بازی Torment: Tides of Numenera باز هم تاخیر خورد
بازی Torment: Tides of Numenera یک بازی نقشآفرینی است که هم اکنون توسط استودیو اینگزایل اینترتینمنت (inXile Entertainment) برای پلتفرم پیسی و سیستم عاملهای ویندوز، OS X و لینوکس مراحل ساخت خود را طی میکند. این بازی به نوعی دنبالهی معنوی بازی Planescape: Torment محسوب میشود که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. بازی Torment: Tides of Numenera داستانمحور است و در دنیایی خیالی به اسم Numenera اتفاق میافتد. گیمپلی این بازی بیشتر بر تعاملات با دنیای اطراف و شخصیتها تاکید دارد و در درجهی بعدی مبارزات و جمعآوری آیتمها قرار دارند. همچنین بودجهی ساخت این بازی از طریق سرمایهگذاری جمعی از سایت کیکاستارتر (Kickstarter) در همان ۶ ساعت اول آغاز کمپینش جمعآوری شد تا علاقهمندان به این سبک از بازیها بر روی پیسی منتظر تجربهی دنیایی جدید باشند.
اما این انتظار چندان هم کوتاه نبوده است. بازی Torment: Tides of Numenera ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۵ عرضه شود که با تاخیر مواجه شد و سازندگان اعلام کردند که طبق برنامهریزی جدید بازی را در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهند کرد. اما به تازگی مسئولان اینگزایل اینترتینمنت باز هم اعلام کردند که بازی را به این زودیها نمیتوانند عرضه کنند و تاریخ جدید انتشار را ۲۰۱۷ تعیین کردند.
در پست بروزرسانی مربوط به این بازی در سایت کیکاستارتر، سازندگان بازی اعلام کردند که تولید محتوا برای آن به پایان رسیده و این موضوع یعنی اینکه گیمپلی آن از ابتدا تا انتها قابل انجام است. اما ساخت Tides of Numenera هنوز کارهای زیادی دارد که از جملهی آن ها میتوان به افزایش جلوههای بصری، بهبود مسائل طراحی هنری بازی و کنترلهای کیفی اشاره کرد. مسئولان اینگزایل در این پست گفتهاند:
به منظور ارائهی بهترین تجربه برای همه، ما Torment را در اوایل سهماهه ابتدایی سال ۲۰۱۷ منتشر خواهیم کرد.
همچنین این سازنده در ادامه اضافه میکند که مکالمات درون بازی Tides of Numenera بیش از یک میلیون لغت دارد که از تعداد لغات کتاب مقدس مسیحیان هم بیشتر است! دلیل دیگری که برای این تاخیر مجدد ذکر شده، دادن زمان کافی به تیم بومیسازی حرفهای این بازی است تا فرآیند بومیسازی را به نحو احسن اجرا کنند:
خود این مرحلهی بومیسازی اصلا مرحلهی کوچک و ارزانی نیست. این فاکتور سلاح مخفی ما است ... ما با یک ناشر خاص برای انجام این فرآیند همکاری میکنیم. اما این ناشر کیست؟ ما هنوز نمیتوانیم دراین مورد صحبت کنیم ... اما به زودی اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار خواهیم داد.
بومیسازی در دنیای گیم به معنی آمادهسازی و ایجاد تغییرات لازم در نرمافزار و سختافزار مورد نیاز یک بازی ویدئویی برای عرضه در یک منطقهی جغرافیایی-فرهنگی خاص است.
سازندگان در ادامه گفتهاند که آمادهسازی این بازی برای ماه نوامبر (آذر و دی ماه) بسیار مشکل است و انجام دادن این کار به معنی قربانی کردن کیفیت فرآیند بومیسازی و جلوههای بصری بهتر است. برایان فارگو، تهیه کنندهی Torment و موسس استودیو اینگزایل، میگوید:
ما درک میکنیم که بیشتر منتظر ماندن چقدر خستهکننده است، اما ما تا اینجای راه را آمدهایم. این دست سبک و سنگین کردنها هیچ وقت راحت نبوده است، اما از روز اول هدف ما این بوده تا شاهکاری را که لایقش هستید به شما عرضه کنیم.
بعلاوه این را هم اضافه کنیم که پیش از این عرف کمپینهای کیک استارتر اینگونه بود که نسخهی بتای هر بازی تنها در اختیار کسانی که بیشترین کمکها را به کمپین آن بازی میکردند قرا میگرفت. اما مسئولان استودیو اینگزایل اینترتینمنت تصمیم گرفتند تا به منظور قدردانی از صبوری طرفداران، نسخهی بتایی از بازی Torment: Tides of Numenera را پیش از عرضه آماده و در اختیار همهی کسانی که از کمپین این بازی در کیک استارتر حمایت کردهاند قرار دهند. نحوهی دسترسی به نسخهی بتا را از اینجا میتوانید بخوانید.
در ادامه تصاویری از این بازی را میتوانید مشاهده کنید (تصاویر گیمپلی نسخه نهایی را نشان نمیدهند):
منبع: GameSpot