نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۴

گروه NPD فهرست ۱۰ بازی پرفروش آمریکا در ماه آوریل ۲۰۱۶ را منتشر کرد

گروه NPD آمار فروش مربوط به نرم‌افزارها (بازی‌ها) در ماه آوریل ۲۰۱۶ آمریکا را ارائه داده است. فروش کلی نرم‌افزارها در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است. با زومجی همراه باشید.

کدام بازی عنوان پرفروش‌ترین بازی فیزیکی آمریکا در آوریل ۲۰۱۶ را از آن خود کرده است؟ اکنون جواب این سؤال را به لطف گروه NPD که گزارش آمار فروش را منتشر کرده، می‌دانیم. درست همانند فهرست فروش بازی‌های دیجیتالی پلی‌استیشن، دو بازی‌های Dark Souls III و Ratchet & Clank در صدر لیست قرار دارند. بازی‌های MLB The Show 16 و Tom Clancy's The Division و Grand Theft Auto V نیز فهرست ۵ بازی برتر از نظر فروش را تکمیل می‌کنند. شما می‌توانید لیست کامل ۱۰ بازی پرفروش این ماه را در انتهای خبر مشاهده کنید.

این گزارش بیان می‌کند که اگر فروش میانگین روزانه از زمان عرضه را در نظر بگیریم، فروش Dark Souls III تقریباً دو برابر فروش Dark Souls II بوده است. علی‌رغم عملکرد قوی صنعت بازی در ماه آوریل (۲۰۳/۹ میلیون دلار) افت ۲۱ درصدی فروش نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل (۲۵۶/۷ میلیون دلار) را شاهد هستیم. فروش بازی Mortal Kombat X در آوریل ۲۰۱۵ به تنهایی ۱۸ درصد بیشتر از فروش تمامی بازی‌های جدید در آوریل ۲۰۱۶ بوده است.

لیام کالاهان، تحلیلگر گروه NPD، گفته است که در آوریل امسال شاهد افت ۲۷/۹ میلیون دلاری فروش نرم‌افزارهای نسل هفتم کنسول‌ها بودیم که از افت فروش ۲۲ میلیون دلاری مربوط به نسل هشتم بیشتر است. کالاهان گفته است در صورتی که تعداد روز‌های حضور بازی  Ratchet & Clank پلی‌استیشن 4 در بازار را در نظر بگیریم، این بازی بهترین فروش را در بین تمامی بازی‌های دیگر این سری در زمان عرضه داشته است. او اشاره کرد که این بازی توانسته «موفقیتی در حد دوران پلی‌استیشن 2 این سری را بدست آورد.»

یکی از سخنگویان نینتندو بیانیه‌ای را منتشر کرد و در آن به این موضوع اشاره داشت که اگر تمام بازی‌ها را به صورت تک پلتفرمی در نظر بگیریم آنگاه Star Fox Zero و Bravely Second: End Layer و Pokken Tournament  به ترتیب در جایگاه‌های ۶، ۹ و ۱۰ قرار می‌گرفتند. بازی Star Fox Zero به طور کلی دهمین بازی پرفروش ماه گذشته میلادی بوده است.

dark souls iii

مایک نیکولز، معاون ارشد بازاریابی ایکس‌باکس در مایکروسافت، طی یک بیانیه گفته است که:

آوریل 2016 بهترین ماه  ایکس‌باکس وان از نظر تعامل با مصرف‌کنندگان از زمان عرضه‌ی این کنسول بوده است.

البته به لطف عرضه‌ی بازی‌هایی چون Quantum Break و The Division و Dark Souls III چنین نتیجه‌ای حاصل شده است. نیکولز ادامه داد:

ما بازخوردهای خیلی خوبی را در خصوص حالت چند نفره‌ی Versus در نسخه‌ی آزمایشی Gears of War 4 در ماه گذشته دریافت کردیم که برای مدت زمان ۲ هفته ادامه داشت و بیش از ۱/۶ میلیون کاربر مختلف را به خود جلب کرد. آنها به ما در آزمایش و شکل‌‌دهی اثری که انتظار داریم بزرگترین بازی سال ما باشد کمک کردند.

با عرضه‌ی بازی‌های Quantum Break و Ori and the Blind Forest: Definitive Edition روی ویندوز 10 در ماه آوریل انجام بازی روی ویندوز به رشد خودش ادامه می‌دهد و از زمان عرضه‌ی ویندوز 10 تا کنون بیش از ۹ میلیارد ساعت بازی در حالت آنلاین روی آن انجام شده است. این زمان بسیار خوبی برای صنعت است و ما از حمایت بی وقفه‌ی طرفدارانمان متشکریم. ما مشتاقانه منتظر این هستیم تا در E3 امسال (ماه ژوئن) اطلاعات بیشتری را در خصوص برنامه‌ها و دیدگاه‌مان در ارتباط با عرضه‌ی دنباله‌دار بهترین تجربه بازی‌ها روی ایکس‌باکس وان، ویندوز 10 و ایکس‌باکس لایو ارائه دهیم.

ماه گذشته بازی The Division در صدر لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ماه قرار گرفته بود در حالی که بازی Call of Duty: Black Ops III از رتبه دوم به رتبه نهم تنزل پیدا کرد. شما می‌توانید لیست ده بازی پرفروش (نسخه‌های فیزیکی) ماه آوریل در آمریکا را در ادامه مشاهده کنید:

  1. Dark Souls III
  2. Ratchet & Clank
  3. MLB The Show 16
  4. The Division
  5. Grand Theft Auto V
  6. Minecraft
  7. Quantum Break
  8. Call of Duty: Black Ops III
  9. NBA 2K16
  10. Star Fox Zero
نظر شما در مورد آمارهای فروش این ماه بازار آمریکا و عملکرد بازی‌ها چیست؟
منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده