بازی Doom در پی سی مجموعه کاملی از تنظیمات گرافیکی مختلف خواهد داشت
بازی Doom قرار نیست در پلتفرم پیسی از بابت تنظیمات گوناگون کم و کسری داشته باشد. طی پستی که اخیراً در وبسایت بتسدا، ناشر Doom، قرار گرفت، استودیو اید سافتور (id Software)، سازندهی بازی، عنوان کرد که نسخهی رایانههای شخصی این اثر در زمان عرضهاش «مجموعهی کاملی از تنظیمات پیشرفتهی بازی و رندرگیری» آن را به نمایش خواهد گذاشت. به گفتهی سازندگان، بعضی از قابلیتهای نسخهی پیسی Doom به دلایلی که به «روند توسعهی» بازی مربوط میشوند، در نسخهی آزمایشی آن بهطور پررنگ ظاهر نشدهاند. در این میان، پشتیبانی از نمایشگرهای فوق عریض (با نسبت ابعاد ۲۱ به ۹) برای بهرهگیری از میدان دیدِ وسیعتر، از ویژگیهایی است که سازندگان بازی، آنها را برای کاربران پیسی در نظر گرفتهاند.
انتظار میرود که Doom در رایانههای شخصی چنین تنظیماتی را در دسترس بازیکنان قرار دهد:
- قفل کردن دستی نرخ فریم (نسخهی پیسی محدودیت نرخ فریم ندارد)
- کیفیت نورپردازی
- فعال/غیرفعالسازی افکت «کجنمایی رنگی» (Chromatic Aberration)
- کیفیت سایهزنی (Shading)
- کیفیت Post Process
- کیفیت رندرگیری ذرات (Particles)
- کیفیت جلوههای ویژهی بازی
- کیفیت بافتهای Decal (اثر محل برخورد گلوله و …)
- تنظیمات «تلاقی جهتدار» (Directional Occlusion)
- کیفیت بازتاب نور
- فعال/غیرفعالسازی «عمق میدان» (Depth of Field)
- Texture Filtering
- فعال/غیرفعالسازی «تاری ناشی از حرکت» (Motion Blur) و تعیین کیفیت آن
- مقدار شارپ شدن
- فعال/غیرفعالسازی Lens Flare
- فعال/غیرفعالسازی Lens Dirt
- اندازهی Texture Atlas
- نمایش دادههای کیفیت اجرای بازی
- مقدار مقیاس رزولوشن (Resolution Scaling)
- شفافیت رابطکاربری
- دانهبندی فیلم (Film Grain)
- حالت رندرگیری
- مقدار «میدان دید» (FOV)
- انتخاب علامت نشانهگیری ساده (Simple Reticle)
- فعال/غیرفعالسازی نمایش دستهای شخصیت اصلی
- بهکارگیری Compute Shaders
- Vsync
بازی Doom قرار است در تاریخ ۱۳ ماه مه (۲۴ اردیبهشت) برای سیستمعامل ویندوز و کنسولهای ایکسباکس وان و پلیاستیشن 4 منتشر شود.
منبع: VG247