نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۹

مقایسه گرافیک بازی Horizon Zero Dawn روی پلی استیشن 4 پرو و معمولی

اخیرا ویدیویی از مقایسه گرافیک بازی Horizon Zero Dawn روی پلی‌استیشن 4 پرو و معمولی منتشر شده است.

Horizon Zero Dawn، بازی انحصاری جدید پلی‌استیشن 4 است که در تاریخ ۱۰ اسفند منتشر خواهد شد. امروز نمره‌های این بازی منتشر شدند و بر اساس آن‌ها، می‌توان گفت که با یک بازی بسیار عالی طرف خواهیم بود. زمانی که کنسول پلی‌استیشن 4 پرو رسما رونمایی شد، اعلام شد که Horizon Zero Dawn یکی از بازی‌هایی خواهد بود که کاملا از توانایی‌های این کنسول بهره خواهد برد. حال ویدیویی از مقایسه گرافیک این بازی روی پلی‌استیشن 4 معمولی و پرو منتشر شده است که می‌توانید در ادامه آن را تماشا کنید:

| |

سازندگان بازی Horizon Zero Dawn در استودیو گوریلا گیمز، بازی را با هدف ارائه یک گرافیک عالی روی پلی‌استیشن 4 پرو توسعه داده‌اند و حتی در صورتی که شما تلویزیون 4K و HDR نیز نداشته باشید، باز نیز شاهد گرافیک بهتری خواهید بود. به بیان ساده‌تر، حتی اگر شما تلویزیون 1080p نیز داشته باشید، بازی روی پلی‌استیشن 4 پرو با گرافیک بهتری در مقایسه با پلی‌استیشن 4 معمولی اجرا خواهد شد.

یکی از تفاوت‌های بازی روی این دو کنسول، استفاده از تکنیک supersampling در نسخه پرو است؛ supersampling یک تکنیک anti-aliasing بسیار پیشرفته است که تصاویر را در رزولوشن بالا و نزدیک به 4K رندر می‌کند و سپس آن‌ها را مجددا به 1080p تبدیل می‌کند. این باعث می‌شود تا شاهد لبه‌های بسیار صاف اجسام باشیم.

همچنین اگر شما یک تلویزیون 4K داشته باشید، بازی روی پلی‌استیشن 4 پرو در رزولوشن 2160p checkerboard اجرا می‌شود که جلوه‌هایی بسیار نزدیک به 4K واقعی ارائه می‌دهد.

در مجموع اگر از دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 پرو هستید، Horizon Zero Dawn یکی از بازی‌هایی است که می‌تواند گرافیک خیلی خوبی روی این کنسول ارائه کند.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده