دلایل استودیو بایوور برای استفاده از شخصیت مونث در تریلر معرفی شخصیت اصلی Mass Effect Andromeda
بازی Mass Effect: Andromeda، آغازگر سری جدید Mass Effect و چهارمین بازی اصلی این سری لقب گرفته است. این بازی از ویژگی تعیین جنیست پروتاگونیست بهره خواهد برد که در اولین بازی از سهگانه پیشین سری «مس افکت» معرفی شد. با این وجود در نمایشهای اولیه و تریلرهای اولین نسخه بازی Mass Effect، این ویژگی به هیچ عنوان رسانهای نشده و تنها «فرمانده شپرد» مذکر در آنها حضور داشت. پس از انتشار بازی بود که مشخص شد امکان بازی به عنوان شخصیت مونث نیز وجود دارد. اما استودیو BioWare در تریلر معرفی پروتاگونیست چهارمین بازی سری Mass Effect در نمایشگاه E3 2016، به نوعی هنجارشکنی کرده و شخصیت مونث «رایدر» را معرفی کرد. حال آرین فلین، مدیر کل بایوور کانادا دلایل این بدعت را اعلام کرده است:
در سال ۲۰۰۶، یعنی ده سال پیش که ما «شپرد» مذکر را معرفی کردیم، در واقع از سنتهای صنعت سرگرمی تبعیت میکردیم. بنابراین ما به یک شخصیت اصلی حماسی نیاز داشتیم. در کل تمامی جنبهها میبایست وجهه حماسی داشته باشند. اما به اعتقاد من کل صنعت سرگرمی، از جمله خود ما، دچار تغییر و تحول شده است. بازیهای ما امکان گزینش شخصیت اصلی را فراهم میکنند و به نظر من اکثر بازیهای جدید از این ویژگی بهره میبرند. دیگر لازم نیست که به مانند پوسترهای فیلم، یک شخصیت ثابت و بدون تغییر را مشاهده کنید. بازیکنان علاقهمند هستند که شخصیتهای خاص خود را بسازند و آنها را شخصیسازی کنند و ما از این خواسته استقبال میکنیم.
حال این سوال پیش میآید که آیا تصویر شخصیت مونث «رایدر» بر روی جلد بازی Mass Effect: Andromeda نیز قرار خواهد گرفت؟ آرین فلین با اشاره به طرح روی جلد بازی Dragon Age Inquisition که جنسیت پروتاگونیست بازی در آن مشخص نیست، اعلام کرد که در قبال چهارمین بازی سری Mass Effect رویکردی مشابه را در پیش خواهد گرفت. پیش از این نیز وی در مصاحبه با وبسایت گیماسپات اعلام کرد که استفاده از شخصیت مونث «رایدر» در تریلر معرفی پروتاگونیست به نمایش در آمده در نمایشگاه E3 2016 عمدی بوده و به منظور ایجاد تعادل بین سهگانه پیشین Mass Effect و سری جدید که با Andromeda آغاز میشود، استفاده شده است:
ما با خودمان گفتیم که «شخصیت مذکر در سهگانه اول شخصیت پیشفرض بود. حالا باید با تمام توان در جهت برقراری تعادل تلاش کنیم.»
بازی موردانتظار Mass Effect: Andromeda در ابتدا قرار بود که در سال ۲۰۱۶ منتشر شود، اما استودیو بایوور اعلام کرد که با هدف بهبود بخشیدن و ارائه تجربهای بدون نقض، تاریخ عرضه را به اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی منتقل کرده است. این بازی با موتور فراستبایت 3 در حال ساخته بوده و بر روی پلتفرمهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4 و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
منبع: GameSpot