// شنبه, ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۱

افزایش مجدد قیمت اشتراک ماهانه نتفلیکس

قیمت اشتراک‌‌های ماهیانه شبکه نتفلیکس دوباره افزایش پیدا کرده است.

از سال ۲۰۱۴ تا امروز، شبکه آنلاین نتفلیکس ۶ بار قیمت اشتراک خود را افزایش داده است. حالا براساس جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اشتراک Standard که قبلا با قیمت ۱۴ دلار ارائه می‌شد، به ۱۵.۵ دلار رسیده است و اشتراک Premium که قبلا ۱۸ دلار قیمت داشت، اکنون ماهانه ۲۰ دلار هزینه دارد. قیمت اشتراک Basic همچنان برای هر ماه ۱۰ دلار است. تقریبا هر دو سال شاهد افزایش یک یا دو دلاری هزینه‌ی اشتراک نتفلیکس بوده‌ایم.

نتفلیکس برای توضیح افزایش مجدد قیمت گفت: «هزینه‌ی اشتراک را افزایش دادیم تا بتوانیم به ارائه‌ی آثار سرگرم‌کننده‌ی بسیار متنوع و باکیفیت ادامه بدهیم. به مانند همیشه چند اشتراک را ارائه می‌کنیم تا مشترک‌ها بتوانند اشتراک متناسب با بودجه‌ی خود را انتخاب کنند». در اشتراک Basic شما به‌صورت همزمان فقط می‌توانید روی یک دستگاه مشغول استفاده از نتفلیکس شوید و به کیفیت HD دسترسی ندارید.

در اشتراک Standard می‌توانید با اکانت خود همزمان از دو دستگاه استفاده کنید و به کیفیت HD هم دسترسی دارید. در آخر نوبت به اشتراک Premium با قیمت ماهانه‌ی ۱۹.۹۹ دلاری می‌رسد که به کاربر اجازه‌ی استفاده‌ی همزمان از ۴ دستگاه و تماشای آثار مختلف با کیفیت 4K را می‌دهد. چند سال قبل یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های یک سرویس اشتراکی مانند نتفلیکس برای مخاطب در برخی از کشورها این بود که هزینه را به مراتب پایین می‌آورد.

زیرا تماشاگر به‌جای پرداخت اشتراک چند شبکه‌ی کابلی، هزینه‌ی اشتراک مثلا ۸.۹۹ دلاری بهترین اشتراک نتفلیکس را پرداخت می‌کرد. اکنون اوضاع متفاوت شده است. زیرا نه‌تنها هزینه‌ی اشتراک سرویس نتفلیکس بیشتر از قبل به‌نظر می‌رسد، بلکه تعداد شبکه‌های آنلاین استریم‌محور اشتراکی هم افزایش قابل توجهی را تجربه کرد. اپل تی‌وی پلاس، پارامونت پلاس، نتفلیکس، دیزنی پلاس، HBO Max، شبکه Peacock و شبکه Hulu تنها برخی از سرویس‌های استریمینگ شناخته‌شده‌ی امروز هستند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده