نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳

یوبیسافت اقدامات جدیدی را برای جلوگیری از تصاحبش توسط ویوندی انجام داد

شرکت یوبیسافت (Ubisoft) که باور دارد ویوندی (Vivendi)، یک شرکت رسانه‌ای خوشه‌‌ای، قصد تصاحب کردنش را دارد تصمیم گرفته است با به کار گیری دو عضو هیئت مدیره مستقل مانع از انجام این کار شود. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

یوبیسافت برای جلوگیری از تصاحبش توسط ویوندی دو مدیر مستقل را در نظر گرفته است. یوبیسافت اعتقاد دارد که ویوندی قدم‌های اولیه تصاحب خصمانه‌ی آنها را برداشته است، چرا که آنها سهام خودشان در یوبیسافت را از اکتبر ۲۰۱۵ تا کنون رفته رفته افزایش داده‌اند. ویوندی اکنون ۲۰/۱ درصد از سهام یوبیسافت را در اختیار دارد که به آنها اجازه می‌دهد یه یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی این شرکت تبدیل شوند.

یوبیسافت در یک بیانیه‌ی خبری  فردریک دیم و فلورانس ناوینر را به عنوان نامزدهای پست «مدیر مستقل» معرفی کرد. اگر که با این طرح موافقت شود تعداد اعضاء هیئت مدیره‌ی یوبیسافت تا ۵ نفر افزایش خواهد یافت.  پیش از این لورنس هوبرت-موی، پاسکال مونیر و دیدیر کرسپل برای سالیان متوالی در هیئت مدیره یوبیسافت حضور داشتند. استل متیر، مدیر مستقل فعلی، تنها تا نشست سهامداران در ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) عضو هیئت مدیره خواهد بود، نشستی که احتمالاً با عضویت دیم و ناوینر موافقت خواهد شد.

vivendi

مدیران مستقل، مدیرانی هستند که هیچگونه وابستگی‌ مادی‌ با شرکتی که عضو هیئت مدیره‌اش می‌شوند ندارند. ایو گیلموت، رئیس یوبیسافت، در ماه فوریه گفت که او به ۵۰ درصد یا بیشتر از تعداد آراء برای مقابله با تغییراتی که ویوندی می‌خواهد در هیئت مدیره‌ی شرکت ایجاد کند نیاز خواهد داشت. با انتصاب مدیران مستقل بیشتر، آنها تعداد کلی مدیران را تا ۱۰ نفر افزایش خواهند داد و به سهم ۵۰ درصدی مورد نظر یوبیسافت خواهند رسید. این کار باعث خواهد شد تا ویوندی شانس کمتری برای کنترل یوبیسافت داشته باشد.

ماه‌هاست که یوبیسافت برای جلوگیری از تصاحب «ناخواسته و ناخوشایند» خودش در حال تلاش است. یوبیسافت از سرمایه گذاران کانادایی خواسته بود تا در حفظ استقلالشان به آنها کمک کنند،  چیزی که از نظر گیلموت اجازه‌ی نوآوری، خطر پذیری و آفرینش سری‌های جدید را به آنها خواهد داد.

گیم‌لافت (Gameloft)، شرکت خواهر یوبیسافت، اکنون به تصرف ویوندی در آمده است. مایکل گیملوت، مدیر سابق گیم‌لافت، به همین دلیل در تاریخ ۲۹ ژوئن (۹ تیر) این شرکت را ترک کرد.

منبع: Gamespot


تهیه شده در زومجی