نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

بازی Beyond Good & Evil 2 همچنان در دست ساخت قرار دارد

میشل انسل، خالق سری Beyond Good & Evil به تازگی اعلام کرد که ساخت شماره‌ی دوم از این مجموعه‌ی اکشن-ماجراجویی کمپانی یوبیسافت همچنان ادامه دارد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

انسل این خبر را در جریان اپیزود پایانی از فصل دوم برنامه‌ی Devs Play که با اجرای تیم شیفر و گرِگ رایس از استودیوی دابل فاین برگزار می‌شود اعلام کرد. این برنامه در هر قسمت یکی از سازندگان بازی‌های کلاسیک معروف را دعوت می‌کند و ضمن انجام این بازی‌ها، به بحث و گفتگو در مورد روند ساخته شدن آنها می‌پردازد. در قسمت جدید این برنامه، شیفر و رایس میزبان انسل بودند و به همراه او Beyond Good & Evil را بازی کردند.

در اواخر برنامه شیفر از انسل سوال کرد که آیا قصد ساختن دنباله‌ی Beyond Good & Evil را دارد یا خیر و انسل نیز در جواب گفت:

بله، اما این کار برای من دشوار است که یک بازی این چنینی را دو بار بسازم. من همیشه دوست دارم که کارهای متفاوتی را انجام دهم.

انسل همچنین در این برنامه گفت که شیگرو میاموتو، بازیساز معروف نینتندو و خالق مجموعه‌های Mario و The Legend of Zelda در نمایشگاه E3 بازی Beyond Good & Evil را تجربه کرده و از آن خوشش نیامده بود.

بازی Beyond Good & Evil 2 ابتدا در سال ۲۰۰۸ معرفی شد. در آن زمان انسل اعلام کرده بود که مرحله‌ی پیش‌تولید این بازی از یک سال قبل‌تر آغاز شده است. شرکت یوبیسافت آخرین بار در سال ۲۰۱۴ تایید کرد که ساخت این بازی همچنان ادامه دارد؛ اما از آن زمان تا کنون هیچ جزییاتی از Beyond Good & Evil 2 ارائه نشده است، جز اینکه گفته می‌شد بازی برای کنسول‌های نسل جدید عرضه خواهد شد.

چند ماه پیش نایب رییس ارشد بخش فروش و بازاریابی یوبیسافت به نام تونی کی در گفتگویی با وبسایت IGN اعلام کرد که انسل در پروژه‌ی ساخت قسمت دوم مجموعه‌ی Beyond Good and Evil حضور ندارد. مدتی پس از انتشار این خبر، سخنگوی رسمی کمپانی یوبیسافت تاکید کرد که انسل هنوز هدایت بسیاری از پروژه‌های این شرکت را به عهده دارد.

اولین شماره از مجموعه‌ی Beyond Good & Evil در سال ۲۰۰۳ برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۲، ایکس‌باکس و گیم‌کیوب منتشر شد. بازیکن‌ها در این بازی هدایت یک قهرمان مونث به نام «جید» را بر عهده می‌گرفتند. جید که یک خبرنگار بود و در رشته‌ی هنرهای رزمی نیز تبحر داشت، با کمک یک گروه مقاومت تلاش می‌کرد تا توطئه‌ی بیگانگان علیه سیاره را برملا کند.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده