نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴

مراسم اسکار 2019 بدون میزبان برگزار خواهد شد

بعد از انصراف کوین هارت از میزبانی مراسم اسکار 2019، این مراسم برای اولین بار در ۳۰ سال اخیر بدون میزبان برگزار می‌شود.

مراسم اسکار به عنوان یکی از مهم‌ترین اتفاقات سینمایی سال، هر دوره با حضور یک یا دو میزبان برگزار می‌شود و قرار بود در اسکار 2019 هم شاهد میزبانی کوین هارت باشیم؛ موضوعی که به دلیل توییت‌های قدیمی این بازیگر و جنجالی که به خاطر آن‌ها ایجاد شد، با مشکلاتی مواجه شد و در نهایت خبر رسید که هارت میزبان این مراسم نخواهد بود. بعد از آن شایعه‌ای به گوش رسید که مراسم امسال بدون حضور هیچ میزبانی برگزار می‌شود و اکنون به نقل از ورایتی، مطلع شدیم که این خبر صحت دارد.

به گزارش ورایتی، تهیه‌کنندگان اسکار به جای استفاده از یک میزبان مشخص، تعداد زیادی از بازیگران و چهره‌های مطرح و سرشناس سینمایی را دعوت کرده‌اند تا در بخش‌های مختلف، به معرفی نامزدها و برندگان بپردازند. همچنین قرار است یک ستاره بزرگ سینما، مراسم امسال را با یک مونولوگ (تک‌گویی) آغاز کند که بخشی از آن هم به انتقاد شدید از دونالد ترامپ و سیاست‌های او مربوط می‌شود.

البته برگزاری مراسم اسکار بدون میزبان پیش از این هم اتفاق افتاده است و ۳۰ سال قبل در ۱۹۸۹ هم شاهد رویدادی مشابه این بودیم؛ مراسمی که با یک مونولوگ ۱۱ دقیقه‌ای آغاز می‌شد و در آن راب لو به همراه کسی که نقش شخصیت سفید برفی را بازی می‌کرد، به اجرای آهنگ Proud Mary می‌پرداختند. مراسم امسال هم قرار است بخش‌های موزیکالی داشته باشد و در آن شاهد اجرای آهنگ‌های معروفی از فیلم‌هایی چون A Star Is Born (ستاره‌ای متولد شده است)، Black Panther (پلنگ سیاه) و Dumplin خواهیم بود.

همچنین تهیه‌کنندگان اسکار قصد دارند مراسم امسال را کمی جمع و جورتر از قبل برگزار کنند و بخش‌های اضافه و زمان‌بر آن را تا حد امکان حذف کنند؛ موضوعی که می‌تواند به بالاتر بردن کیفیت آن کمک زیادی کند. در سال‌های اخیر کیفیت این مراسم در حد انتظار نبوده است و اسکار 2018 هم با ۲۶.۵ میلیون بیننده به پایین‌ترین حد از میزان مخاطبین در کل تاریخ پخش تلویزیونی این مراسم رسید. این موضوع باعث شد مسئولین برگزاری جوایز آکادمی به فکر راه حل‌هایی برای بالاتر بردن محبوبیت آن بیافتند و یکی از این موارد هم اضافه کردن یک جایزه اسکار برای «بهترین فیلم محبوب» بود که البته حداقل در دوره فعلی شاهد این جایزه نخواهیم بود و شاید بعدها به اسکار اضافه شود.

نود و یکمین مراسم اسکار (Oscars 2019) در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ (۵ اسفند ۱۳۹۷) برگزار خواهد شد و لیست نهایی نامزدها هم روز ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ (۲ بهمن ۱۳۹۷) منتشر می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده