نویسنده: روزبه حسینی
// دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

دو بازی جدید Silent Hill احتمالا در شرکت کونامی در دست ساخت است

به گزارش برخی از منابع گویا شرکت کونامی در حال احیای سری Silent Hill است و دو بازی از این سری را در دست توسعه دارد. 

طبق آخرین اخبار بازی و به‌گفته‌ی Aesthetic Gamer (که پیش از این سابقه‌ی افشای اطلاعاتی مربوط‌به پروژه‌های شرکت کپکام را دارد)، شرکت کونامی (Konami) چند سال پیش با توسعه‌دهندگان خود صحبت و از آن‌ها دعوت کرده است تا ایده‌های خود را برای احیای بازی سایلنت هیل (Silent Hill) با این شرکت در میان بگذارند. در نتیجه‌ی این جلسات به نظر می‌رسد که در حال حاضر این شرکت هم‌اکنون روی دو بازی Silent Hill جدید مشغول به کار است؛ یکی از آن‌ها قرار است که یک «بازسازی سطحی» یا به اصطلاح Soft Reboot از سری باشد و دیگری ساختاری اپیزودیک مانند سری بازی‌های شرکت تل تیل دارد و البته سبک آن بیشتر به بازی Until Dawn شباهت خواهد داشت. این کاربر توییتر در این مورد گفت: 

در اخبار جدیدی که به گوش من رسیده است و من فکر می‌کنم که می‌توانم راجع به آن‌ها صحبت کنم، چندین بازی جدید از سری Silnet Hill هم‌اکنون در دست توسعه قرار دارند. شرکت کونامی دو سال پیش به توسعه‌دهندگان مختلفی تماس حاصل کرد و از آن‌ها ایده‌هایی را برای ساخت و احیای سری Silent Hill دریافت کرد. یکی از این دو بازی ریبوتی سطحی از سری است و دیگری مشابه با بازی Untill Dawn و بازی‌های شرکت Tell Tale است که درکنار بازی ریبوت قرار است که ساخته شود. من اطلاع دیگری متاسفانه در اختیار ندارم ولی امیدوارم که کونامی سازندگان درستی را برای ساخت این دو بازی به کار گیرد و بودجه‌ی لازم را در اختیار آن‌ها بگذارد تا با بازی‌های خوبی رو‌به‌رو شویم. 

من حدس می‌زنم که به احتمال زیاد کونامی امسال از یکی یا شاید هم هر دو بازی رونمایی کند و باید منتظر ماند و دید که آیا این امر محقق می‌شود یا خیر. من اطلاعی از نقشه‌های آن‌ها برای بازی‌ها ندارم و فقط می‌دانم که دو بازی در حال ساخت هستند. متاسفانه من اطلاعی از فعالیت‌های داخلی شرکت کونامی ندارم.

silent hill

سایت تخصصی بازی‌های ترسناک Rely on Horror نیز در خبری اعلام کرد که از منابع معتبر خود شنیده است که پروژه‌ای جدید از بازی Silent Hill در حال توسعه است. همچنین چندی پیش معلوم شد که هیدئو کوجیما احتمال دارد که یک بازی ترسناک در دست توسعه داشته باشد. علاوه‌بر این موارد، ماساهیرو ایتو، کارگردان بازی Silent Hill 2 نیز روی یک بازی ترسناک کار می‌کند که به‌گفته‌ی خود امیدوار است تا این بازی لغو نشود. بنابراین، طرفداران سری Silent Hill باید منتظر اخبار هیجان انگیزی در آینده‌ای نزدیک باشند. این اخبار شاید توضیحی باشند برای اینکه چرا کونامی کاملا به‌صورت بی سروصدا برند تجاری سایلنت هیل را دوباره تمدید کرد. 

با این‌ که به نظر نمی‌رسید به علت مشکلاتی که چند سال گذشته پیش آمد، کوجیما بخواهد با شرکت کونامی برای ساخت یک بازی جدید همکاری کند، اما منابعی اعلام کرده‌اند که در سال گذشته مشکلات بین کوجیما و کونامی حل شده است. حال چه کوجیما رهبری ساخت بازی جدید Silent Hill را بر عهره گیرد و چه دخالتی در آن نداشته باشد، بازهم خبر ساخت و احیای سری Silent Hill برای طرفداران بازی‌های ترسناک بسیار فوق‌العاده است. 

سری بازی‌های Silent Hill همواره جایگاه خاصی را در قلب طرفداران بازی‌های ترسناک داشته‌اند و هنوز پس از گذشت دو دهه از عرضه‌ی نسخه‌ی دوم این سری بازی، طرفداران در حال کشف ویژگی‌های جدیدی در این بازی هستند. به‌عنوان مثال چندی پیش کاربر‌هایی به نام punk7890 و Bigmanjapan متوجه شدند که با اتمام بازی و دریافت پایان خاصی که در آن یک سگ، مسئول تمامی اتفاقات است، می‌توان در بازی یک نقشه‌ی کوچک مخفی دریافت کرد و همچنین می‌توان در هر جای بازی که بازیکنان تمایل داشته باشند، بازی را ذخیره کرد. 

نظر شما درباره‌ی احتمال ساخته شدن بازی جدیدی از سری Silent Hill چیست؟ آیا تمایل دارید تا هیدئو کوجیما کارگردانی این بازی را بر عهده گیرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع Euro Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده