// جمعه, ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

کمپانی یوبیسافت از موفقیت بازی Pokemon Go شگفت زده شده است

سونامی Pokemon Go همچنان در حال پیشروی است و حوادث مختلف هم نمی‌توانند سرعت آن را کاهش دهند. روند موفقیت‌های این بازی باعث شده که بازی‌سازان و ناشرین بزرگی از جمله یوبی‌سافت لب به تحسین آن بگشایند. با زومجی همراه باشید.

ایو  گیلمو (Yves Guillemot) مدیرعامل و بنیان‌گذار کمپانی یوبی‌سافت در جلسه‌ گزارش مالی این کمپانی که در هفته جاری برگزار شد، ضمن اعلام در حالت ساخت بودن یک محصول مبتنی بر با فناوری واقعیت افزوده توسط این کمپانی که دقیقا در سبک و سیاق بازی Pokemon Go نیست، در پاسخ به سوال مطرح شده در مورد موفقیت‌های اخیر این بازی و استودیو نیانتیک لبز (Niantic Labs) چنین گفت:

ما نسبت به دست‌آوردهای کمپانی نینتندو به واسطه عرضه بازی Pokemon Go بسیار شگفت‌زده شده و تحت‌تاثیر قرار گرفتیم.

عرضه بازی موبایل Pokemon Go تاثیر بسزایی در بهبود کسب و کار کمپانی نینتندو داشته و باعث شد که به واسطه رشد ۷۰ درصدی سهام این کمپانی، رکورد بازار بورس ژاپن شکسته شود و این در حالی است که کمپانی نینتندو مالک بخشی از سهام استودیو نیانتیک لبز و کمپانی پوکمون، صاحب امتیاز برند پوکمون بوده و به صورت غیر مستقیم در ساخت بازی Pokemon Go نقش داشته است.

در طرف مقابل نیز روند روبه‌رشد درآمد کمپانی یوبی‌سافت امسال نیز تکرار شده و این کمپانی در سه‌ماهه اول سال مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به میزان ۱۳۹٫۱ میلیون یورو (در حدود ۱۵۳ میلیون دلار) درآمد داشته که این رقم ۱۴ میلیون یورو بالاتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. درآمد کمپانی یوبی‌سافت در دوره مشابه در سال گذشته مبلغ ۹۶٫۶ میلیون یورو اعلام شده است. از عوامل تاثیرگذار در افزایش درآمد این کمپانی نسبت به پیش‌بینی‌ها و آمار سال گذشته، می‌توان به انتشار بازی‌های The Division و Rainbow Six: Siege بر روی پلتفرم‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی و بازی Hungry Shark World بر روی پلتفرم موبایل اشاره کرد.

با استناد به گزارش مالی کمپانی یوبی‌سافت در سه‌ماهه اول سال مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۶، فروش دیجیتالی بازی‌های این کمپانی ۱۹ درصد افزایش یافته و به عدد ۷۵ درصد رسیده است. کمپانی یوبی‌سافت عرضه بازی‌های Watch Dogs 2، South Park: The Fractured But Whole، Steep و بسته‌های الحاقی The Division را در دستور کار دارد.

منبع: IGN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده