// چهار شنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹

ساخت سریال هری پاتر تایید شد

پس از شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف، بالاخره ساخت سریال Harry Potter توسط شبکه‌ی مکس تایید شد.

همان‌طور که پیش‌تر در اخبار سینما و تلویزیون خواندید، گزارشاتی مبنی بر ساخته شدن سریال هری پاتر برای HBO Max منتشر شده بود و حالا شرکت برادران وارنر تایید کرده که این سریال اقتباسی با همکاری جی کی رولینگ، خالق هری پاتر در دست ساخت قرار دارد. براساس اعلام سازندگان، روایت داستان سریال کاملا به وقایع کتاب‌ها وفادار خواهد بود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که بازیگران کاملا جدیدی نقش‌های مختلف داستان‌های هری پاتر را ایفا خواهند کرد. پخش این سریال هم برای یک دهه برنامه‌ریزی شده است.

دیوید زاسلاو، مدیرعامل برادران وارنر دیسکاوری بعد از اعلام این خبر گفت: «من و همسرم برای هر یک از سه فرزند خودمان کتاب‌های هری پاتر را می‌خوانیم؛ این واقعا یک اتفاق متاثر کننده است که در طی ۱۰ سال مردم می‌توانند Harry Potter را ازطریق HBO تماشا کنند.»

از زمان تأسیس سرویس استریم مکس توسط وارنر، همواره قصد استفاده از امتیاز بزرگ‌ترین مجموعه وارنر برای پخش در این شبکه وجود داشته است. در همین راستا هم زاسلاو چندین بار رولینگ را در انگلستان ملاقات کرد؛ او حتی در جریان جنجال‌های اخیر پیرامون رولینگ، به حمایت از این نویسنده‌ی بریتانیایی پرداخت.

هری پاتر در حال پرواز بالای هاگوارتز

در همین حال، کیسی بلویز، رئیس و مدیرعامل HBO و مکس گفت:

«از اینکه می‌توانیم به طرفداران این فرصت را بدهیم تا یک ماجراجویی کاملا جدید را در هاگوارتز داشته باشند، بسیار خرسند هستیم. هری پاتر یک پدیده‌ی فرهنگی است؛ وجود عشق و اشتیاق به دنیای جادویی کاملا واضح است. با همکاری شرکت برادران وارنر، تلویزیون [HBO] و جی کی رولینگ، در این سریال جدید سرویس Max Original به اعماق و جزئیات تک تک کتاب‌ها خواهیم رفت و طرفداران می‌توانند از تماشای آن در طی چندین سال لذت زیادی ببرند.»

جی کی رولینگ هم در رابطه با ساخت سریال Harry Potter توسط سرویس مکس گفت:

«تعهد و وفاداری Max به کتاب‌ها برای من مهم است و بسیار مشتاق هستم تا بخشی از اقتباسی باشم که اجازه می‌دهد تا میزان زیادی از عمق و جزئیات توسط یک سریال تلویزیونی طولانی ارائه شود.»

سرویس مکس با همکاری برونته فیلم، برادران وارنر، جی کی رولینگ، نیل بلیر، روث کنلی-لتز به ساخت این سریال خواهد پرداخت. همچنین، مذاکره با دیوید هیمن برای کار به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال Harry Potter هم در جریان است.

دنیای جادویی (Wizarding World) شامل هفت کتاب پرفروش هری پاتر و تمامی آثار مربوط‌به این دنیا مثل فیلم‌های هری پاتر، مجموعه Fantastic Beasts، بازی Hogwarts Legacy و موارد دیگر می‌شوند. تا به حال مجموعا ۶۰۰ میلیون نسخه از کتاب‌های هری پاتر در سراسر جهان به فروش رسیده است.


منبع Dead Line
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده