نویسنده: زومجی زومجی
// جمعه, ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۹

آمار پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۴ در خرده فروشی‌ها

آمار فروش بازی‌های سال ۲۰۱۴ از سوی ان‌پی‌دی (NPD) منتشر شده است. با ادامه خبر همراه زومجی باشید.
ان‌پی‌دی، گروه آنالیز بازی‌های ویدئویی، آمار ۱۰ بازی پرفروش سال ۲۰۱۴ در خرده فروشی‌های بازار آمریکا را منتشر کرد. جای تعجبی ندارد که رتبه اول به Call of Duty: Advanced Warfare برسد. اما جالب‌تر از آن، دیده شدن Call of Duty: Ghosts در رتبه دهم این رده‌بندی است که فروش بالای این محصول از زمان عرضه را نشان می‌دهد. از سویی دیگر دو بازی Destiny و Grant Theft Auto 5 به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم این جدول قرار گرفتند. نکته شگفت انگیز دیگر در رابطه با این جدول، قرار داشتن Madden NFL 15 در رده دوم است! به گفته ان‌پی‌دی، فروش کلی محصولات در صنعت بازی‌های ویدئویی سال ۲۰۱۴،  معادل ۱۳.۱ میلیارد دلار بوده است. این رقم در حدود ۱ درصد نسبت به آمار فروش سال ۲۰۱۳ (۱۲.۹۴ میلیارد دلار) با افزایش همراه شد. بر خلاف نسل قبلی،  نسل هشتم کنسول‌ها بهبود بسیار مناسبی در بخش فروش سخت افزاری بازار بازی‌ها ایجاد کرده‌اند. لیام کالاهان (Liam Callahan) از اعضای گروه ان‌پی‌دی در این مورد می‌گوید:
بعد از گذشت ۱۴ ماه، فروش کلی دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، از فروش کلی پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 در همین مدت زمان، به مقدار ۶۵ درصد بیشتر بوده است.
فروش کلی کنسول‌ها در ماه دسامبر، در حدود ۴ درصد کاهش داشت. این در صورتی است که فروش کنسول‌های نسل هشتم، ۱۳ درصد افزایش داشته است. کالاهان در این مورد می‌گوید:
این آمار فروش واقعا قابل توجه است. با مقایسه دو کنسول پلی‌استیشن 4 به عنوان بهترین عرضه کنسول در تاریخ، و ایکس‌باکس وان به عنوان دومین عرضه بزرگ در تاریخ، متوجه این موضوع خواهید شد.
لیست ۱۰ بازی پرفروش سال ۲۰۱۴ در خرده فروشی‌ها به شرح زیر است:
  1. Call of Duty: Advanced Warfare
  2. Madden NFL 15
  3. Destiny
  4. Grand Theft Auto V
  5. Minecraft
  6. Super Smash Bros
  7. NBA 2K15
  8. Watch Dogs
  9. FIFA 15
  10. Call of Duty: Ghosts
  بهترین‌ها از نظر فروش تنها در ماه دسامبر:
  1. Call of Duty: Advanced Warfare
  2. Grand Theft Auto V
  3. Madden NFL 15
  4. Super Smash Bros
  5. NBA 2K15
  6. Minecraft
  7. Far Cry 4
  8. Just Dance 2015
  9. Destiny
  10. FIFA 15
منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده