نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۹

همکاری رابرت داونی جونیور با شین بلک برای تولید فیلم Parker آمازون

رابرت داونی جونیور و شین بلک برای تولید یک فیلم براساس کاراکتر پارکر برای شرکت آمازون، همکاری جدیدی را آغاز کردند.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که رابرت داونی جونیور دوباره با شین بلک، کارگردان فیلم Kiss Kiss, Bang Bang و فیلم Iron Man 3 (مرد آهنی ۳) برای تولید یک فیلم دیگر دست همکاری می‌دهد. این هنرپیشه این‌بار نقش کاراکتری را بازی می‌کند که تفاوت‌هایی با تونی استارک دارد.

رابرت داونی جونیور و شین بلک برای تولید یک فیلم تازه براساس کاراکتر پارکر برای شرکت آمازون همکاری می‌کنند که توسط دانلد ای. وستلیک خلق شده است. شخصیت پارکر را می‌توان ضدقهرمان و بزهکاری سخت‌گیر، بی‌رحم و بسیار دقیق دانست که قهرمان ۲۴ رمان نوشته‌ی دانلد ای. وستلیک است. رسانه‌ی TheWrap از منابع نزدیک به پروژه مطلع شده است که شین بلک در نگارش فیلم‌نامه‌ی این فیلم به آنتونی باگاروزی، نویسنده‌ی فیلم The Nice Guys (مردان خوب) و چاک ماندری، نویسنده‌ی فیلم The Cold Warrior (جنگجوی بی‌عاطفه) کمک خواهد کرد.

پارکر نخستین بار در سال ۱۹۶۲ میلادی در رمان The Hunter (شکارچی) ظاهر شد. این کاراکتر به‌عنوان یک سارق حرفه‌ای معرفی شد که توسط یکی از همکارانش در زمان مرگ رها می‌شود و سایر رمان را صرف جست‌وجو برای یافتن همکار سابق خود می‌کند. درگذشته این کتاب برای تولید فیلم Point Blank (شلیک به هدف) محصول ۱۹۶۷ با نقش‌آفرینی لی ماروین و فیلم Payback (تقاص) محصول ۱۹۹۹ با بازی مل گیبسون مورد اقتباس قرار گرفت. در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز جیسون استاتهام نقش این کاراکتر را در فیلم Parker (پارکر) به کارگردانی تیلور هاکفورد ایفا کرد.

رابرت داونی جونیور در فرش قرمز

رابرت داونی جونیور و شین بلک در ابتدا برای تولید فیلم نوآر تحسین‌شده‌ی Kiss Kiss, Bang Bang محصول ۲۰۰۵ با یکدیگر همکاری کردند که تا حدی به احیای زندگی کاری بازیگر مرد آهنی پس از مبارزه با مصرف مواد کمک کرد. نقش یادشده باعث شد که این هنرپیشه‌ی آمریکایی در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت مارول برای ایفای نقش مرد آهنی انتخاب شود و به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. رابرت داونی جونیور با استخدام شین بلک برای کارگردانی و نویسندگی فیلم Iron Man 3 (مرد آهنی ۳) در سال ۲۰۱۳ میلادی به‌نوعی لطفش را جبران کرد.

رابرت داونی جونیور پس از وداع با دنیای سینمایی مارول در فیلم Avengers: Endgame (انتقام‌جویان: پایان بازی) تنها در فیلم Dolittle (دولیتل) محصول ۲۰۲۰ به ایفای نقش پرداخته است. او فیلم Oppenheimer کریستوفر نولان به نقش‌آفرینی می‌پردازد.

این هنرپیشه‌ی آمریکایی از جانب شرکت Team Downey به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی سریال Perry Mason (پری میسون) شبکه‌ی HBO فعالیت دارد. از طرف دیگر، شین بلک در سال ۲۰۱۸ وظیفه‌ی نویسندگی و کارگردانی فیلم The Predator (غارتگر) را برعهده داشت که با بودجه‌ی ۸۸ میلیون دلاری توانست ۱۶۰.۵ میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد. درحال‌حاضر شرکت آمازون درباره‌ی فیلم Parker سکوت اختیار کرده است.


منبع TheWrap
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده