نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۷

عملکرد بسیار درخشان انیمه Belle در گیشه آمریکا

انیمه Belle در دو هفته اکران خود در آمریکای شمالی توانسته عملکرد بسیار خوبی را در گیشه داشته باشد و مورد توجه تماشاگران قرار بگیرد.

انیمه Belle در جشنواره کن ۲۰۲۱ برای اولین‌بار نمایش داده شد و توانست با تحسین منتقدان و تماشاگران مواجه شود. حالا مدتی است که این انیمه سینمایی در آمریکای شمالی نیز روی پرده رفته است و طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آماری از عملکرد انیمه بل در آمریکای شمالی منتشر شده است. شرکت GKIDS تایید کرد که انیمه Belle در اولین هفته اکرانش در آمریکا بیش از ۲ میلیون فروش کرد. همچنین این انیمه موفق شد تا پایان دومین هفته اکرانش مجموع فروش خود را از مرز ۳ میلیون دلار عبور دهد.

مامورو هوسودا وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه انیمه بل را بر عهده دارد که پیش از این انیمه Mirai را کارگردانی کرده بود. انیمه میرای در سال ۲۰۱۸ حدود ۸۱۲ هزار دلار در آمریکا فروش کرد و حالا انیمه Belle توانسته در دوران همه‌گیری کرونا فروش بسیار بیشتر و بهتری را تجربه کند. طبق گفته GKIDS، انیمه بل هم‌اکنون پروفروش‌ترین انیمه اورجینال این شرکت در آمریکای شمالی است. انیمه Belle در مجموع ۵۸/۴ میلیون دلار دیگر در بازار بین‌المللی فروش کرده و تاکنون فروش جهانی این انیمه به ۶۱/۵ میلیون دلار رسیده است.

شخصیت بل در دنیای یو _ انیمه Belle

انیمه بل سومین فیلم پر فروش ژاپن در سال ۲۰۲۱ بوده است. انیمه Belle داستان سوزو، دانش آموز ۱۷ ساله دبیرستانی را دنبال می‌کند که هم در دنیای واقعی ژاپن و هم در دنیای مجازی به‌نام "U" با نام بل در حال زندگی است. کاهو ناکامورا، ریو ناریتا، شوتا سومتانی، تینا تماشیرو، لیلاس ایکوتا، کوجی یاکوشو و تاکرو ساتو از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمه Belle حضور دارند. انیمه بل تاکنون نامزد جوایز زیادی از مراسم‌های مختلف شده است.

این انیمه تاکنون نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن در جوایز فیلم دیترویت، شیکاگو، لس آنجلس، فلوریدا، سان فرانسیسکو و آستین شده و اخیرا نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم جوایز انیمه Crunchyroll شده است. همچنین شاهد نامزد شدن انیمه Belle در ۶ بخش جوایز Annie از جمله بهترین فیلم سال بوده‌ایم. علاوه‌بر انیمه Belle و انیمه Mirai، مامورو هوسودا وظیفه کارگردانی آثار دیگری چون انیمه The Girl Who Leapt Through Time، انیمه Summer Wars، انیمه Wolf Children و انیمه The Boy and the Beast را نیز بر عهده داشته است.


منبع AnimeMojo
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده