نویسنده: سعید نیکبخت
// یکشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

بازی هایی که در نمایشگاه E3 2015 حضور نخواهند داشت

اگرچه E3 2015 قرار است پر از معرفی‌های هیجان‌انگیز و تریلرهای جدید باشد، اما متاسفانه برخی از سازندگان و ناشران قبل از شروع این مراسم تایید کردند بازی‌های آن‌ها در بزرگ‌ترین رویداد بازی‌های رایانه‌ای حضور نخواهد داشت. با زومجی و لیست بازی‌ها و محصولاتی که در E3 2015 حضور نخواهند داشت همراه باشید.

کمپانی مایکروسافت طی روزهای اخیر اعلام کرد جدیدترین ساخته هیدکی کامیا، خالق افسانه‌ای سری Devil May Cry و بازی Bayonetta که قرار است با نام  Scalebound به‌صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه شود در E3 2015 حضور نخواهد داشت. بنابراین این بازی را از لیست بازی‌هایی که دوست دارید در این نمایشگاه مشاهده کنید خط بزنید و منتظر گیمزکام که در ماه آگوست برگزار می‌شود باشید.

 

مایکروسافت درکنار Scalebound اعلام کرد بازی Crackdown هم در E3 2015 حضور پیدا نخواهد کرد و علاقه‌مندان به این بازی باید منتظر کنفرانس مایکروسافت در گیمزکام ۲۰۱۵ باشند. Crackdown سال گذشته در کنفرانس E3 2015 مایکروسافت معرفی شد و از آن در خاموشی به سر می‌برد.

 

نسخه جدید سری بازی‌های The Legend of Zelda که یکی از بهترین سری‌های تاریخ است (اگر نگوییم بهترین سری) یکی دیگر از آب یخ‌هایی است که نینتندو بر پیکر علاقه‌مندان به این بازی ریخت. نینتندو در حساب‌شخصی خود تایید کرد نسخه جدید The Legend of Zelda که قرار است برای پلتفرم Wii U عرضه شود، علاوه بر تاخیری که در عرضه آن وارد شد، به مراسم E3 2015 هم نخواهد رسید.

 

Nintendo NX 5

کنسول جدید نینتندو با اسم رمز NX، بازی‌ موبایل و برنامه Quality Of Life

نینتندو در طی آخرین کنفرانس خود با سهامداران اعلام کرد جدیدترین کنسول خود با اسم رمز NX را در نمایشگاه E3 2015 معرفی نخواهد کرد. این کمپانی درنظر دارد تا سال ۲۰۱۶ دست نگه دارد و اوایل این سال به معرفی کنسول جدید خود که حرف‌ها و حدیث‌های زیادی برپا کرده بپردازد. در ادامه این غول ژاپنی به هواداران خود گفت در این نمایشگاه هیچ صحبتی در رابطه با برنامه‌های خود برای موبایل و برنامه هوشمند Quality Of Life (برنامه‌ای که خواب شما را بررسی و بهترین رژیم را برای زندگی بهتر ارائه می‌دهد) نخواهد کرد.

 

استودیو ریسپاون اِنتِرتاینمِنت که با نسخه اول سری Titanfall طرفداران زیادی را برای خود جمع کرد، در صحبت‌های خود گفت نسخه دوم این بازی که هم‌اکنون در دست تولید دارد در نمایشگاه E3 2015 معرفی نخواهد شد. Titanfall که به‌صورت انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت (رایانه‌های شخصی ویندوزی، ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان) عرضه شد، نسخه دوم خود را به‌صورت یک بازی انحصاری نخواهد دید و این بار رنگ پلتفرم‌های سونی را هم خواهد چشید.

 

حکایت اسکوئر انیکس و Final Fantasy XV داستانی است که حتما باید برای فرزندانمان تعریف کنیم! این بازی که ابتدا در سال ۲۰۰۷ با نام Versus و به‌صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 3 معرفی شد، تا چند سال در سکوت خبری به سر برد و سال ۲۰۱۳ نسخه بازسازی مجدد آن با نام Final Fantasy XV معرفی شد. تاتسویا نامورا، کارگردان افسانه‌ای این سری در این بازسازی اعلام کرد دیگر کارگردانی این بازی را برعهده ندارد و از این پس هاجیمه تاباته، سُکان این پروژه را در دست گرفته است. اگرچه نمایش‌های بازی تا این لحظه قابل‌قبول بوده، اما اسکوئر انیکس مانند سال‌های قبل اعلام کرد امسال هم این بازی را به نمایشگاه E3 نمی‌آورد و علاقه‌مندان باید در ماه آگوست و گیمزکام منتظر نمایش و اطلاعات جدید این بازی باشند.

 

Quantum Break

Quantum Break

Quantum Break تیر سوم و آخر مایکروسافت به قلب طرفداران خود بود. بازی‌های سم لیک همیشه جایگاه ویژه‌ای نزد طرفداران مایکروسافت داشته است. شاید نبود Scalebound و Crackdown را بتوان تحمل کرد، اما دیدن آخرین ساخته‌ی خالق Max Payne تا گیمزکام خیلی دیر است. مایکروسافت در کنار دو بازی دیگر که به آن‌ها اشاره کردیم اعلام کرد Quantum Break هم برای نمایش در گیمزکام ۲۰۱۵ به مراسم E3 2015 نخواهد رسید.

 

دلیل اهمیت بازی

Minecraft: Story Mode

استودیو تِل‌تِیل را که این روزها همه جا می‌بینیم، اوایل سال جاری میلادی از بازی Minecraft: Story Mode که براساس بازی پرطرفدار Minecraft ساخته شده رونمایی کرد. یکی از مدیران تِل‌تِیل طی روزهای اخیر در حساب‌شخصی این شرکت تایید کرد بازی Minecraft: Story Mode اگرچه در نمایشگاه E3 2015 حضور پیدا نخواهد کرد، اما احتمال این‌که در یکی از نمایشگاه‌های تابستانه حضور پیدا کند بسیار زیاد است. این بازی قرار است برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، مَک، اندروید و  iOS عرضه شود.

 

ViveVR

Vive VR

هدست‌های واقعیت مجازی که کم کم درحال فراگیر شدن است، در نمایشگاه E3 2015 حضوری جدی خواهند داشت. با این حال کمپانی وَلو و اِچ‌تی‌سی اعلام کردند هیچ معرفی بزرگی برای هدست واقعیت مجازی آن‌ها با نام Vive VR که با همکاری یکدیگر تولید شده است، در این مراسم وجود نخواهد داشت. با این حال این امکان وجود دارد که Vive VR در این نمایشگاه حضور پیدا کند تا علاقه‌مندان بتوانند عملکرد آن را امتحان کنند.

لیست بازی‌ها و محصولاتی که در نمایشگاه E3 2015 حضور پیدا نخواهند کرد را مشاهده کردید. اگرچه حضورنداشتن برخی از آن‌ها به‌شدت ما را ناراحت می‌کند، اما باید سازندگان و ناشران را درک کنیم. آن‌ها سال‌های زیادی را صرف ساخت محصولات خود کرده‌اند و اگر در این نمایشگاه یک اشتباه کوچک کنند، تمام تلاش چند ساله آن‌ها به باد خواهد رفت. بنابراین منتظر روزهای آینده و چیزهایی که در این نمایشگاه بزرگ حضور دارند باشیم، چرا که در آینده حتما از بازی‌ها و محصولاتی که به آن‌ها علاقه داریم هم خبری خواهد شد.

منبع: Gamespot

[alert variation="alert-info"]زمان‌بندی کنفرانس‌ها به وقت تهران و همچنین عناوین بازی‌ها را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید. [/alert]

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به E3 2015 به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده