نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

Star Wars: The Force Awakens رکورد باکس آفیس روز اول سال را نیز شکست

جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد، قسمت هفتم این مجموعه، باز هم توانست رکورد جدیدی را بشکند و تبدیل به پروفروش‌ترین فیلم در باکس آفیس داخلی آمریکا در روز سال نو شود. با زومجی و جزيیات خبر همراه باشید.

باز هم روزی دیگر و باز هم شکسته شدن رکورد دیگری توسط فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens)! جدیدترین فیلم از مجموعه محبوب جنگ ستارگان، در روز جمعه توانست با فروشی معادل با ۳۴.۵ میلیون دلار در کشور آمریکا، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در این کشور در روز سال نوی میلادی شود. این فیلم در همین روز در دیگر نقاط جهان توانست به فروشی معادل با ۲۵ میلیون دلار دست یابد.

همچنین این فیلم توانست در آخر هفته گذشته، در مجموع در کشور آمریکا به فروشی معادل با ۸۸.۳ میلیون دلار دست یاید و فروش کلی خود را در این کشور به ۷۴۰.۳ میلیون دلار برساند. با این رقم، هم‌اکنون قسمت هفتم جنگ ستارگان با پشت سر گذاشتن دو فیلم دنیای ژوراسیک (با ۶۵۲.۳ میلیون دلار) و تایتانیک‌ (با ۶۵۸.۷ میلیون دلار) در مکان دوم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در آمریکا قرار گرفته است. فیلم آواتار ساخته جیمز کامرون کماکان با فروشی معادل با ۷۶۰.۵ میلیون دلار، در مکان اول پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا قرار دارد اما به نظر می‌رسد به زودی نیز این مکان توسط نیرو برمی‌خیز، تصاحب شود. دلیل این مسئله نیز بسیار واضح است زیرا فیلم جیمز کامرون برای رسیدن به چنین رقم فروشی،‌ نیازمند ۷۲ روز بود اما قسمت هفتم جنگ ستارگان تنها در مدت ۱۶ روز توانسته چنین فروش فوق‌العاده‌ای داشته باشد!

مجموع فروش فیلم The Force Awakens در سرتاسر دنیا نیز در حال حاضر ۱.۵۱ میلیارد دلار است و ما باید به زودی شاهد این باشیم که فیلم بتواند دو فیلم انتقامجویان (با ۱.۵۲ میلیارد دلار) و خشمگین ۷ (با ۱.۵۱۵ میلیارد دلار) را پشت سر بگذارد و به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان تبدیل شود. در حال حاضر در این جدول، جنگ ستارگان: نیرو بر‌می‌خیزد در مکان هفتم قرار دارد.

مقاله مرتبط

در راستای دیگر اخبار مربوط به دنیای جنگ ستارگان، دیروز بود که متاسفانه با خبر شدیم که صداپیشه اصلی شخصیت بوبا فت در ۹۵ سالگی دارفانی را وداع گفت. همچنین اگر از طرفداران این مجموعه هستید،‌ قطعا می‌دانید که نیرو برمی‌خیزد اولین فیلم از ۶ فیلمی است که کمپانی دیزنی قصد دارد از این مجموعه بسازد. اگر علاقه‌مند هستید که بدانید این فیلم‌های بعدی چه زمانی اکران می‌شوند،‌ می‌توانید تاریخ اکران ۵ فیلم دیگر این مجموعه را در زومجی مشاهده کنید.

فیلم Star Wars: The Force Awakens در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) اکران شد و از آن زمان بسیار موفق عمل کرده است و دیگر عادت کرده‌ایم که هرروز اخباری مبنی بر شکستن رکورد جدیدی از این فیلم بشنویم.

نظر شما درباره فروش فیلم Star Wars: The Force Awakens چیست؟ آیا این فیلم می‌تواند هم در آمریکا و هم در جهان تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شود؟

[alert variation="alert-info"]اگر از علاقه‌مندان به فیلم Star Wars The Force Awakens هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط به این فیلم را در صفحه مخصوص به فیلم Star Wars The Force Awakens مشاهده کنید.[/alert]

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده