توضیحات نینتندو درباره «تازگی» بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild
با وجود خستهکننده بودن رویداد نینتندو در E3 2016، به نمایش درآمدن تریلر بازی Breath of the Wild، تازهترین نسخهی سری Legend of Zelda، یکی از لحظات جالب این نمایشگاه را رقم زده بود. همانطور که در این تریلر مشخص است، نینتندو در نسخهی جدید افسانهی زلدا رویکرد متفاوتی را نسبت به بازیهای پیشین این مجموعه در پیش گرفته و قصد دارد جان تازهای در این سری بدمد.
ایجی آئونوما (Eiji Aonuma)، تهیهکنندهی Breath of the Wild، اخیراً طی گفتوگویی از اهمیت بالای نوآفرینی و ساختارشکنی در بازیهای زلدا، صحبت کرده است. وی طی این گفتوگو، که در شمارهی ۲۹۶ مجلهی اج (Edge) به چاپ رسیده، گفت:
نوعی تئاتر ژاپنی وجود دارد که نامیده میشود. یک استاد کابوکی میگوید: «برای آنکه الگویی را بشکنی، [نخست] باید آن الگو را [بهدرستی] بشناسی». زمانی که مشکلی را با آقای میاموتو در میان میگذارم، در بیشتر اوقات چنین پاسخی به من میدهد: «تو متوجه [ساختار] کلیشهای این بخش [از کار] نیستی. بهخاطر همین است که کار به نتیجه نمیرسد.
آئونوما صحبتهایاش را اینطور ادامه داد:
ما از سوی کسانی که Skyward Sword را بازی کرده بودند بازخوردهای فراوانی به دست آوردیم. در سری زلدا مجموعهای از دنیاهای مجزا وجود داشت که بازیکنان میتوانستند به درونشان شیرجه بزنند؛ اما آنچه که آنها واقعاً میخواستند این بود که ببینند در فاصلهی میان این دنیاها چه چیزی نهفته است. آنها میخواستند از تمام المانهای پنهانی که قادر به دیدنشان نبودند [باخبر شوند]. به نظر من داشتن چنین خواستهای از سوی طرفداران زلدا، که در دلشان به اکتشاف و فاش کردن رازهای کوچک علاقه دارند، کاملاً طبیعی بود. [در نتیجه] ما دریافتیم که باید این دنیای آزاد را که در دل طبیعت جای گرفته، خلق کنیم (اشاره به محیط بازی Breath of the Wild).
بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild قرار است در سال ۲۰۱۷ برای کنسولهای Wii U و نینتندو NX منتشر شود.
منبع: AttackoftheFanboy