نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۲

معرفی جالب ترین مادهای بازی GTA V

تا امروز صدها ماد جالب و تماشایی برای GTA V طراحی شده که در این لیست به معرفی ۲۰ ماد برتر می‌پردازیم.

کمتر از شش ماه تا عرضه جدیدترین بازی راک‌استار باقی مانده و Red Dead Redemption 2 در تاریخ ۲۶ اکتبر منتشر خواهد شد. ولی بازی قبلی این استودیو هنوز هم مخاطبین خود را حفظ کرده و همچنان فروش خوبی را تجربه می‌کند. هرچند Grand Theft Auto V دو سال بعد از پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 و یک سال پس از عرضه روی کنسول‌های نسل هشتم سونی و مایکروسافت برای کامپیوتر منتشر شد، ولی به لطف ویژگی‌هایی مثل مادها توانست محبوبیت زیادی در این پلتفرم به‌دست آورد. مادهایی که تغییرات ریز و درشتی در بازی ایجاد کرده و گاهی اوقات GTA V را به اثری کاملاً متفاوت تبدیل می‌کنند. در این مطلب قصد معرفی ۲۰ مورد از جالب‌ترین و دیوانه‌وارترین مادهای GTA V را داریم. با زومجی همراه باشید.



gtamod1

۱. لس سانتوس را به بهشتی واقع‌گرایانه برای گنگسترها تبدیل کنید

NaturalVision Remastered

نمی‌توان راجع به مادهای GTA V صحبت کرد و به سراغ مواردی نرفت که سعی دارند لس سانتوس را تا حد ممکن زیباتر کنند. صدها ماد گرافیکی برای این بازی طراحی شده، ولی NaturalVision Remastered فعلاً در این زمینه قهرمان محسوب می‌شود.

سازندگان این ماد قصد داشته‌اند بازی را از این طریق هر چه بیشتر به کالیفرنیای جنوبی شبیه کنند و توانسته‌اند با ارائه رزولوشن 4K در کنار ایجاد تغییرات اساسی در ساختار بصری بازی راک استار، موفق به این کار شوند. ماد مورد نظر تلاش خوبی برای ارائه تجربه‌ای طبیعی است که از Uncanny Valley هم دور مانده است. (Uncanny Valley یا دره وهمی به شرایطی می‌گویند که محصولی سعی در هرچه واقعی‌تر نشان دادن خود دارد، ولی به دلیل بعضی ویژگی‌های مصنوعی از سوی مخاطب پس زده می‌شود.)



gtamod2

۲. به Iron Man تبدیل شوید

Script Hook V/Iron Man Script 2.0

یکی از محبوب‌ترین مادهای GTA V که شما را به مرد آهنی تبدیل می‌کند و پوشش این کاراکتر مارول را به بهترین شکل ممکن در اختیارتان قرار می‌دهد. زره‌ قدرتمندی که می‌توانید با استفاده از آن پرواز کنید، اشعه شلیک کنید و از صدای دلچسب و آشنای آن هم لذت ببرید.

حتی می‌توان زره مرد آهنی را شخصی‌سازی هم کرد و در آن تغییراتی داد. برای مثال مدل هالک باستر هم برای بازی طراحی شده که در آن قدرت بیشتر جای سرعت را می‌گیرد.



gtamod3

۳. با کمک اژدها حال و هوای Game of Thrones را زنده کنید

Dragons V

اسم سری Grand Theft Auto اشاره واضحی به محتوای آن و ماشین دزدی می‌کند ولی در این ماد به جای وسایل نقلیه معمولی، به سراغ اژدها عظیم و آتشین خواهید رفت. مادی که شاید بتوان اسم آن را Grand Theft Reptile یا Grand Theft Drogo هم گذاشت. فرقی نمی‌کند، مهم اصل کار است که لذتی بسیار زیاد با خود دارد و تجربه فوق‌العاده سواری گرفتن از یک اژدها و تخریب شهر را به شما می‌دهد.

اژدهای شما می‌تواند توپ‌های آتشین پرتاب کند، مردم و ماشین‌ها را بلند کند و حتی دوستان خود را صدا بزند تا با لشکری از اژدها به شهر حمله کنید. در اینجا فقط یک پوشش دنریس (بازی تاج و تخت) کم داریم تا حس کنیم که واقعاً تبدیل به کالیسی شده‌ایم.



gtamod4

۴. GTA را با طعم Blade Runner تجربه کنید

Intensity ENB

اهالی سینما در سال ۲۰۱۷ فیلم Blade Runner 2049 را تماشا کردند ولی در دنیای بازی هنوز فاصله زیادی با اثر بعدی CD Projekt Red یعنی Cyberpunk 2077 داریم، اما می‌توان تا آن موقع با ماد Intensity ENB و به کمک نورپردازی جدید و نئون‌ها حال و هوایی سایبرپانکی را تجربه کرد.

این ماد کنتراست رنگ‌ها را تا عدد ۱۱ می‌رساند و اتمسفری تماشایی به GTA V اضافه می‌کند که مخصوصاً در هنگام بارش باران، ظاهر لوس سانتوس را دگرگون می‌کند. افکت‌های نورپردازی هم تغییر می‌کنند و با افزایش غلظت خود باعث می‌شوند حس بازی کردن در فضای یکی از کارهای جی جی آبرامز با لایه‌ای از سایبرپانک را داشته باشید.



gtamod5

۵. با کمک سونامی، لوس سانتوس را زیر آب غرق کنید

No Water + Tsunami + Atlantis

تعدادی از بهترین شهرهای دنیا زیر آب هستند. از آتلانتیس و رپچر (شهر معروف BioShock) تا آن شهر زیر آب در اپیزود اول جنگ ستارگان. آیا دوست ندارید یک بار هم که شده تجربه دیدن لوس سانتوس زیر آب را داشته باشید؟

به کمک این ماد جالب می‌توانید سونامی را به لوس سانتوس بکشانید و این شهر را زیر آب غرق کنید، به شکلی که فقط تعدادی از بلندترین آسمانخراش‌ها تا بالای آب خواهند رسید.



gtamod6۶. واقع‌گرایی را به مرحله بعد ببرید

GTA Realism

اگر از آن افرادی هستید که همیشه به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه می‌کنند و هر چراغ راهنما و محدوده سرعتی برایتان اهمیت دارد، این ماد می‌تواند تجربه جالبی برای شما باشد. مادی که با افزودن یک سری جزییات ریز، دنیای Grand Theft Auto V را طبیعی‌تر و واقعی‌تر از همیشه می‌کند.

در اینجا کیف پول مردم از جیب آن‌ها به زمین می‌افتد، اسلحه‌ها را باید به صورت فیزیکی از روی زمین برداشت، بعد از تیر خوردن مجبور هستید با اثرات خونریزی آن کنار بیایید، پلیس‌ها با استراتژی‌های هوشمندانه‌تری به سراغتان می‌آیند، می‌توانید لاستیک‌ پنجر را با نمونه سالم در صندوق عقب ماشین تعویض کنید، فیزیک گلوله‌ها طبیعی‌تر است و خیلی موارد دیگر. در مجموع ماد GTA Realism بازی را به یک شبیه‌ساز حرفه‌ای جرم و جنایت تبدیل می‌کند و این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.



gtamod7

۷. خلبانان را به قاتلین روانی تبدیل کنید

Angry Planes

این ماد در سال ۲۰۱۵ با رسوایی بزرگی همراه شد؛ زمانی که مشخص شد یک بدافزار خطرناک درون کدهای آن وجود دارد. ولی بعدها توسط عده‌ای از تولیدکنندگان ماد پاکسازی شده و مشکلات آن برطرف شد.

ماد هواپیما‌های دیوانه همان‌طور که از اسمش مشخص است، در مورد خلبانانی است که دچار جنون شده، از جان خود سیر شده‌اند و علاقه زیادی دارند که با هواپیمای خود به سمت شما حرکت کرده و شما را منهدم کنند. ماد به علت ساختار پیچیده و سنگین خود، نیاز به سخت‌افزار قدرتمندی دارد، وگرنه با افت فریم‌ زیادی مواجه خواهید شد.



gtamod8

۸. Just Cause و GTA را با یکدیگر ترکیب کنید

Just Cause 2 Eject + Parachute Thrusters

هرچند سری GTA همیشه به آزادی عمل بالا و امکان ایجاد آشوب در شهر معروف بوده، ولی باز هم به پای دیوانه‌بازی‌ها و حرکات عجیب دنیای Just Cause نمی‌رسد. به لطف این ماد می‌توان یک کراس اوور غیر رسمی را تجربه کرد و لذت استفاده از قلاب ریکو رودریگز و چتر نجات او را در لوس سانتوس چشید. حتی ماشین‌ها هم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با بیرون پریدن از آن‌ها منفجر می‌شوند.



gtamod9

۹. از زاویه دید یک پلیس به GTA V نگاه کنید

LSPD First Response

می‌گویند بهترین راه برای شکست دشمن، شناختن او است. پس چرا یک بار هم لباس پلیس لوس سانتوس را نپوشیم و در قالب یکی از نیروهای آن فرو نرویم؟

این ماد علاوه بر ماشین‌ها و اسلحه‌های مخصوص پلیس، مأموریت‌های با جزییاتی هم دارد و قابلیت‌های شخصی‌سازی متنوعی برای آن طراحی شده است. کسی چه می‌داند؟ شاید بعد از تجربه آن، زندگی پلیسی را به جرم و جنایت‌های قبلی ترجیح دهید.



gtamod11

۱۰. به خاطر جنایت‌های خود به زندان بروید

Prison Mod

ماد قبلی به نیروی پلیس مربوط می‌شد و این یکی هم به شکل دیگری به همان قضیه ارتباط دارد. از طریق این ماد می‌توانید بفهمید بعد از دستگیری چه اتفاقاتی برای کاراکتر شما می‌افتد و پیش از آزادی، به کجاها سر می‌زنید. درست است که دنیای GTA خود را خیلی هم درگیر این موارد نمی‌کند، ولی به هر حال نمی‌توان لوس سانتوس را بدون سیستم قضایی تصور کرد.

ماد زندان شما را بعد از دستگیری توسط پلیس وارد محیط زندان می‌کند، اجازه ارتباط برقرار کردن با سایر زندانی‌ها را داده و حتی امکان نقشه ریختن برای فرار از زندان را می‌دهد. البته می‌توانید تمام مدت مورد نظر را هم در زندان باشید و تا زمانی که آزاد می‌شوید به رفتار زشت خود فکر کنید، ولی  چنین چیزی به نظر خسته‌کننده می‌آید و لذت فرار از زندان چیز دیگری است.



gtamod10

۱۱. از وسایل نقلیه به عنوان گلوله استفاده کنید

Vehicle Cannon 2.0

یکی از عجیب‌ترین مادهای این لیست که به شما اجازه پرتاب وسایل نقلیه را توسط یک اسلحه می‌دهد. اسلحه‌ای که می‌توانید به هر سمت نشانه بگیرید (از جمله سایر ماشین‌ها) و شاهد پرتاب وسایل نقلیه به سمت هدف مورد نظر باشید.

به کمک این وسیله، همیشه دست بالا را در مبارزه با دشمنان خواهید داشت. مادی که مسخره و خنده‌دار به نظر می‌رسد ولی به شدت لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است.



gtamod13

۱۲. با ماشین‌ها انفجار و آشوب به پا کنید

Mayhem/Carmageddon Mod

انفجارهای GTA V خیلی تماشایی هستند و شاید بتوان آن‌ها را در کنار دیگر ساخته راک استار یعنی GTA IV جزو بهترین انفجارها دانست. ولی تعداد آن‌ها در حدی نیست که هر وقت در حال رانندگی و گوش دادن به رادیوهای بازی هستید، شاهد رخ دادن آن‌ها باشید.

این ماد بازی را به شکلی تغییر می‌دهد که بقیه ماشین‌ها با نزدیک شدن به وسیله نقلیه شما منفجر شده و آشوب بزرگی در شهر به پا می‌شود. به شکلی که خیلی سریع پنج ستاره می‌شوید و پلیس به دنبالتان خواهد افتاد. ولی مشکلی نیست، چون ماشین‌های پلیس هم به محض نزدیک شدن به شما منفجر خواهند شد.



gtamod12

۱۳. درون لوکیشن‌ها قدم بزنید

Open All Interiors

تنها تعداد اندکی از مکان‌های طراحی شده برای Grand Theft Auto V دارای محیط‌های داخلی هستند و به جز مواردی مثل مغازه‌های اسلحه‌فروشی، فروشگاه‌های ماشین، کلوب‌ها و... نمی‌توان وارد بخش‌های زیادی شد.

هرچند این ماد با جزییات خیره‌کننده و امکانات ویژه‌ای همراه نیست، ولی عمق خوبی به لوس سانتوس می‌دهد و حتی می‌توان از دست پلیس هم به سمت این محیط‌های داخلی حرکت کرد.



gtamod14

۱۴. آخرالزمانی پر از زامبی را در لوس سانتوس تجربه کنید

Simple Zombies

آخرین بار که راک استار به ما یک بازی مرتبط با زامبی‌ها را هدیه داد به سال ۲۰۱۰ و DLC بازی Red Dead Redemption با نام Undead Nightmare برمی‌گردد.

با کمک این ماد می‌توانیم شاهد تبدیل شدن GTA V به یک شبیه‌ساز جمع و جور مبارزه با زامبی‌ها باشیم. در اینجا لوس سانتوس تبدیل به شهری زامبی‌زده می‌شود و بازیکن باید با استفاده از پناهگاه‌ها، به مدیریت سلامتی و میزان غذای خود پرداخته و افراد جدیدی را به همراهان خود اضافه کند. ماد Simple Zombies عمق زیادی دارد و گاهی اوقات می‌تواند باعث ترس و وحشت بازیکن هم بشود، ولی اگر از بینندگان سریال The Walking Dead باشید، شناخت خوبی از نحوه مقابله با زامبی‌ها در چنین موقعیتی خواهید داشت.



gtamod15

۱۵. فیزیک Ragdoll را قدرتمندتر کنید

Euphoria Ragdoll Overhaul

فیزیک رگدال به فیزیکی می‌گویند که حرکات و انیمیشن‌های کاراکترها را بعد از برخورد چیزهایی مثل گلوله و مردن نمایش می‌دهد. اگر بخواهیم یک ایراد کوچک به Grand Theft Auto V بگیریم، همین فیزیک رگدال است که نسبت به سایر آثار راک استار از GTA IV تا Red Dead Redemption و مکس پین 3 در سطح پایین‌تری قرار دارد.

ماد مورد نظر سعی دارد انیمیشن‌های تیر خوردن و مرگ را به سطح کیفی بالاتری ارتقا دهد و در کنار آن انیمیشن برخورد ماشین‌ها هم بهتر از قبل می‌شود. این ماد را برای بالاتر رفتن لذت GTA V به همه پیشنهاد می‌کنیم.



gtamod18

۱۶. کنترل هالک را به‌دست بگیرید

Hulk Script Mod

بازی‌های کامپیوتری می‌توانند به رفع استرس مخاطبین خود کمک کنند. فرو رفتن در نقش بروس بنر بعد از تبدیل شدن به هالک و تخریب شهر توسط او هم می‌تواند یکی از همین راه‌های تخلیه استرس باشد.

توسط این ماد می‌توانید در قالب این غول عظیم و سبزرنگ پرش‌های بسیار بلندی بکنید، ماشین‌ها را بردارید و به در و دیوار بکوبید و خواب خوش را از مردم لوس سانتوس بگیرید. بد نیست تا از راه رسیدن نیروهای نظامی هم صبر کنید، چون بخش جالب ماجرا تازه در آنجا شروع می‌شود.



gtamod16

۱۷. از زندگی تجملاتی لذت ببرید

Marlowe Valley Safehouse/Airport

عشق به ثروت و مال‌اندوزی جزو بزرگترین ویژگی‌های مایکل و فرانکلین است (شاید ترور به اندازه آن‌ها دنبال این چیزها نباشد). خانه‌های اعیانی داخل بازی را فراموش کنید و به وسیله این ماد به سراغ خانه‌ها و زمین‌های اختصاصی بزرگی بروید که پر از پارکینگ‌ برای ماشین‌ها، محل نشستن هلیکوپتر و حتی فرودگاه هستند.

حتی یک بار هم در این ماد وجود دارد که می‌توانید در آن به سبک گتسبی بزرگ مهمانی‌های باشکوهی ترتیب بدهید و البته مواظب باشید که هیچ‌کدام از مهمان‌ها به سراغ هواپیمای جنگی داخل گاراژ نروند.



gtamod17

۱۸. بازی را به شکل صحنه آهسته جلو ببرید

Superhot Mod

بازی Superhot ایده فوق‌العاده‌ای داشت و بازیکن را در شرایطی قرار می‌داد که زمان و در نتیجه همه چیز بر اثر حرکات بازیکن در محیط به جلو می‌رفتند. ایده‌ای که طراحان ماد به سراغ پیاده‌سازی آن در GTA V رفته‌اند و نتیجه هم عالی از آب درآمده است.

بازی در این حالت به فیلم ماتریکس شباهت پیدا می‌کند و فقط به جای کنترل یک کاراکتر انقلابی، دیوانه‌ای مثل ترور را هدایت می‌کنید و به جای شلیک به سمت مأمور اسمیت، با پلیس‌های بی‌گناه می‌جنگید.



gtamod19

۱۹. در هر زمان از شنیدن رادیو لذت ببرید

Mobile Radio

ماد Mobile Radio شاید تغییر خیلی بزرگی در بازی ایجاد نکند، ولی اثر آن را می‌توان به راحتی مشاهده کرد. فرض کنید در ماشین هستید و به آهنگ مهیجی گوش می‌دهید. سپس مجبور می‌شوید به هر دلیلی مثل آسیب دیدن و انفجار از ماشین پیاده شوید. آهنگ هم به همین سادگی متوقف شده و حس و حال بازی شما را خراب می‌کند.

ولی به کمک این ماد می‌توانید حتی بعد از پیاده شدن از ماشین هم به آهنگ دلخواه خود گوش دهید و هنگام راه رفتن، شنا کردن یا مبارزه با دشمن هم در حال لذت بردن از آن باشید. بیشتر ما این روزها موقع پیاده‌روی به موسیقی گوش می‌کنیم، پس چرا در GTA V این کار را انجام ندهیم؟



gtamod20

۲۰. موبایل خود را به نارنجک تبدیل کنید

Samsung Galaxy Note 7

این ماد حال و هوای یک کمدی سیاه را دارد و شاید احمقانه به نظر برسد، ولی این چیزی است که سری GTA همیشه سراغ آن می‌رود و با اتفاقات دنیای واقعی شوخی می‌کند. در اینجا موبایل سامسونگ گلکسی نوت 7 شما تبدیل به نارنجک می‌شود و می‌توانید از آن برای تخریب شهر استفاده کنید.

ماجرا به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد که سامسونگ مجبور شد به علت منفجر شدن بعضی از گوشی‌های این سری به خاطر مشکلات باتری، آن‌ها را از سطح بازار جمع‌آوری کند. شاید به ذهن کمتر کسی می‌رسید که از چنین ماجرایی یک ماد درست شود، ولی GTA V چنین مادهایی هم در لیست خود دارد.



هرچند این مقاله لیست جالب و متنوعی از ۲۰ ماد GTA V را گردآوری کرده، ولی تعداد مادهای این بازی بسیار بیشتر از این‌ها است و طرفداران بازی می‌توانند با کمی گشت و گذار در اینترنت به موارد جالب و تماشایی دیگری هم برسند. از آنجایی که احتمالاً سال‌ها با عرضه ششمین نسخه از سری GTA فاصله داریم، این مادها می‌توانند تا آن مدت دارندگان نسخه کامپیوتر را سرگرم کنند و در کنار بخش آنلاین عظیم بازی که طرفداران زیادی روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان دارد، تجربه‌ای لذت‌بخش به آن‌ها ارائه دهند.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده