناسبت اولین سالگرد انتشار ماینکرفت برای ویندوز 10، طی اطلاعیه‌ای به طرفداران‌اش خبر داد که امکان تجربه کردن این بازی با آکیولس ریفت به‌زودی فراهم خواهد شد. موجانگ نوشت:

کار ما هنوز به پایان نرسیده است. به‌زودی افزونه‌هایی را معرفی خواهیم کرد که به شما امکان می‌دهند قوانین بازی را به‌طور چشمگیری تغییر دهید. ضمناً طی هفته‌های آینده، امکان پشتیبانی از Oculus Rift را فراهم خواهیم کرد. با این کار، ما به بازیکنان امکان می‌دهیم که از چشم‌انداز جدیدی به بازی موردعلاقه‌شان [نگاه کنند]. بسیاری موارد دیگر هم هست که برای آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

در این میان، ظاهراً موجانگ به این زودی‌ها قصد ندارد به سراغ دیگر هدست‌های واقعیت مجازی موجود در بازار برود. همچنین به نظر می‌رسد که سازگاری با آکیولس ریفت تنها به نسخه‌ی ویندوز 10 ماینکرفت اضافه شود. احتمالاً می‌دانید که دارندگان نسخه‌ی معمولی و قانونی ماینکرفت (در رایانه‌های شخصی) می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای، نسخه‌ی ویندوز 10 آن را دریافت کنند.

در حال حاضر ماینکرفت، به‌واسطه‌ی ماد Vivecraft، به‌طور غیر رسمی از اچ‌تی‌سی وایو (HTC Vive) پشتیبانی می‌کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده