نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۹

عقب افتادن اکران فیلم جدید و ترسناک A Quiet Place

پارامونت پیکچرز از تأخیر فیلم اسپین‌آف A Quiet Place به کارگردانی مایکل سارنوسکی خبر داد که اکنون با تأخیری تقریبا ۶ ماهه روی پرده‌ی سینما می‌رود.

طرفداران باید چند ماه بیشتر برای تماشای سومین قسمت از سری فیلم‌های دلهره‌آور A Quiet Place (یک مکان ساکت) منتظر بمانند؛ زیرا پارامونت پیکچرز اکران آن را چند ماه به تعویق انداخته است. فیلم اسپین‌آف A Quiet Place در ابتدا برای اکران در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۱ فروردین ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده بود؛ اما اکنون با تأخیری تقریبا ۶ ماهه در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ (۳۱ شهریور ۱۴۰۲) روی پرده‌ی سینما خواهد رفت.

این تغییر پس از تأخیر تقریبا یک ساله‌ی قسمت‌های هفتم و هشتم فیلم Mission Impossible با نقش‌آفرینی تام کروز اتفاق افتاد. فیلم Mission: Impossible 7 (مأموریت غیرممکن ۷) اکنون به‌جای تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (۸ مهر ۱۴۰۱) در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳ (۲۳ تیر ۱۴۰۲) و فیلم Mission: Impossible 8 (مأموریت غیرممکن ۸) به‌جای تاریخ ۷ ژوئیه ۲۰۲۳ (۱۶ تیر ۱۴۰۲) در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ (۸ تیر ۱۴۰۳) اکران خواهند شد.

سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های A Quiet Place بیشتر به‌عنوان یک اسپین‌آف مطرح است تا اینکه بخواهد نقش یک دنباله را برای قسمت‌های قبلی بازی کند. جزئیات داستان این فیلم اسپین‌آف مخفی نگه داشته می‌شود؛ اما ظاهرا داستان آن براساس ایده‌ای بکر از جان کرازینسکی به رشته‌ی تحریر در آمده است که در مقام کارگردان، نویسنده و بازیگر دو قسمت اول فیلم A Quiet Place ظاهر شد. جف نیکولز، کارگردان فیلم‌های Take Shelter (پناه بگیر) و Mud (ماد) در ابتدا برای نویسندگی و کارگردانی اسپین‌آف A Quiet Place در نظر گرفته شده بود؛ اما طبق گزارش‌ها از این پروژه کناره‌گیری کرد تا تمرکز خود را روی تولید یک فیلم سینمایی علمی-تخیلی بی‌نام دیگر از پارامونت معطوف کند.

خانواده اَبوت از بیگانگان فرار می‌کنند فیلم یک مکان ساکت

درحال‌حاضر مایکل سارنوسکی به صندلی کارگردانی فیلم جدید A Quiet Place تکیه زده است که نویسندگی و کارگردانی فیلم Pig (خوک) را در کارنامه دارد؛ اثری که با اکران در سال ۲۰۲۱ توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد. جان کرازینسکی از شرکت Sunday Night درکنار آلیسون سیگر به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم فعالیت می‌کنند و مایکل بی، اندرو فرم و برد فولر از شرکت Platinum Dunes وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارند.

نخستین قسمت فیلم A Quiet Place در سال ۲۰۱۸ روی پرده‌ی سینما رفت و با واکنش مثبتی از سوی منتقدان مواجه شد. این فیلم که بازیگرانی نظیر امیلی بلانت، جان کرازینسکی، میلیسنت سیموندز و نوآ جوپ در آن به ایفای نقش پرداختند، در گیشه نیز بسیار موفق بود و با بودجه‌ی ۱۷ میلیون دلاری توانست ۳۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد. فیلم A Quiet Place: Part II (یک مکان ساکت: قسمت ۲) با بازی کیلین مورفی نیز پس از تأخیرهایی بر اثر شیوع ویروس کرونا نهایتا در سال ۲۰۲۱ اکران شد و توانست ۲۹۷ میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد.

پارامونت پیکچرز امیدوار است که با گسترش دنیای مجموعه فیلم‌های ترسناک A Quiet Place بتواند در سال‌های آتی بیشتر روی آن مانور بدهد. تولید یک فیلم فرعی که احتمالا جان کرازینسکی و امیلی بلانت در آن به ایفای نقش نمی‌پردازند و روی کاراکترهایی تازه‌ تمرکز دارد، بی‌تردید می‌تواند تاثیر مثبتی روی گسترش این جهان داشته باشد. این مجموعه‌ی دلهره‌آور موفقیت‌های زیادی را برای پارامونت به ارمغان آورده است و اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد. مدتی قبل امیلی بلانت در گفت‌وگو با کولایدر اظهار داشت که جان کرازینسکی ایده‌هایی برای ساخت فیلم A Quiet Place: Part 3 در ذهن دارد، اما تولید این فیلم هنوز تأیید نشده است.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده