// یکشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

شواهدی که نشان می‌دهند بازی بعدی هیدئو کوجیما سایلنت هیل جدید است

هیچ‌چیز قطعی نیست. اما در این لحظه جلوتر از شایعه‌ها و تئوری‌پردازی‌ها، برخی اطلاعات و نشانه‌ها به شکل جدی به احتمال بالاخره ساخته شدن بازی Silent Hills توسط هیدئو کوجیما در استودیوی جدید او اشاره دارند.

در رویاهای بی‌قرار خود، آن شهر را می‌بینم؛ سایلنت هیل(ز). تو قول دادی که یک روز مجددا من را به آن‌جا می‌بری. - بخشی از نامه‌ی مری به جیمز در Silent Hill 2

ماساهیرو ایتو، یکی از طراحان ارشد سری بازی‌های SIlent Hill که جزو اعضای ارشد Team Silent (گروه معروفی از بازی‌سازهای ماهر که سه‌گانه‌ی طلایی «سایلنت هیل» یا همان سه قسمت آغازین این سری را خلق کردند) هم بود و به‌تازگی هیدئو کوجیما او را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کرد، بیست‌وپنجم می سال ۲۰۱۷ میلادی در توئیتی نوشت:

من Pyramid Head/کله‌هرمی (احتمالا معروف‌ترین هیولای مجموعه‌ی Silent Hill) را برای داستان جیمز (شخصیت اصلی بازی Silent Hill 2) خلق کردم. پس قرار نیست دائما در هر پروژه‌ی مرتبط به دنیای مورد بحث از آن استفاده کنم. اصلا اگر روزی در شرایطی قرار بگیرم که باید در ساخت یک Silent Hill دیگر نقش داشته باشم یا از کله‌هرمی استفاده نمی‌کنم یا باعث می‌شوم که او در همان ابتدای بازی جدید به قتل برسد و از بین برود.

Pyramid Head

چند ساعت قبل و در بیست‌وهشتم فوریه‌ی سال ۲۰۲۰ میلادی یا به قول بعضی‌ها همان سال‌روز پانزده سالگی وقوع حادثه‌ی شدو موزز (Shadow Moses Incident از نظر داستانی در تاریخ ۲۸ فوریه‌ی سال ۲۰۰۵ و در بازی Metal Gear Solid، ساخته‌ی کوجیما و محصول سال ۱۹۹۸ رخ داد)، ماساهیرو ایتو چنین توئیتی را به دست طرفداران رساند و عملا خبر از نزدیکی زمان مرگ کله‌هرمی داد:

Pyramid Head/کله‌هرمی، در آرامش بخواب؛ روحت شاد.

این موارد به خودیِ خود باعث می‌شوند که متوجه شویم که به احتمال بسیار زیاد یک بازی بزرگ در مجموعه‌ی Silent Hill در حال ساخت است و از قضا ماساهیرو ایتوی محبوب هم که خودش پیش‌تر مثل کوجیما با کونامی به مشکلات زیادی خورده بود، در ساخت آن نقش دارد. از طرفی هم همه می‌دانند که کونامی قطعا مشغول ساخت یک بازی در ابعاد قابل‌توجه درون مجموعه‌ی مورد بحث است و حتی آن ساخته را یک سافت‌ریبوت (Soft Reboot/بازسازی کلی مجموعه از برخی جوانب) خطاب می‌کند؛ همان اصطلاحی که نزدیک به پنج سال قبل سازندگان برای توصیف پروژه‌ی .Silent Hills P.T کوجیما از آن استفاده کردند. اما منهای تمام موارد اندک ذکرشده تا این‌جا چه نشانه‌هایی استودیوی جدید کوجیما پروداکشنز، سازنده‌ی بازی Death Stranding را به «سایلنت هیل» جدید مورد بحث مرتبط می‌کند؟

Hideo Kojima

بعد از سال‌ها انتظار طرفداران برای یک «سایلنت هیل» معرکه‌ی جدید، پخش شدن شایعه‌های گوناگون درباره‌ی نابود نشدن «سایلنت هیلز» کوجیما پروداکشنز، بارها و بارها بازسازی کامل دموی حذف‌شده‌ی PT برای PC، یافتن راه‌هایی برای نصب مجددش روی PS4، مواجهه‌ی طرفداران با اسرار جدید و هیجان‌انگیز در گوشه به گوشه‌ی آن و حتی پیدا شدن ربط‌هایی بین داستان بازی Death Stranding و .Silent Hills P.T پس از عرضه‌ی تازه‌ترین ساخته‌ی کوجیما، همه‌چیز دوباره از بیست‌وسوم دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد؛ زمانی‌که خالق نخستین بازی پست‌مدرن تاریخ که به‌زودی جایزه‌ی بزرگ The Fellowship بفتا را کسب می‌کند، عکسی از میز کار خود در استودیو را به انتشار رساند و اعلام کرد که مشغول کار روی ایده‌های پروژه‌ی بعدی شده است. تصویر روی مانیتور او هم یک تپه (Hill به زبان انگلیسی) را نشان می‌داد. چند هفته قبل از انتشار توئیت نام‌برده نیز کوجیما عملا مخفیانه از این گفت که می‌خواهد «ترسناک‌ترین بازی» را بسازد و برای این کار به سراغ تماشای فیلم ترسناک The Eye می‌رود؛ فیلمی که آن را برای الهام گرفتن هنگام ساخت .Silent Hills P.T به‌صورت ناقص دیده بود و این بار توانست با مقابله بر ترس خود، آن را تا انتها به تماشا بنشیند. ولی آن‌چه که همه را به‌صورت جدی نسبت به ارتباط کوجیما پروداکشنز با بازی Silent Hills شاید احیاشده مشکوک کرد، توئیت تازه‌ی آکی سایتو، مدیر شماره‌یک ارتباطات و تبلیغات استودیو است:

از همه برای چندوقت خاموش/ساکت (Silent به زبان انگلیسی) بودن عذر می‌خواهم. این اواخر به‌شدت مشغول بوده‌ام.....فکر می‌کنم می‌توانم به‌زودی درباره‌ی کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، صحبت کنم.

kojima productions

اما این فقط متن توئیت منتشرشده در بیست‌وهشتم فوریه‌ی ۲۰۲۰ (همان روز انتشار توئیت مهم ماساهیرو ایتو) توسط صفحه‌ی رسمی Kojima Productions در توئیتر نیست که توجه مخاطبان را جلب می‌کند. بلکه اگر نقاطی مشخص از تصویر قرارگرفته درون آن را هم با زوم زیاد بنگرید، متوجه می‌شوید که روی کاغذ مقابل دستان آکی سایتو عبارت «هفته‌ی بعد» ‌(Next Week) دیده می‌شود؛ موردی که سبب شد خیلی‌ها به این نتیجه برسند که کوجیما پروداکشنز نهایتا تا پنجم مارچ سال ۲۰۲۰ یعنی کمتر از شش روز دیگر، خبر مهمی را اعلام خواهد کرد. می‌خواهید ماجرا از قبل هم جذاب‌تر شود؟ به بالاترین عبارت نوشته‌شده روی مداد قرارگرفته در دستان آکی سایتو با بزرگ‌نمایی فراوان نگاه کنید؛ Pyramid (هرم) که همه را به یاد Pyramid Head/کله‌هرمی معروف Silent Hill می‌اندازد.

یکی از روزهای قرارگرفته در «هفته‌ی بعد» مورد اشاره‌ی مدیر تبلیغات استودیوی بازی‌سازی کوجیما پروداکشنز، چهارم مارس سال ۲۰۲۰ میلادی (چهارشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ خورشیدی) است؛ بیست‌ویکمین سال‌روز عرضه‌ی اولین بازی Silent Hill در ژاپن.

سایلنت هیل

J

کیلومترها جلوتر از شایعه‌هایی که خبر از همکاری سونی و برند پلی‌استیشن با کوجیما پروداکشنز و خریداری شدن «حق ساخت یک بازی ویدیویی در جهان Silent Hill توسط هیدئو کوجیما و تیم او» از کونامی توسط غول ژاپنی دنیای ویدیوگیم می‌دادند، اسمی مرموز و کلیدی در طول سال‌های اخیر بارها و بارها مقابل بازیکنان قرار گرفت که اگر آن را به درستی دنبال کنیم، بیشترین اطلاعات را در اختیارمان می‌گذارد؛ جی/J. جی به‌تنهایی توانایی اشاره‌ی بسیار جدی به همکاری کونامی و کوجیما پروداکشنزِ جدید برای ساخت همان Silent Hills کنسل‌شده و مورد آرزوی طرفداران را دارد.

J نخستین بار در .P.T مقابل ما قرار گرفت؛ در لحظاتی که بازی به دروغ ادای خراب شدن و نمایش صفحه‌های ارور را درمی‌آورد و در حقیقت اجازه می‌داد برخی نقل قول‌های عجیب به چند زبان گوناگون به نمایش دربیایند. همه‌ی این جملات هم از زبان J بیان شده بودند.

J

J

اما همان‌گونه که می‌توانید ببینید، حتی با کنسل شدن کامل .Silent Hills P.T هم J نابود نشد. در حقیقت پس از دو سال گذشتن از پاک شدن کامل پی. تی. از صحنه‌ی روزگار، کونامی با یک توئیت در سال ۲۰۱۷ میلادی رسما اعلام کرد که J (همچنان دقیقا با همین نام تک‌کلمه‌ای عجیب!) زین‌پس مدیر بخش بازاریابی و ارتباطات سری بازی‌های Metal Gear است. حتی ماجرا از این هم فراتر رفت و نام عجیب J در تیتراژ پایانی تنها بازی کنسولی/کامپیوتری نسبتا بزرگ منتشرشده توسط کونامی در دوران پسا-کوجیما تا به امروز یعنی Metal Gear Survive نیز به نمایش درآمد. فعالیت خاص J در کونامی هنوز هم تمام نشده است و او همچنان با نمایش تسلط خود روی هر دو زبان ژاپنی و انگلیسی به کار در همان سمت درون شرکت کونامی ادامه می‌دهد و به شیوه‌ای که اصلا از مدیرهای بازاریابی و ارتباطات عادی سراغ نداریم، در پایان تک‌تک توئیت‌ها هم نام خود یعنی عبارت (J) را ذکر می‌کند!

پس J هنوز هم به Silent Hills مربوط می‌شود و هم به کونامی. پس کافی است که ارتباطش با کوجیما پروداکشنز جدید را هم اثبات کنیم تا زنجیره‌ی و پل ارتباطی کامل شکل بگیرند و فرصت لازم برای دیوانه‌وارترین تئوری‌پردازی‌ها از سوی همگان پدید بیاید. برای این یکی اما نیاز به انجام کار عجیبی نیست و خود کوجیما بعد از استخدام عضو کلیدی و جدید تیم خود با تاکید غیرمنتظره روی عبارت "J" کارمان و شاید حتی خیال‌مان را راحت کرد.

کوجیما/J/جی

با توجه به این موارد، اصلا بعید نیست که بازی بعدی هیدئو کوجیما نسخه جدیدی از سایلنت هیل باشد. نظر شما در این مورد چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده