نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴

صحبت جالب کارگردان فیلم بتمن درباره رابرت پتینسون

مت ریوز در گفت‌وگو با رسانه‌ی اسکوایر درباره‌ی واکنش منفی برخی از افراد به انتخاب رابرت پتینسون برای ایفای نقش شوالیه تاریکی در فیلم The Batman سخن گفت.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که مت ریوز، کارگردان فیلم The Batman درباره‌ی واکنش‌ها نسبت‌به انتخاب رابرت پتینسون برای ایفای نقش شوالیه‌ی تاریکی اظهارنظر کرده است. انتخاب این هنرپیشه‌ی ۳۵ ساله بحث و گفت‌وگوهای زیادی ایجاد کرد و بازتاب‌های منفی برخی از افراد را در سطح اینترنت به‌دنبال داشت. مت ریوز می‌گوید که چنین واکنش‌هایی باتوجه‌به پیشینه‌ی مجموعه کاملا طبیعی است و همیشه اتفاق می‌افتد. کارگردان فیلم بتمن در گفت‌وگو با رسانه‌ی Esquire گفت: «هیچ بازیگری وجود ندارد که پس از اعلام اینکه در یک فیلم سینمایی نقش شوالیه‌ی تاریکی را ایفا می‌کند، با واکنش منفی مواجه نشود».

مت ریوز گفت کسانی که به انتخاب رابرت پتینسون برای ایفای نقش اصلی فیلم The Batman واکنش منفی نشان دادند، به اندازه‌ی کافی آثار این هنرپیشه پس از فیلم‌های Twilight (گرگ‌ومیش) را تماشا نکرده‌اند. این کارگردان آمریکایی در این‌باره اظهار داشت: «می‌دانستم کسانی که [از این انتخاب] هیجان‌زده بودند، با کارهای راب پس از فیلم‌های Twilight آشنایی داشتند. درعین‌حال می‌دانستم دلیل هیجان‌زده نبودن برخی از افراد این است که آن‌ها آثار راب پس از فیلم‌های Twilight را نمی‌شناسند».

درواقع نام رابرت پتینسون پس از ایفای نقش ادوارد کالن خون‌آشام در سری فیلم Twilight بر سر زبان‌ها افتاد. این مجموعه‌ی فانتزی به بازیگر فیلم The Batman کمک کرد تا به شهرت برسد. رابرت پتینسون از زمان بسته شدن پرونده‌ی فیلم‌های Twilight در سال ۲۰۱۲ میلادی نقش‌های فرعی و متنوع زیادی بازی کرده است. او در سال ۲۰۱۹ به‌همراه ویلم دفو در فیلم سیاه‌وسفید The Lighthouse (فانوس دریایی) به کارگردانی رابرت اگرز نقش‌آفرینی کرد و در سال ۲۰۲۰ در فیلم Tenet (تنت) و فیلم The Devil All The Time (شیطان تمام‌وقت) ظاهر شد.

رابرت پتینسون در نقش بروس وین بدون ماسک بتمن در فیلم The Batman

فیلم The Batman پس از تأخیرهای فراوان نهایتا در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۲ (۱۳ اسفند ۱۴۰۰) روی پرده‌ی سینما می‌رود و در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۲۲ (۳۰ فروردین ۱۴۰۱) به شبکه آنلاین HBO Max اضافه خواهد شد. رابرت پتینسون نقش بتمن، زوئی کراویتز نقش سلینا کایل/زن گربه‌ای، پل دینو نقش ادوارد نیگما/ریدلر، کالین فارل نقش پنگوئن، جان تورتورو نقش کارماین فالکون، جفری رایت نقش رئیس پلیس جیمز گوردون، اندی سرکیس نقش آلفرد پنی‌ورث و پیتر سارسگارد نقش گیل کالسون را در فیلم The Batman ایفا می‌کنند. مت ریوز، کارگردان فیلم‌های War for the Planet of the Apes (جنگ برای سیاره میمون‌ها) و Cloverfield (کلاورفیلد) سکان هدایت فیلم بتمن را در دست دارد و متنسون تاملین را در نگارش فیلمنامه‌ی آن یاری کرده است.

شرکت برادران وارنر اخیرا اعلام کرد که مدت زمان فیلم The Batman نزدیک به ۳ ساعت خواهد بود. این باعث می‌شود تا فیلم بتمن به کارگردانی مت ریوز به طولانی‌ترین فیلم بتمن در تمام ادوار تبدیل شود و یکی از طولانی‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ سینما لقب بگیرد. پیش از این رکورد طولانی‌ترین فیلم بتمن به فیلم The Dark Knight Rises (شوالیه تاریکی برمی‌خیزد) با مدت زمان ۲ ساعت و ۴۴ دقیقه تعلق داشت. مدتی قبل فیلم The Batman رسما درجه‌ی سنی PG-13 را از سوی انجمن سینمایی آمریکا دریافت کرد. رابرت پتینسون اخیرا در گفت‌وگو با مجله‌ی امپایر تمایل خود برای ایفای نقش بروس وین در دو فیلم دیگر را ابراز کرد.

شرکت برادران وارنر درکنار فیلم The Batman، سریال Gotham PD (پلیس گاتهام) و سریال مستقل پنگوئن برای شبکه HBO Max را در دست تولید دارد. هنوز معلوم نیست که آیا شوالیه‌ی تاریکی رابرت پتینسون در این سریال‌ها ظاهر می‌شود یا خیر. اگر فیلم The Batman به اندازه‌ی کافی موفق باشد، حتی احتمالا می‌توان انتظار حضور شوالیه‌ی تاریکی رابرت پتینسون در دنیای سینمایی دی‌سی را داشت. فارغ از این موارد، طرفدارها می‌توانند بازی Gotham Knights و بازی Suicide Squad: Kill the Justice League را در سال ۲۰۲۲ میلادی تجربه کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده