// جمعه, ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۴

آتیلا پسیانی از دنیا رفت

آتیلا پسیانی، بازیگر معروف سینما و تئاتر ایران در سن ۶۶سالگی بر اثر بیماری سرطان از دنیا رفت.

آتیلا پسیانی، بازیگر شناخته‌شده‌ی ایرانی پس از تحمل دوران سخت بیماری درگذشت. او در ماه اردیبهشت سال ۱۳۳۶ خورشیدی چشم به جهان گشود. به‌صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۵۶ خورشیدی وارد فعالیت در تئاتر شد و فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرد. پسیانی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر بود.

انجمن بازیگران خانه سینما در واکنش به درگذشت آتیلا پسیانی، پیامی را منتشر کرد: «با قلبی اندوهگین و دردبار و زبانی الکن به اطلاع می‌رسانیم متاسفانه هنرمند ارزشمند و بی‌بدیل سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان آتیلا پسیانی عزیز پس از دوران سخت و طولانی بیماری و در خارج از وطن از میان ما رفت و به آرامش بیکران پیوست».

در ادامه‌ی این متن می‌خوانیم: «انجمن صنفی بازیگران سینما این سوگ بزرگ را به خانواده محترم و هنرمند ایشان، خانم فاطمه نقوی، خانم ستاره پسیانی و آقای خسرو پسیانی و همچنین به حضور همکاران گرامی، جامعه تئاتری کشور و تمامی دوست‌داران ایشان تسلیت عرض می‌نماید. همچنین با هماهنگی‌های انجام‌گرفته منتظر انتقال پیکر این هنرمند به ایران هستیم و پس از آن متعاقبا زمان و مکان تشییع به اطلاع خواهد رسید».

در روزهای آخر، آتیلا پسیانی در اثر مبارزه با بیماری سرطان و به‌خاطر عوارض آن در یک بیمارستان در کشور فرانسه بستری شده بود. زومجی درگذشت این هنرمند ایرانی را به خانواده‌ی ایشان و جامعه‌ی هنری ایران تسلیت می‌گوید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده