// جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

هیدئو کوجیما شاخص‌ ترین جایزه‌ی BAFTA را دریافت می‌کند

هیدئو کوجیما، بازی‌ساز معروف، در مراسم BAFTA Games Awards امسال باارزش‌ترین افتخار این رویداد، یعنی BAFTA Fellowship را دریافت خواهد کرد. 

آکادمی فیلم و هنرهای تلویزیونی بریتانیا اعلام کرده که در مراسم BAFTA Games Awards که در دوم آوریل سال جاری میلادی (۱۴ فروردین) برگزار می‌شود، جایزه‌ی BAFTA Fellowship به هیدئو کوجیما خواهد رسید. این جایزه به افرادی که خدماتی ارزشمند به هنر، شامل فیلم، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی ارائه داده‌اند تعلق می‌گیرد.

کوجیما با این بیانیه از آکادمی تشکر کرد:

از شما به خاطر این جایزه‌ی ارزشمند فلوشیپ تشکر می‌کنم. من به آن بسیار افتخار می‌کنم و دوست دارم این لحظه را به افرادی که قبل از من در این زمینه‌‌ها فعالیت داشته‌اند اختصاص دهم؛ من برای دستاوردهای آن‌ها در سرگرمی‌ها، از جمله در فیلم، تلویزیون و بازی، احترام بسیاری قائلم. من‌ همچنین دوست دارم که از کسانی که در طی سال‌ها از من حمایت کرده‌اند تشکر کنم. من هم‌چنان به تعهد خود نسبت به ساخت راه‌های جدید و نوآورانه‌ای که دنیای بازی‌ها را پیش ببرند، وفادار خواهم ماند. 

اولین جایزه‌‌ی فلوشیپ BAFTA در سال ۱۹۷۱ به آلفرد هیچکاک رسید. بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۰۷ وارد این دسته از افتخارات شدند که در این سال، ویل رایت اولین دریافت کننده‌ی آن در زمینه‌ی بازی شد. پس از او نولان بوشنل (بنیان‌گذار Atariشیگرو میاموتو، پیتر مولینیو، گیب نیوول، راک‌استار گیمز، جان کارمک و تیم شفر موفق به دریافت این جایزه شدند. 

کوجیما اولین‌بار در دهه‌ی ۸۰ میلادی وارد صنعت بازی‌های ویدیویی شد و در Konami مشغول به کار شد. بازی Metal Gear در سال ۱۹۸۷ پروژه‌ی مهم او بود که در ادامه‌ی سال‌ها تبدیل به یکی از مهم‌ترین آثار صنعت بازی‌های ویدیویی شد. او در  بیشتر بازی‌های بعدی این سری نیز رهبری طراحی را برعهده داشت.

یکی از پروژه‌های بعدی کوجیما، PT بود که به‌عنوان دمویی قابل بازی برای بازی Silent Hills ساخته شد. مشکلات کوجیما با کونامی که درنهایت باعث جدایی از این شرکت شد، نتیجه در کنسل شدن Silent Hills داد. پس از خروج Konami در 2015، او Kojima Productions را به‌عنوان یک استودیوی مستقل احیا کرد. او با همکاری سونی، اولین پروژه‌ی مستقل خود با نام Death Stranding را در سال ۲۰۱۹ عرضه کرد. 

شانزدهمین مراسم بازی‌های ویدیویی بریتانیا در ۱۴ فروردین برگزار می‌شود. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده