نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۰

فروش یک بازی نایاب کنسول NES با قیمتی بیش از ۳۰ هزار دلار

تنها چند روز کافی بود که قیمت یکی از بازی‌های فوق‌العاده‌ نایاب کنسول NES به نام Stadium Events، به ارزش یک اتومبیل نو برسد. با داستان این حراجی آنلاین از زبان خود فروشنده همراه باشید.
۱۰ روز پیش، بازی Stadium Events در سایت خرید و فروش ای‌بِی با قیمت پایه‌ی پنج‌هزار دلار به حراج گذاشته شد که ۱۹ نفر برای خرید آن اقدام کردند و قیمت آن تا رقم ۴۰,۳۰۰ دلار هم بالا رفت. این بازی که در سال ۱۹۸۷ به طور محدود عرضه شده بود، یکی از اولین بازی‌های سبک ورزشی به شمار می‌رود. خود بازی حتی در زمان عرضه‌اش نیز کمیاب بود اما حالا بعد از ۲۸  سال چندان غیر طبیعی نیست که ارزش آن‌ ده‌ها برابر شود. جالب است بدانید که این  نسخه از بازی توسط نینتندو پلمپ شده و تا به حال از آن استفاده نشده است. همچنین فروشنده‌ی Stadium Events، این بازی را در بسته‌بندی آرشیوی قرار داده که از ورود اشعه‌ها UV جلوگیری و امکان نگهداری آن تا سال‌ها را تضمین می‌کند. او قبلاً در نینتندو کار می‌کرده و این بازی را از دهه‌ی نود در اختیار دارد. مصاحبه‌ی او درباره‌ی حراج بازی خواندنی و شامل نکات جالبی است:
شما Stadium Events را از دهه‌ی ۹۰ نگه داشته‌اید، چرا الان آن را می‌فروشید؟ احساس کردم زمان مناسبی برای فروش آن است. آیا نمی‌خواستید این بازی را به نینتندو جهت اهداف آرشیوی آن‌ها اهدا کنید؟ من ۲۲ سال برای نینتندو کار کردم و فکر نمی‌کنم آن‌ها علاقه‌ای به داشتن این بازی نشان بدهند. اگر آن را می‌خواهند می‌توانند در حراجی شرکت کنند! چطور این بازی را تهیه کردید؟ وقتی در نینتندو کار می‌کردم معمولاً بعد از تمام شدن دوران یک بازی، آن را به کارکنان شرکت می‌دادند. من تا سال ۲۰۱۱ ارزش این بازی نمی‌دانستم، تا اینکه دیدم شخصی آن را در ای‌بِی به قیمت ۴۴ هزار دلار فروخته است. به همسرم گفتم «من مطمئنم این بازی را دارم.» من اشیای بسیاری را جمع می‌کنم و بعد از گشتن میان جعبه‌ها بالاخره پیدایش کردم. آن زمان به خاطر اینکه هنوز در نینتندو کار می‌کردم نمی‌توانستم آن را بفروشم. وقتی در سال ۲۰۱۲ از شرکت خارج شدم به فکر فروختن آن افتادم.
این حراجی هم اکنون بعد از ده روز و مشارکت نوزده نفر به پایان رسیده است و در نهایت بازی به قیمت  ۳۵,۱۰۰ دلار فروخته شد. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده