// چهار شنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

یوبی سافت استودیو جدیدی در کشور فیلیپین تاسیس کرد

بر طبق اخبار منتشر شده کمپانی یوبی‌سافت استودیو جدیدی در کشورفیلیپین و در شهر سانتا روزا لاگونا، در بیست و چهار کیلومتری پایتخت این کشور یعنی مانیل تاسیس کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

یوبی‌سافت، ناشر مشهور و فرانسوی بازی‌های ویدیویی در راستای تقویت قوای استودیو سنگاپور و حضوری موثر در قاره آسیا، قصد دارد سی‌امین استودیو خود را این بار در کشور فیلیپین تاسیس کند. بر طبق اعلام کمپانی یوبی‌سافت مدیریت استودیو این کمپانی در فیلیپین را چیپ گو، از اعضای باتجربه و باسابقه یوبی‌سافت سنگاپور برعهده خواهد داشت و وی تحت نظارت اولیویر دو روتالیر، مدیر کل استودیوهای یوبی‌سافت در آسیا (سنگاپور، فیلیپین و جمهوری خلق چین) به فعالیت خواهد پرداخت. دو روتالیر در این باره می‌گوید:

به مانند سنگاپور،  ما در استودیو فیلیپین قصد داریم بازی‌های AAA ارائه دهیم.

یوبی‌سافت با همکاری دانشگاه دو لا سال در مانیل و با هدف بهره‌گیری از استعدادهای نهفته در کشور فیلیپین، قصد دارد برنامه‌ آموزشی راه‌ اندازی کند. پیش از این نیز استودیو سنگاپور با همکاری مدرسه دیجیپن واقع در شهر ردموند، ایالت واشنگتن برنامه آموزشی طراحی بازی ویدیویی را آغاز کرده بود. دو روتالیر در مورد برنامه‌های آموزشی یوبی‌سافت چنین گفته است:

ما با یک دانشگاه محلی در جهت رفع نیازهای صنعت بازی‌های ویدیویی همکاری خواهیم کرد. ما برنامه آموزشی ایجاد خواهیم کرد و در راستای رشد سریع نسل بعدی از بازی‌سازان مناسب بازار فیلیپین به دانشجویان و پروژه‌ها یاری خواهیم رساند زیرا که به اعتقاد ما کمک به اکوسیستم اهمیت بسیاری دارد.

چیپ گو و اولیویر دو روتالیر چیپ گو و اولیویر دو روتالیر

این اقدام یوبی‌سافت را می‌توان ناشی از استخدام تعدادی از کارمندان فیلیپینی در استودیو سنگاپور و اذعان دو روتالیر نسبت به شکل‌گیری روابط و اعتماد عمیق در قبال اعضای فیلیپینی این استودیو دانست. تلاش‌های استودیو سنگاپور در سری‌های Assassin’s Creed و Ghost Recon، به خصوص طراحی سیستم دریانوردی Ocean Tech در بازی Assassin’s Creed III که بعد‌ها در Assassin’s Creed IV: Black Flag هم استفاده شد و ساخت بازی آنلاین Ghost Recon: Phantoms بر هیچ‌کس پوشیده نیست. استودیو یوبی‌سافت سنگاپور در سال ۲۰۰۸ و با ۲۲ نفر کارمند تاسیس شد و هم‌اکنون بیش از ۳۲۰ نفر در این استودیو مشغول به کار هستند.

کمپانی یوبی‌سافت در قبال استودیو فیلیپین نیز رویکردی مشابه را اتخاذ خواهد کرد. این کمپانی تصمیم دارد در طی پنج سال تعداد کارمندان استودیو فیلیپین را از پنجاه به دویست نفر افزایش دهد. همکاری با دانشگاه دو لا سال به وجهه این استودیو در بین عموم را بالا خواهد برد و به دلیل قرارگیری در حومه شهر مانیل از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه خواهد بود. علی‌رغم اینکه دو روتالیر حقوق و دستمزد کارمندان استودیو فیلیپین را «مکفی» می‌داند، به این نکته اشاره می‌کند که اعضای این استودیو حقوقی برابر با کارمندان استودیو‌های سنگاپور و ایالات متحده دریافت نخواهند کرد.

انتخاب شهر کوچک سانتا روزا به جای شهر مانیل، پایتخت فیلیپین شاید برای برخی تعجب برانگیز باشد. دو روتالیر اعلام کرده است به دلیل ویژگی‌هایی مانند مدارس، مکان‌های تفریحی، ازدحام کمتر و دسترسی آسان به فرودگاه،  شهر سانتا روزا را برگزیده است. وی در این باره می‌گوید:

سانتا روزا دسترسی بهتری دارد و مهم‌تر از آن زندگی در سانتا روزا بسیار متفاوت است. به عنوان یک استودیو در حال رشد نحوه زندگی کارمندان اهمیت بسیاری دارد.زندگی در این شهر آسان است و برای رسیدن از خانه به محل کار تنها پنج تا ده دقیقه زمان لازم است. در نتیجه کارمندان می‌توانند تعادل را در زندگی خود به خوبی ایجاد کنند. این مساله برای ما بسیار اهمیت داشت و خوش‌حال هستیم که توانستم از پس آن بربیاییم.

منبع: Venture Beat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده