// یکشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۹

تبدیل شدن Squid Game به محبوب‌ترین سریال نتفلیکس در ۹۰ کشور جهان

سریال Squid Game توانست در ۹۰ کشور رتبه اول پر بیننده‌ترین سریال نتفلیکس را به‌دست بیاورد.

در پی موفقیت سریال Squid Game سرویس نتفلیکس اثبات کرد که افزودن محتوا از سطح جهان در سرویس خود تصمیم درستی بوده است. موفقیت سریال Squid Game تنها به کره جنوبی کشور سازنده این اثر ختم نمی‌شود. این سریال توانست درکنار ایالات متحده آمریکا تقریبا در ۹۰ کشور دیگر نیز در صدر جدول پر بیننده‌ترین برنامه نتفلیکس قرار گیرد.

در گزارشی که Vulture منتشر کرد، نتفلیکس اعلام کرد که سریال Squid Game توانایی این را دارد که به بزرگ‌ترین مجموعه سرویس نتفلیکس تبدیل شود و رقبایی مثل سریال Bridgerton، سریال Lupin و سریال The Witcher را شکست دهد.

درحالی‌که کسب رتبه نخست برای سریال‌های انگلیسی زبان غیر معمول نیست، اینکه یک مجموعه کره‌ای بتواند به این درجه از موفقیت برسد جای تمجید دارد. سریال Squid Game معنی جدیدی به کلمه وایرال داد، موفقیت این مجموعه به قدری زیاد بود که نتفلیکس هم انتظارش را نداشت.

مرد کره ای مشغول لبخند زدن موقع نگاه به دوربین در سریال Squid Game نتفلیکس

سایت‌های زیادی برای سنجش میزان محبوبیت سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی در سطح جهان وجود دارد. برای نمونه می‌توان سایت FixPatrol را مثال زد. براساس آمار این سایت در تمام کشور‌ها به غیر از یک یا دو کشور، سریال Squid Game تبدیل به محبوب‌ترین مجموعه نتفلیکس شده است. کشور دانمارک یکی از کشور‌هایی به‌شمار می‌رود که سریال Squid Game در آن نتوانسته رتبه نخست را کسب کند. محبوب‌ترین مجموعه کشور دانمارک محصول همین کشور به اسم Chestnut Man است و ژانر جنایی دارد.

سریال Squid Game فضای مجازی را نیز احاطه کرده و روزانه هزاران توییت در مورد این مجموعه به اشتراک گذاشته می‌شود. در مراسم هالووین امسال احتمالا افراد زیادی را در فضای مجازی با پوشش این مجموعه خواهیم دید زیرا تنها لباس لازم برای شبیه شدن به کاراکتر‌های داخل سریال، داشتن یک لباس ورزشی مناسب و انتخاب یک عدد است. اگرهم یک ماسک به لباس اضافه شود می‌توان شبیه افراد VIP سریال Squid Game شد.

با موفقیتی که فصل اول سریال Squid Game به‌دست آورده، ساخت فصل دوم آن تضمین شده است. پایان فصل اول سریال Squid Game به شکلی است که احتمال داده می‌شود بازی ادامه داشته باشد. درحالی‌که هوانگ دونگ هیوک به‌تنهایی نویسندگی و کارگردانی فصل اول سریال Squid Game را بر عهده داشت، وی رسما اعلام کرده که برای نویسندگی و کارگردانی فصل دوم این مجموعه نیاز به کمک دارد. به‌طور قطع نتفلیکس تمام احتیاجات هوانگ دونگ هیوک را برایش فراهم می‌کند.

مشخص نیست که سریال Squid Game تا چه زمانی صدرنشین جدول‌ می‌ماند. براساس تخمین فوربس، در حال حاضر رکورددار صدرنشینی نتفلیکس در آمریکا سریال Manifest است که نزدیک به یک ماه مقام نخست را حفظ کرده بود. طرفداران سریال Manifest برای نجات این مجموعه تلاش کردند و این سریال را به صدر جدول نتفلیکس رساندند. این جنبش طرفداران جواب داد و سریال Manifest که قبلا توسط NBC لغو شده بود، برای ساخت فصل جدید توسط نتفلیکس تمدید شد. اما سریال Squid Game به همچین حمایتی برای تمدید فصل جدید نیاز ندارد به‌همین دلیل ممکن است نتواند رتبه یک جدول را زیاد نگه دارد. از جهتی دیگر تاکنون مجموعه دیگر موفقیت سریال Squid Game را تجربه نکرده است و مشخص نیست که سرانجام کار چه می‌شود.


منبع forbes
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده