نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۸

بیش از ۹/۷ میلیون نفر در بتای بازی Overwatch شرکت کرده‌ اند

بلیزارد اعلام کرد که تقریبا ۱۰ میلیون نفر نسخه بتای عمومی بازی Overwatch را تجربه کرده‌اند که بیشتر از آمار بازیکنان نسخه‌های بتای تمام بازی‌های پیشین این کمپانی است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

پس از مدت‌ها که کمپانی Blizzard فقط به ساخت دنباله برای بازی‌های موفق خود مثل وارکرفت، دیابلو و استارکرفت مشغول بود، یک IP جدید با نام Overwatch معرفی کرد که قرار است در تاریخ ۴ خرداد برای ایکس‌ باکس وان، پلی‌ استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه شود. همین مساله کاملا جدید بودن بازی یکی از مواردی است که باعث می‌شود افراد زیادی بی‌صبرانه در انتظار تجربه Overwatch باشند و این امر کاملا از آمار ارائه شده از نسخه بتای عمومی آن مشهود است؛ آماری که بر اساس آن، بیش از ۹/۷ میلیون نفر در سراسر جهان این نسخه را تجربه کرده‌اند.

این آمار بیشترین تعداد کاربر ثبت شده برای نسخه بتای یکی از بازی‌های بلیزارد است. البته چون نسخه بتای بازی برای هر سه پلتفرم عرضه شده بود و ممکن است فردی آن را روی دو پلتفرم تجربه کرده باشد، کاربران تکراری هم در بین آمار ارائه شده لحاظ شده‌اند. ولی در هر صورت، بلیزارد اعلام کرده که این تعداد کاربر در مجموع در بیش از ۳۷ میلیون مسابقه شرکت کرده‌اند و نسخه بتا را در کل به مدت ۸۱ میلیون ساعت بازی کرده‌اند. این نسخه از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت در اختیار کاربران قرار داشت.

اگر بخواهیم تعداد کاربران نسخه بتا Overwatch را با دیگر بازی‌ها مقایسه کنیم به نتایج جالبی می‌رسیم که نشان از محبوبیت بالای این بازی دارند. برای مثال، نسخه بتای بازی Star Wars Battlefront که سال گذشته عرضه شد، ۹ میلیون نفر کاربر داشت و نسخه بتای The Division هم که یوبیسافت آن را بهترین شروع برای یک IP جدید معرفی کرد، فقط ۶/۴ میلیون نفر کاربر داشت.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا Overwatch هم می‌تواند مثل دیگر بازی‌های بلیزارد موفق ظاهر شود یا خیر.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده