نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۲

ویلم دفو: قصه دنباله فیلم Joker می‌تواند درباره دو جوکر باشد

ویلم دفو در یک مصاحبه از ایده‌ی خود برای خلق داستان دنباله‌ی فیلم جوکر با بازی واکین فینیکس صحبت کرده است.

به‌تازگی و در جریان اخبار سینما و تلویزیون،‌ ویلم دفو در مصاحبه‌ای جدید با GQ از ایده‌ی خود برای داستان دنباله‌ی فیلم The Joker گفت: «چیز جالبی پیرامون این موضوع در ذهنم وجود دارد. مثلا، چه می‌شد اگر [درکنار جوکر اصلی با نقش‌آفرینی واکین فینیکس] یک شخصیت دیگر هم پیدا می‌شد که با تقلید کارهای جوکر، خودش را به‌عنوان این شخصیت جا می‌زد. این درباره‌ی رویارویی و جنگ دو جوکر نیست. به‌نظر خیلی جالب می‌شود اگر کاراکتری وارد داستان شود و ادعا کند که جوکر است.

واقعا یک موقعیت داستانی جالب را ایجاد می‌کند؛ مخصوصا که اگر جوکرِ واکین فینیکس را داشته باشیم و در آن سو یک شخصیت با تقلید از او، خودش را به‌عنوان جوکرِ اصلی معرفی کند. من درباره‌ی این ایده خیال‌پردازی کرده بودم و تا به‌حال درباره‌ی آن با کسی صحبت نکرده‌ام. شما اولین اشخاصی هستید که آن را از من می‌شنوید».

تصویر ویلم دفو در نقش نورمن آزبورن

ویلم دفو که مهارت مثال‌زدنی و تحسین‌برانگیز او بر هیچ یک از دنبال‌کنندگان سینما و تلویزیون پوشیده نیست، با ایفای نقش‌هایی به‌خصوص مثل کاراکتر گرین گابلین در سری فیلم‌های مرد عنکبوتی نشان داد که در هنرنمایی به‌عنوان نقش منفی آثار سینمایی چه قدر مهارت دارد. دفو با اجرای تحسین‌برانگیز در فیلم Spider-Man No Way Home و ارائه‌ی یک نمایش دیوانه‌وار از شخصیت گرین گابلین، دوباره طرفداران را به‌خیال‌پردازی درباره‌ی ساخته شدن یک فیلم از شخصیت جوکر با نقش‌آفرینی او وادار کرده است. دفو پیرامون ایفای نقش‌های منفی در آثار سینمایی می‌گوید:

«ایفای نقش کاراکترهای شرور واقعا لذت‌بخش است. چون به شما اجازه می‌دهند تا کارهایی را انجام بدهید که در زندگی عادی نمی‌توانید سراغشان بروید. بازی کردن با نیمه‌ی تاریک‌مان واقعا بامزه است. ولی خب واقعا نمی‌دانم. اصلا به این چیزها فکر نمی‌کنم».

دنباله‌ی سری فیلم‌های جوکر با نقش‌آفرینی واکین فینیکس هنوز معرفی نشده است و اگر آن اثر واقعا ساخته شود، درحال حاضر نمی‌توان با قطعیت گفت که آیا سازندگان از ایده‌ی ویلم دفو استفاده خواهند کرد یا نه. نکته‌ی قابل‌توجه در مورد صحبت‌های دفو اما شباهت بسیار زیاد این ایده به‌ماجراهای Three Jokers در کامیک‌های جدید بتمن است؛ داستان‌هایی که نشان می‌دهند در دنیا فقط یک جوکر وجود ندارد و اشخاصی هستند که با این اسم و این شمایل و این رفتار به‌اقدامات شرورانه دست می‌زنند.

نظرتان چیست؟ آیا دوست دارید دنباله‌ی جوکرِ واکین فینیکس با این ایده از ویلم دفو و نقش‌آفرینی او به‌عنوان جوکر تقلبی ساخته شود؟ دیدگاه‌های خود را برای زومجی بنویسید.


منبع comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده