نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۶

انتخاب جوزف گوردون لویت برای ایفای نقش جیم جونز در فیلم White Night

جوزف گوردون-لویت و کلویی گریس مورتس در فیلم مهیج روان‌شناختی White Night شرکت‌های فیلم‌نیشن اینترتینمنت و آرچر گری نقش‌آفرینی می‌کنند.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که جوزف گوردون-لویت، بازیگر فیلم Inception (تلقین) قراردادی را برای ایفای نقش جیم جونز، یک رهبر آئینی در فیلم سینمایی White Night (شب روشن) شرکت‌های FilmNation Entertainment و Archer Grey امضا کرده است. کلویی گریس مورتس، بازیگر فیلم Let Me In (بگذار وارد شوم) نیز برای ایفای نقش دبورا لیتون، بازمانده‌ی جونزتاون به جمع بازیگرهای این فیلم مهیج روان‌شناختی پیوسته است.

جیم جونز یک کشیش مسیحی، پیشوای روحانی عضو کلیسای مریدان مسیح و قاتل جمعی بود که شهر کوچک خودمختاری با نام جونزتاون را در جنگلی دورافتاده در منطقه‌ی گویان تأسیس کرد. او به‌خاطر بنیان‌گذاری و رهبری جریانی موسوم به Peoples Temple (پرستشگاه مردم) به شهرت رسید. این رهبر آئینی هزاران پیرو را متقاعد کرد که در جونزتاون زندگی کنند و آن را «بهشت سوسیالیستی عاری از ظلم و ستم دولت ایالات متحده آمریکا» نامید.

وقتی لئو رایان، نماینده‌ی کنگره‌ی آمریکا و فعال حقوق بشر در سال ۱۹۷۸ میلادی به‌میل خود برای تحقیق به جونزتاون می‌رود، به چند تن از پیروان پیپلز تمپل برخورد می‌کند که تمایل به جدایی از فرقه داشتند. آن‌ها حین سوارشدن به هواپیما در مسیر بازگشت با گروه مسلح محافظان جونز درگیر می‌شوند و زنده آن‌جا را ترک نمی‌کنند. جیم جونز متعاقبا اقدام به خودکشی دسته جمعی به‌همراه ۹۱۸ نفر از پیروانش می‌کند که در جریان آن ۳۰۴ کودک به‌وسیله‌ی ترکیب ماده‌ی سمی سیانور و طعم‌دهنده‌ها جان خود را از دست دادند. در این خودکشی جمعی تنها پنج نفر جان سالم به در بردند.

آن سویتسکی، یکی از کارگردان‌های سریال Castle Rock (کسل راک) سکان هدایت فیلم White Night را در دست دارد که با اقتباس از کتاب شرح‌حال پرفروش Seductive Poison (سم اغواکننده) نوشته‌ی دبورا لیتون ساخته می‌شود. ویلیام ویلر، نویسنده‌ی فیلم Ghost in the Shell (شبح درون پوسته) فیلم‌نامه‌ی این فیلم هیجانی را به رشته‌ی تحریر در می‌آورد که برای آغاز فیلم‌برداری از بهار سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است. این پروژه با فیلم در دست ساخت شرکت مترو گلدوین مایر (MGM) به نویسندگی اسکات روزنبرگ ارتباطی ندارد که لئوناردو دیکاپریو نقش جیم جونز را در آن بازی می‌کند.


منبع Dark Horizons
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده