نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

شکایت یوبی‌سافت از الکترونیک آرتز به دلیل ثبت نشان تجاری «Ghost»

کمپانی الکترونیک آرتز ماه پیش نشان تجاری «Ghost» را در سازمان پتنت‌ها و نشان‌های تجاری آمریکا ثبت کرد و حال یوبی‌سافت به این دلیل از EA شکایت کرده است. برای اطلاع از دلایل این اقدام و جزییات خبر با زومجی همراه باشید.

کمپانی یوبی‌سافت ناشر بازی‌های سری شوتر تاکتیکی Ghost Recon است که البته چند سالی است شاهد عرضه نسخه جدیدی از آن نبودیم و فقط در جریان مراسم E3 2015 نسخه جدید آن با نام Wildlands معرفی شد. حال این کمپانی فرانسوی شکایتی را بر علیه الکترونیک آرتز تنظیم کرده که چندی پیش نشان تجاری Ghost را به ثبت رسانده است. یوبی‌سافت در این شکایت اعلام کرده که استفاده از این واژه توسط EA باعث خواهد شد تا محصولاتش با سری Ghost Recon این شرکت اشتباه گرفته شوند. متن کامل این شکایت به شرح زیر است:

مشتریان احتمالا به اشتباه تصور خواهند کرد که محصولات و سرویس‌های ارایه شده توسط الکترونیک آرتز تحت نام Ghost، به نوعی توسط یوبی‌سافت حمایت، تایید و یا پشتیبانی می‌شوند، یا به نحوی با این کمپانی و محصولات آن مرتبط هستند.

این شکایت یوبی‌سافت زمانی مورد قبول واقع می‌شد که الکترونیک آرتز تحت نام Ghost بازی‌های مرتبط با سری Ghost Recon تولید می‌کرد؛ ولی به نظر می‌رسد که EA این نشان تجاری را برای استودیو گوست گیمز خود ثبت کرده که در کشور سوئد واقع شده و دو نسخه اخیر از سری Need For Speed را هم تولید کرده است.

به هر حال یوبی‌سافت در شکایت خود تا تاریخ ۱۰ فروردین ۹۵ به الکترونیک آرتز فرصت داده تا به این درخواست پاسخ داده و این نشان تجاری را حذف کند. در غیر اینصورت دادگاهی که در تاریخ ۲۰ فروردین ۹۵ تشکیل می‌شود به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

به نظر شما حق با یوبی‌سافت است یا الکترونیک آرتز تخلفی انجام نداده است؟

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده