نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۹

احتمال تولید اقتباس سینمایی یا تلویزیونی Life is Strange و Disco Elysium

قرارداد اخیر شرکت‌های آمازون و dj2 Entertainment می‌تواند منجر به تولید اقتباس سینمایی یا تلویزیونی بازی‌های Life is Strange و Disco Elysium شود.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که قرارداد جدید بین شرکت‌های Amazon و dj2 Entertainment می‌تواند به تولید اقتباس سینمایی و تلویزیونی بازی Life is Strange و بازی Disco Elysium برای شبکه آنلاین آمازون پرایم ویدئو منجر شود. همان‌طور که رسانه‌ی ددلاین گزارش داد، شرکت آمازون اخیرا قراردادی را با سازنده‌ی فیلم‌های Sonic the Hedgehog (سونیک خارپشت) امضا کرده است تا «محتواهای جدیدی ازجمله اقتباس‌های تلویزیونی از مجموعه بازی‌های متعلق به آن‌ها نظیر بازی لایف ایز استرنج را تهیه و تولید کند که منحصرا از سرویس پرایم به نمایش درمی‌آید».

دیمیتری ام. جانسون، مدیرعامل شرکت dj2 Entertainment درباره‌ی این قرارداد گفت: «تیم ما مدت‌ها بر این باور بود که روزی بازی‌های ویدیویی به‌عنوان یک منبع خارق‌العاده برای داستان‌گویی در فیلم‌ها و سریال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و تنها کمبود علاقه و احترام به این فرم هنری بود که در گذشته مانع از تولید اقتباس‌های موفق شد. افزون‌براین، به داشتن آمازون به‌عنوان شریک تجاری درکنار خود می‌بالیم؛ شریکی که به معنای واقعی کلمه بدون هیچ محدودیتی از ما و بلندپروازی‌هایمان برای روایت بهترین داستان‌های مرتبط با بازی‌ها در سطح جهانی حمایت می‌کند».

شخصیت مکس در بازی لایف ایز استرنج

نگرانی‌هایی در مورد تولید اقتباس سینمایی و تلویزیونی از بازی‌های انتخاب‌محور در بین طرفدارها وجود دارد

شرکت dj2 Entertainment نه‌تنها اخیرا قراردادی را با استودیو Hazelight برای آوردن بازی It Takes Two به یک مدیوم تازه امضا کرد، بلکه تمایل خود برای تولید اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی دیگری از آثاری نظیر بازی Disco Elysium و بازی Life is Strange را ابراز کرده است.

بااین‌حال باید منتظر ماند و دید که این اقتباس‌ها اگر ساخته شوند تا چه اندازه موفق عمل می‌کنند. بسیاری از افراد قبلا نگرانی‌های خود را در مورد این اقتباس‌ها ابراز کردند. آن‌ها به این نکته اشاره داشتند که تولید یک فیلم یا سریال لایو-اکشن در دنیای این بازی‌ها باعث حذف حق انتخاب و تعیین سرنوشت کاراکترها توسط بازیکن می‌شود.

گروه دیگری از افراد نگران این هستند که شرکت بسیار ثروتمند آمازون به‌خاطر وجود ایدئولوژی ضد-سرمایه‌داری در Disco Elysium، گزینه‌ی مناسبی برای ساخت اقتباس آن نباشد. آمازون به‌دنبال گسترش فهرست آثار لایو-اکشن ساخته‌شده از روی بازی‌های ویدیویی است. آن‌ها درکنار تولید سریال The Legend of Vox Machina از مجموعه‌ی Dungeons and Dragons امیدوار هستند که سریالی براساس مجموعه بازی‌های پرطرفدار Mass Effect (مس افکت) شرکت الکترونیک آرتز بسازند.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده