نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۸

ساخت سریال بلید رانر توسط ریدلی اسکات برای شبکه آمازون

ساخت سریال Blade Runner 2099 برای شبکه آمازون رسما تایید شد. ریدلی اسکات، کارگردان فیلم بلید رانر به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این سریال حضور دارد.

ماه آذر امسال بود که ریدلی اسکات، کارگردان فیلم‌ Blade Runner از در دست ساخت بودن یک سریال لایو اکشن براساس مجموعه بلید رانر خبر داد. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، ساخت سریال Blade Runner رسما تایید و اعلام شده است. منابع نزدیک به هالیوودریپورتر تایید کردند که آمازون استودیو حق پخش سریالی براساس دنیای بلید رانر را خریداری کرده است و ریدلی اسکات نیز به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این پروژه حضور خواهد داشت.

این سریال قرار است Blade Runner 2099 نام داشته باشد و دنباله فیلم Blade Runner محصول سال ۱۹۸۲ و فیلم Blade Runner 2049 به کارگردانی دنی ویلنوو محصول سال ۲۰۱۷ خواهد بود. آمازون چند سالی است که به‌دنبال ساخت سریال براساس مجموعه‌های سینمایی محبوب است و سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power یکی از این تلاش‌ها است که پخش آن در شهریور آینده آغاز خواهد شد.

اگرچه هنوز این موضوع مشخص نیست، اما برخی منابع می‌گویند که ریدلی اسکات ممکن است کارگردانی برخی از قسمت‌های سریال Blade Runner 2099 را نیز بر عهده داشته باشد. فیلم Blade Runner در نسخه آینده لس آنجلس جریان دارد که تمرکز قسمت اول روی ریک دکارد با بازی هریسون فورد بود که وظیفه داشت تا رپلیکنت‌های سرکش را دستگیر کند که تشخیص آن‌ها از انسان‌ها کار بسیار سختی است.

به‌نظر می‌رسد که دنیای بلید رانر پتانسیل خوبی برای یک سریال تلویزیونی داشته باشد و بینندگان علاقه زیادی به‌دنبال کردن دنیای سایبرپانکی و نئو نوآر Blade Runner دارند. نتفلیکس پیش از این با ساخت دو فصل از سریال Altered Carbon توانست مخاطبان زیادی را جذب کند. همچنین انیمه Blade Runner: Black Lotus برای شبکه ادالت سوییم تولید و پخش آن از آبان امسال آغاز شد و مدتی پیش پخش انیمه بلید رانر به پایان رسید.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده