// چهار شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹

چه انتظاراتی از کنفرانس رونمایی از بازی Battlefield V داریم؟

از آن‌جایی که استودیو دایس ساعت ۰۰:۳۰ بامداد روز سوم خرداد به وقت ایران از Battlefield V رونمایی خواهد کرد، در این مطلب تمام تئوری‌ها، شایعه‌ها و انتظارات مخاطبان از این بازی را مرور می‌کنیم.

هنوز هم اشخاصی هستند که نام‌گذاری خاص بازی که در انتهایش حرف V قرار گرفته را نشانه‌ای مبنی بر مرتبط بودن آن با جنگ ویتنام می‌دانند

مدتی می‌شود که همگان انتظار معرفی بازی جدید الکترونیک آرتز یا همان Battlefield V را می‌کشند و مدام با تئوری‌پردازی و صحبت درباره‌ی شایعه‌های منتشرشده، تلاش برای شناسایی کامل این بازی می‌کنند. یک طرف، آدم‌هایی را داریم که با توجه به تیزر بسیار کوتاه منتشرشده از بازی که تنها روی صورت یک انسان متمرکز شده بود و چند علامت حاضر روی تصویرِ گیم‌پلی آن را نشان می‌داد، کاملا منطقی به جریان داشتن بازی در جنگ جهانی دوم اشاره می‌کنند و در طرف دیگر نیز هنوز اشخاصی هستند که نام‌گذاری خاص اثر که در انتهایش حرف V قرار گرفته را نشانه‌ای مبنی بر مرتبط بودن آن با جنگ ویتنام می‌پندارند. راستی، هنوز طرفدارانی هم هستند که البته با کمترین درصد امید، به خلق شدن Battlefield V در آینده اشاره می‌کنند که البته حالا تبدیل به کم‌احتمال‌ترین تئوری و شایعه شده و رخ دادنش، واقعا بعید به نظر می‌رسد. در هر حالت، پیش از شروع پرداختن به قسمت‌های مختلف انتظارات‌مان از ساخته‌ی جدید EA DICE، بهتر است یک بار دیگر تیزر رسمی کوتاه منتشرشده از بازی را تماشا کنید. چون احتمالا خیلی از حرف‌های‌مان راجع به جدیدترین قسمت از مجموعه‌ی Battlefield، با همین تصاویر اندک حاضر در آن، ارتباط مستقیم دارند.

سازندگان Battlefield V، از زمان و مکانی که بازی بر پایه‌اش بنا شده با عنوان «محیطی جدید» یاد کرده‌اند

قبل از رسیدن به تئوری‌ها، بگذارید برخی از دانسته‌های حتمی و قطعی‌شده‌مان درباره‌ی بازی را را مرور کنم. ما می‌دانیم که اندرو ویلسون، مدیر عامل اجرایی کمپانی الکترونیک آرتز، از مدت‌ها پیش قول خیره‌کننده بودن گرافیک نسخه‌ی جدید Battlefield را داده است. همین موضوع، باعث می‌شود که ما مخاطبان، بعد از دیدن جلوه‌های بصری زیبای حاضر در Battlefield 1، قطعا و یقینا انتظار چیزی بالاتر از آن را داشته باشیم و بامداد پنج‌شنبه، به امید مواجهه با یک گرافیک مثال‌زدنی و متفاوت، به تماشای رونمایی DICE از بازی جدیدش بنشینیم. بعد از آن خبر اما نوبت به تایید شدن زمان عرضه‌ی بازی بود که کاری کرد بفهمیم در سال جاری میلادی، دست‌مان به بتلفیلد جدید خواهد رسید. در ادامه، ما از برخی صحبت‌های رسمی اندرو ویلسون و صد البته شایعاتی که به در حال تست بودن حالت بتل رویال بازی مربوط می‌شدند، این‌گونه برداشت کردیم که حقیقتا احتمال وجود این حالت، به شکلی خاص و ویژه در بازی وجود دارد یا حتی ممکن است DICE چند ماه پس از عرضه‌ی Battlefield V، آن را در قالب یک آپدیت، تقدیم طرفداران کند.

همچنین در طول این مدت ما بر طبق اطلاعات به دست آمده، فهمیده‌ایم که تازه‌ترین نسخه از سری بازی‌های محبوب بتلفیلد، درون رویداد EA Play 2018 در تاریخ نوزدهم تا بیست و یکم خردادماه (۹ تا ۱۱ ژوئن) که داخل تماشاخانه هالیوود پالادیوم شهر لس آنجلس برگزار می‌شود، قابل تجربه خواهد بود. منابع غیررسمی، از وجود یک حالت Co-Op و افزون بر آن پشتیبانی از لوت باکس‌ها هم در این ساخته خبر داده‌اند؛ لوت باکس‌هایی که البته احتمالا با توجه برخی اطلاعات انتشاریافته، EA این بار آن‌ها را تنها محدود به آیتم‌های تزئینی خواهد کرد. فارغ از تک به تک این موضوعات، نباید فراموش کنیم که EA وجود حالت داستانی خاصی درون بازی را که مشابه با همان‌چیزی که در Battlefield 1 دیده‌ایم خواهد بود نیز تایید کرده است؛ موضوعی که مخصوصا در نگاه انتقادکنندگان جدی از سیاست اکتیویژن مبنی بر حذف کامل حالت داستانی از Call of Duty: Black Ops 4، جلوه‌ی جذابی دارد و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد. ولی از این‌ها که بگذریم، حالا زمان رفتن به سراغ تئوری‌ها و حرف زدن درباره‌ی همه‌ی شایعه‌های خاصی است که درباره‌ی بازی Battlefield V، به گوش‌مان می‌رسند. پس باید خیلی سریع، سر وقت مهم‌ترین سوال ممکن برویم: بازی، دقیقا قرار است در چه دوره‌ی زمانی خاصی، جریان داشته باشد؟

Battlefield V

جنگ جهانی دوم

اگر بخواهیم به شواهد گوناگون مرتبط با بودن Battlefield V در جنگ جهانی دوم نگاه کنیم، احتمالا حتی جای کوچک‌ترین شکی مبنی بر غلط بودن این تصور، باقی نمی‌ماند. چون در تیزر بسیار کوتاه منتشرشده از بازی، ما مشخصا از روی پرچم‌های حاضر در بالای تصویر، متوجه مقابله‌ی بریتانیا با آلمان در طول این گیم‌پلی می‌شویم و علاوه بر این، از روی لباس شخصی که در مقابل‌مان قرار گرفته، می‌توانیم خیلی راحت به خاطر شباهتی که با پوشش سربازان در زمان جنگ جهانی دوم دارد، از حقیقی بودن موضوع، اطمینان پیدا کنیم. تازه عکس لورفته‌ای که در بالا می‌توانید تماشایش کنید نیز شخصیتی با لباس‌ها و اسلحه‌ی متعلق به دوران جنگ جهانی دوم را نشان‌مان می‌دهد؛ پس عملا وقت پذیرفتن این موضوع، پیش از معرفی رسمی بازی رسیده است. این وسط اما چند نکته هم وجود دارند که ممکن است بعد از معرفی، متوجه بی‌اهمیتی‌شان بشویم ولی فعلا، نمی‌توانیم توجه‌مان را از روی آن‌ها برداریم. یکی از این موارد که وب‌سایت IGN هم به آن اشاره کرده، این است که سازندگان Battlefield V، از زمان و مکانی که بازی بر پایه‌اش بنا شده با عنوان «محیطی جدید» یاد کرده‌اند و این در حالی صورت گرفته، که جنگ جهانی دوم قبلا هم در مجموعه‌ی بتلفیلد دیده شده است و عملا،‌ یک محیط جدید برای آن محسوب نمی‌شود. مسئله‌ی دوم این است که وقتی زمان خاصی تا معرفی رسمی بازی نمانده و یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین بحث‌های بازیکنان به ماهیت محیطی که اثر در آن ساخته شده مربوط می‌شود، چرا الکترونیک آرتز باید با یک تیزر به شدت کوتاه، چنین چیزی را خیلی راحت فاش کند؟

Battlefield V

جنگ ویتنام

اصلی‌ترین دلیلی که باعث می‌شود هنوز خواسته یا ناخواسته، اندک احتمالی برای استفاده‌ی سازندگان Battlefield V از دوران جنگ ویتنام برای خلق بازی‌شان قائل شویم، چیزی جز نام‌گذاری بازی نیست. اگر یادتان باشد، Battlefield 1 نیز تا پیش از معرفی رسمی‌اش، با نام‌گذاری غیررسمی Battlefield 5 یا همان Battlefield V شناخته می‌شد. چرا که آن بازی، پنجمین نسخه از سری اصلی بازی‌های این مجموعه به حساب می‌آمد و صرفا نام‌گذاری نهایی‌اش، مرتبط با زمان رخ دادن حوادث موجود در آن یعنی جنگ جهانی اول بود. ولی بازی جدید DICE، مشخصا دیگر از یک نام‌گذاری غیر رسمی استفاده نمی‌کند و سازندگانش تایید کرده‌اند که اسم اصلی و قطعی آن، Battlefield V خواهد بود. حالا در این بین، می‌توان با دو نگاه مختلف ماجرا را بررسی کرد. اگر این را در نظر بگیریم که هنوز الکترونیک آرتز، ساخته‌ای با نام Battlefield 5 منتشر نکرده و مانند اسم Battlefield 1 که رسما قبلا از آن استفاده نشده بود توانایی بهره بردن از آن را دارد، نام‌گذاری این بازی بی‌اشکال به نظر می‌رسد و اگر دو نکته‌ی دیگر را در نظر بگیریم، قصه کمی متفاوت می‌شود. اولین موضوع آن است که دایس در آخرین بتلفیلد خود، نام بازی را با توجه مطلق به جنگی که به آن می‌پرداخت شکل داد و این‌گونه، منطقا V هم چیزی جز اشاره‌ی سازندگان به جنگ ویتنام، نخواهد بود. نکته‌ی دوم هم این که اثر مورد بحث، ششمین نسخه‌ی اصلی مجموعه به حساب می‌آید و بر این اساس، نمی‌تواند اسم Battlefield 5 را یدک بکشد. راستی، الکترونیک آرتز تا پیش از این هرگز در نام‌گذاری آثار مجموعه بتلفیلد از اعداد رومی استفاده نمی‌کرد و همین موضوع، باعث می‌شود یک بار دیگر فکر کنیم که بی‌ارتباط بودن حرف V در آخر اسم ساخته‌ی جدید آن‌ها با یک عدد قطعی است و موضوع مورد اشاره، همان جنگ ویتنام خواهد بود.

Battlefield V

نکاتی از تیزر بازی که احتمالا به آن‌ها توجه نکرده‌اید

شخصیت روبه‌روی‌تان، فارغ از طراحی چهره‌ی فوق‌العاده‌ای که یدک می‌کشد، درون چشمانش هم بازتاب چیزهایی است که در حال نگاه کردن به آن‌ها است

یادتان هست که گفتم اندرو ویلسون از مدت‌ها پیش قول وجود گرافیکی خیره‌کننده در Battlefield V را داده بود؟ خب، این تیزر کوتاه از اثر که مشخصا نمایش‌دهنده‌ی گیم‌پلی آن است، یک ویژگی گرافیکی فوق‌العاده را درون خودش جای داده، که انصافا لیاقت ستایش شدن دارد و شانس حقیقی بودن تمام و کمال ادعای وی را افزایش می‌دهد. اگر با دقتی فوق‌العاده این تیزر را تماشا کنید، متوجه می‌شوید که شخصیت روبه‌روی‌تان، فارغ از طراحی چهره‌ی فوق‌العاده‌ای که یدک می‌کشد، درون چشمانش هم بازتاب چیزهایی که در حال نگاه کردن به آن‌ها است یا به عبارت بهتر رفلکس چشمانش به نور را جای داده‌اند. نکته‌ی دیگری که می‌توانیم درباره‌ی موارد حاضر در این تیزر بیان کنیم، به قرار گرفتن نوار سلامتی در وسط تصویر مربوط می‌شود که با Battlefield 1 که آن را در سمت پایین و گوشه‌ی راست قرار می‌داد، تفاوت دارد. افزون بر این‌ها اگر به دنبال شباهت‌های بامزه و سرگرم‌کننده باشید، میزان جان باقی‌مانده برای بازیکن که چیزی جز عدد ۲۳ نیست، با تاریخ رونمایی کامل از اثر یعنی بیست و سوم می، مرتبط به نظر می‌رسد. مینی‌مپ حاضر در گیم‌پلی هم دیگر حالتی دایره‌وار ندارد و جلوه‌ای مربع‌شکل را نشان‌مان می‌دهد. اگر به درستی تصاویر نشان‌داده‌شده در تیزر را نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که در حال تماشای گیم‌پلی حالت Conquest، یکی از شناخته‌شده‌ترین حالت‌های مولتی‌پلیر مجموعه هستیم؛ ولی این بار، سیستم امتیازدهی، مجددا به مانند Battlefield 3 و Battlefield 4 شده و برخلاف Battlefield 1، در آن بازیکن شاهد کاهش پیدا کردن امتیاز تیم‌ها با جلو رفتن مبارزه است.

به عنوان یک نکته‌ی دیوانه‌وار، بگذارید به چیزی اشاره کنم که احتمالا اصلا و ابدا توجه‌تان را به خودش جلب نکرده و آن آسمان‌های متفاوتی هستند که در دو طرف شخصیت مقابل‌مان قرار گرفته‌اند. در سمت راست او، آسمانی را داریم که انگار متعلق به شب است یا با حجم بالایی از دود پرشده و در سمت چپ، یک آسمان نورانی پرشده از ابرها به چشم می‌خورد. شاید این فقط یک نشانه از کیفیت بالای کنتراست نور در بازی و نورپردازی خارق‌العاده‌ی آن باشد و شاید هم ضربه‌ای کوچک که مشکوک‌مان کند تا در رونمایی اصلی از بازی، به شکلی جدی‌تر و تاثیرگذارتر، معنی حقیقی آن برای‌مان مشخص شود.

Battlefield V

هر آن‌چه که باشد، الکترونیک آرتز و دایس، بارها و بارها ساخته‌ی تازه‌شان را ستایش کرده‌اند و حتی با بیان کردن این که حالات تازه‌ای برای گیم‌پلی آن کنار گذاشته‌اند، هایپ خیلی از طرفداران مجموعه را به اوج خودش رسانده‌اند. یک گرافیک فوق‌العاده، یک بخش داستانی کار راه‌انداز و یک مولتی‌پلیر سرگرم‌کننده و جذاب که در عین حفظ بهترین ویژگی‌های مجموعه حس تازگی را هم منتقل کند، اصلی‌ترین چیزهایی هستند که ما دوست داریم هنگام رونمایی نهایی از Battlefield V، در مقابل‌شان قرار بگیریم. به عنوان جمله‌ی پایانی هم بگذارید این را بگویم که شاید من درباره‌ی احتمال وقوع بازی در زمان آینده حتی پس از منتشر شدن تیزر رسمی آن حرفی نزده باشم، اما هنوز اشخاصی هستند که به این تئوری باور دارند و راستش را هم بخواهید، برای ما مخاطبان، عملا تا قبل از بیان شدن جواب سوالات‌مان توسط سازندگان بازی در رویداد رونمایی از آن، هیچ پاسخ قطعی و انکارناپذیری پیدا نمی‌شود. نظر شما چیست؟ درباره‌ی Battlefield V چه فکری می‌کنید و از آن چه انتظاراتی دارید؟ آیا این‌قدر هیجان‌زده هستید که به تماشای مراسم به صورت آنلاین بنشینید یا صرفا ترجیح می‌دهید اخبار منتشرشده از آن را مطالعه کنید؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده