نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۳

حضور اصغر فرهادی بین داوران جشنواره کن ۲۰۲۲

جشنواره فیلم کن به‌صورت رسمی از هیئت داوران کن ۲۰۲۲ رونمایی کرد و در میان این هیئت، نام اصغر فرهادی نیز به چشم می‌خورد.

مدتی پیش بود که زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال انتخاب شدن اصغر فرهادی به‌عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره کن ۲۰۲۲ به گوش رسید. در همان زمان، این موضوع نیز مطرح شد که درگیری اصغر فرهادی با پرونده‌ی سرقت هنری، ممکن است بر انتخابِ وی تاثیر بگذارد. به تازگی ترکیب هیئت داوران جشنواره کن اعلام شد و فرهادی نه به‌عنوان رئیس هیئت داوران، بلکه به‌عنوان یکی از اعضای این هیئت معرفی شده است.

ریاست هیئت داوران کن ۲۰۲۲ برعهده ونسان لندون، بازیگر فرانسوی است. فهرست اعضای هیئت داوران این جشنواره سینمایی به قرار مقابل است: ربکا هال (بازیگر و کارگردان)، نائومی ریپیس (بازیگر)، جف نیکولز (نویسنده و کارگردان)، اصغر فرهادی (نویسنده و کارگردان)، دیپیکا پادوکن (بازیگر)، جزمین ترینکا (بازیگر و کارگردان)، لاج لی (نویسنده، بازیگر و کارگردان) و خواکیم تریه (کارگردان).

اصغر فرهادی در ماه‌های اخیر با شکایت آزاده مسیح‌زاده به اتهام سرقت ادبی به دادگاه احضار شده است. خانم مسیح‌زاده این ادعا را مطرح کرد که اصغر فرهادی فیلم «قهرمان» را براساس مستند «دو سر برد، دو سر باخت» به کارگردانی خانم مسیح‌زاده و بدون اجازه ایشان ساخته است. این پرونده تا به امروز حاشیه‌های عدیده‌ای داشته است و مدتی پیش اخباری مبنی بر محکومیت اصغر فرهادی نیز به دست رسید. اخباری که واکنش رسانه‌های بین‌المللی و تیم حقوقی این کارگردان را نیز برانگیخت.

نظر شما کاربران زومجی درباره حضور اصغر فرهادی در هیئت داوران جشنواره کن چیست؟


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده