نویسنده: مجید سجادی
// سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

پنج بازیکن برتر پست میانی بازی Dota 2 مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۵

یکی از پست‌های مهم در بازی Dota 2، پست Mid Laner است. با نزدیک شدن به اینترنشنال ۲۰۱۵ و مشخص شدن تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات تصمیم گرفتیم که پنج بازیکن برتر در پست میانی یا همان Mid Laner را به شما معرفی کنیم. با زومجی همراه باشید.

میدلِینر ، بدون شک پراسترس‌ترین و شاید مهم‌ترین پست در بازی‌های MOBA است. بازیکنان خط میانی باید از نبوغ و توانایی بالایی برخوردار باشند. مسلما برای بازیکنان حرفه‌ای بهترین مکان برای به نمایش گذاشتن مهارت خود در این لِین، بزرگ‌ترین مسابقات دوتا ۲ یعنی اینترنشنال ۲۰۱۵ است. در این مقاله پنج بازیکن برتر مید لِینر را بررسی می‌کنیم. این رده‌بندی بر اساس معیار‌های زیر بنا شده است:
مهارت‌های فردی
تأثیر بازیکن در تیم
دستاورد‌های تیم
عملکرد در بازی‌های پر‌تنش

 

s4۱. S4
دستاورد‌ها:
کسب مقام اول در ESL One Frankfurt 2015
کسب مقام اول در  MarsTV DotA 2 League
کسب مقام اول در The Summit 3
کسب مقام سوم درDotA2 Asian Champsionships
S4 یک برنده است، در No Tidehunter، در The Alliance و حالا هم در Team Secret. او یکی از موفق‌ترین بازیکنان تاریخ دوتا ۲ با کسب ۲۲ عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی است. چیزی که S4 را خاص می‌کند توانایی وی در انجام کار‌هایی است که تیم به آن احتیاج دارد. او می‌تواند به عنوان Carry تیم فارم کند، می‌تواند برای‌ دیگر بازیکنان تیم فضای  لازم برای فارم کردن را ایجاد کند، می‌تواند بازیکن سودمندی باشد و ... . این اصلی‌ترین دلیل موفقیت بی‌نظیر S4 است.
یکی دیگر از دلایل موفقیت S4، هیرو پول بی نظیر وی است که از تمام بازیکنان اشاره شده در این لیست بیشتر است. ایستادن در مقابل این سوئدی عذاب آور است. کافیست کمی به او فضا بدهید تا برنده‌ی لِین باشد. دانش S4 از دوتا ۲ بی‌نظیر است. او می‌تواند در سخت‌ترین شرایط بهترین تصمیم را بگیرد. مسلما بازی بی‌نظیری از او در اینترنشنال ۲۰۱۵ خواهیم دید.

 

ferrari۲. Ferrari_430
دستاورد‌ها:
کسب مقام سوم  ESL One Frankfurt 2015
کسب مقام پنجم  I-League Season 3
کسب مقام پنجم  The Summit 3
این پنجمین اینترنشنال متوالی است که Ferrari_430 با یک تیم در آن شرکت می‌کند. دستاوردی که تنها او توانسته آن را کسب کند. مبنای اصلی تیم Invictus Gaming دو بازیکن افسانه‌ای یعنی Ferrari_430 ,و Burning است. این دو جزء بهترین بازیکنان دوتا ۲ هستند. نسبت KDA فراری، ۴.۹ است که بیشترین مقدار در میان بازیکنان این لیست است. همچنین فراری توانسته در سه ماه اخیر درصد برد ۸۲.۳۵ با هیرو‌ی Storm Spirit کسب کند که حتی از آمار SumaiL که بهترین بازیکن این هیرو خوانده می‌شود، بیشتر است. فراری پایه و اساس تیم iG است. اگر او بدرخشد تیم همراه او خواهد درخشید درصورتی که او در اوج خود باشد، iG می‌تواند اینترنشنال ۲۰۱۵ را با موفقیت پشت سر بگذارد.


sumail۳. SummaiL
دستاورد‌ها:
کسب مقام دوم ESL One Frankfurt 2015
کسب مقام دوم The Summit 3
کسب مقام اول DotA2 Asian Champsionships
دستاورد‌های SumaiL در شش ماهی که وی دوتا ۲ را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند از بسیاری از بازیکنان دوتا ۲ بیشتر است. زمانی که او در صحنه حاضر شد، همه معتقد بودند که وی نمی‌تواند از زیر فشار مسابقات حرفه‌ای سربلند بیرون بیاید ولی SumaiL همه را شگفت‌زده کرد. یکی از به یاد‌ماندنی‌ترین نمایش‌های او می‌توان از بازی در مقابل ViCi Gaming یاد کرد. در آن بازی او در طول پنج دقیقه‌ی ابتدایی بازی چهار بار کشته شد. برای بسیاری از Mid Lanerها این اتفاق مساوی است با باختن روحیه و در نتیجه باخت بازی اما SumaiL یک بازیکن معمولی نیست. به‌طور باورنکردنی SumaiL موفق شد آمار ۱-۴ را طی ده دقیقه به ۷-۴ تغییر دهد. بدون شک SumaiL بهترین Farmer این لیست است. آمار فارم وی بی‌نظیر است. از دیگر نقاط قوت SumaiL، هیرو پول وی است.
نحوه‌ی بازی کردن تیم EG حول SumaiL می‌چرخد. دیگر بازیکنان این تیم تمام سعی خود را می‌کنند تا SumaiL با آسودگی به فارم کردن بپردازد. اگر تیمی بتواند SumaiL را زمین‌گیر کند می‌تواند EG را شکست دهد در غیر این صورت این کار بسیار مشکل خواهد بود.

 

mushi۴. MuShi
دستاورد‌ها:
کسب مقام سوم در  I-League Season 3
کسب مقام سوم در  Red Bull Battlegrounds
کسب مقام پنجم در  Starladder XII
کسب مقام سوم در joinDotA MLG League 2
Mushi بدون شک یکی از افسانه‌های دوتا ۲ است. عملکرد بی‌نظیر او در Orange سپس در DK و حالا در Fnatic فوق‌العاده است. اعضای تیم Fnatic از بهترین‌های آسیا هستند. هرچند این تیم نتوانسته دستاوردی درخور کسب کند اما به ‌طور مستقیم به اینترنشنال ۲۰۱۵ دعوت شدند و این امر بدون Mushi ممکن نبود.
در تیم Fnatic موشی ابتدا به عنوان Support تیم بازی می‌کرد اما در نهایت، در ماه گذشته به پست اصلی خود یعنی Mid بازگشت. او همانند دیگر مید لِینرهای این لیست آمار قابل توجه‌ای ندارد اما تنها دلیل این امر این است که تیم Fnatic دستاورد‌های چندانی ندارد، اما همین چند برد خود را مدیون Mushi هستند. مطمئنا Mushi یکی از ماهر‌ترین و با‌تجربه‌ترین بازیکنان دوتا ۲ است که موفقیت Fnatic به او بستگی دارد.

 

god۵.God
دستاورد‌ها:
کسب مقام سوم در  ESL One Frankfurt
کسب مقام اول در  ASUS ROG Dream League Season 3
کسب مقام اول در Play it Cool RoG Invitational 
God عضو تیم Virtus.Pro است. تیمی که توانست برخلاف انتظار، نظر َوَلو را برای دعوت مستقیم به اینترنشنال جلب کند. اما ناگهان VP عملکرد بسیار خوبی در Dream League و ESL ONE Frankfurt به نمایش گذاشت و دلیل این عمکلرد فوق‌العاده God بود. 
او در مقابل تیم NaVi در فینال مسابقات Dream League عملکرد بی‌نظیری از خود به جا گذاشت که نتیجه‌ی آن پیروزی تیم VP بود. 
God در حال حاظر در دوران اوج خود به سر می‌برد و اگر همین‌گونه ادامه دهد مطمئنا VP رقیبی بسیار سخت برای دیگر تیم‌های  شرکت کننده در اینترنشنال خواهد بود.

منبع: GosuGamers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده