نویسنده: پدرام بهادری
// پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

یوبی‌سافت ممکن است بار دیگر ساخت بازی 1666 را ادامه دهد

استودیو بازی‌سازی یوبی‌سافت به تازگی درخواست‌نامه‌ای را برای ثبت بازی 1666 پر کرده است، اقدامی که می‌تواند نشان دهنده آن باشد که ناشر بازی‌های بزرگی چون سری فارکرای و اساسینز کرید به دنبال معرفی این بازی است. برای جزییات بیشتر خبر همراه زومجی باشید.

سایت خبری دوآل شاکرز برای اولین بار متوجه درخواست‌نامه‌ای شد که Ubisoft پر کرده و بر طبق آن قصد دارد نام تجاری 1666 را به ثبت برساند. این درخواست‌نامه در روز ۲۵ فروردین در دفتر پتنت و نشان تجاری آمریکا به ثبت رسیده بود. در این درخواست‌نامه عبارت «نرم‌افزار بازی و برنامه‌های الکترونیکی بازی» به میان آمده است. بخش دیگری از توضیحات نیز شرح می‌دهد که این نشان تجاری، یک بازی ویدیویی برای کامپیوتر‌های شخصی و کنسول‌های بازی خانگی است.

در حال حاضر اهداف یوبی‌سافت از به ثبت رساندن این نماد تجاری جدید در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ثبت کردن نماد‌های تجاری همیشه به معرفی و رونمایی از بازی‌های تازه منتهی نمی‌شود اما زمان به ثبت رسیدن این نماد تجاری، کنجکاوی سایت‌های خبری را برانگیخته کرده است چرا که تنها هشت هفته به آغاز E3 2016، بزرگترین نمایشگاه بازی‌های ویدیویی، باقی مانده است و یوبی‌سافت اعلام کرده که به زودی یک بازی بزرگ معرفی خواهد کرد.

اطلاعات زیادی در مورد 1666 در دسترس نیست. اسم این بازی برای اولین در سال ۲۰۱۲ در درخواست‌نامه‌ای برای ثبت نمادی تجاری مطرح و همچنین در مدارک ورشکستی کمپانی تی اچ کیو (THQ) به آن اشاره شد. یوبی‌سافت حقوق بازی 1666، شعبه مونتریال تی اچ کیو و بازی جدیدی با اسم رمز آندرداگ (Underdog) را با پرداخت دو و نیم  میلیون دلار در مزایده ورشکستگی تی اچ کیو، خریداری کرد.

پروژه ساخت 1666 به پتریس دیسلتس، سازنده سری اساسینز کرید، واگذار شد. در سال ۲۰۱۰، دیسلتس یوبی‌سافت را ترک کرد تا شعبه مونتریال استودیو تی اچ کیو را تاسیس کند اما پس از خریداری شدن این استودیو، او دوباره به استخدام یوبی‌سافت در آمد. طولی نپایید که کار تازه او نیز با بن بست مواجه شد. در ماه می سال ۲۰۱۳، در حالی که تنها چند ماه از موقعیت کاری جدیدش می‌گذشت، دیسلتس ادعا کرد که یوبی‌سافت او را اخراج کرده و به همین دلیل از این کمپانی شکایت کرد تا حقوق ساخت 1666 را از آن خود کند.

یوبی‌سافت کار روی 1666 را در میانه‌های دادخواهی رها کرد. با توجه به درخواست‌نامه‌ای که به تازگی پر شده، به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت همچنان مالک اصلی این بازی است.

به گفته دیسلتس که از آن زمان به بعد استودیو و بازی جدید خود را معرفی کرد، 1666 قرار بود که جای سری اساسینز کرید را بگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر احتمالاً باید تا ۲۴ خرداد و کنفرانس خبری یوبی‌سافت در E3 منتظر بمانیم.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده