نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۹

عدم پذیرش فیلم Spider-Man: No Way Home در جوایز بفتا

آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا با نشر یک اعلامیه از پذیرفته نشدن فیلم مرد عنکبوتی 3 در رویداد جوایز سینمایی BAFTA خبر داد.

در جریان آخرین اخبار سینما و تلویزیون مشخص شد که فیلم موفق و بسیار محبوب Spider-Man: No Way Home به‌عنوان یکی از رقابت‌کنندگان در رویداد جوایز سینمایی بفتا (BAFTA) پذیرفته نشده است. با استناد به‌موارد ذکرشده توسط وبسایت ددلاین، تأخیر در ارسال فیلم مرد عنکبوتی راهی به‌خانه نیست در پنجره‌ی زمانی مشخص‌شده توسط آکادمی بفتا جهت بررسی شدن در راند اول رای‌گیریِ داوران، علت اصلی پذیرفته نشدن این فیلم ابرقهرمانی در رویداد مورد بحث است. ظاهرا سازندگان نمی‌خواستند خطر لو رفتن نسخه‌ی باکیفیت و غیرقانونی فیلم را به جان بخرند.

با این وجود ظاهرا سونی در تلاش بود تا نظر هیئت داوران آکادمی بفتا را جلب کند و فیلم را در فهرست بررسی جوایز بفتا قرار دهد. اما هیئت داوران با درخواست سونی موافقت نکردند. داورها می‌گفتند چون فیلم مرد عنکبوتی 3 با بازی تام هالند در پلتفرم BAFTA View آپلود نشده است، آن‌ها در زمان کلیک روی گزینه‌ی «پخش/Play» به‌جای دیدن فیلم اصلی صرفا می‌توانستند یک تریلر دو دقیقه‌ای از اثر را تماشا کنند. بفتا در واکنش به‌‌تأخیر در ارسال فیلم در پنجره‌ی زمانی اعلام‌شده، چنین بیانیه‌ای را در پلتفرم BAFTA View منتشر کرده است:

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، معیارهای واجد شرایط بودن برای جوایز سینمایی سال ۲۰۲۲ آکادمی هنرهای سینمایی بریتانیا را برآورده نکرده است. درنتیجه نتوانست مجوز ورود برای رقابت در این بخش را به‌دست آورد. همان‌طور که در قوانین ذکر شده، تمامی فیلم‌ها باید تا قبل از پایان اولین راند از رای‌گیری داوران در پلتفرم BAFTA View برای هیئت داوران قابل دسترسی باشند. این قانون برای تمامی شرکت‌کنندگان اجرا می‌شود تا عدالت مابین شرکت‌کنندگان رعایت شود. فیلم Spider-Man: No Way Home توسط در زمان اعلام‌شده در دسترس آکادمی قرار نگرفت».

مرد عنکبوتی با لباس جدید در مقابل الکترو

آپلود شدن فیلم‌ها در پلتفرم بفتا ویو از سال ۲۰۲۰ به‌عنوان یکی از قوانین اصلی شرکت در رقابت‌ جوایز سینمایی بفتا توسط آکادمی آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا مطرح شد. حالا جوایز بفتا ۲۰۲۲ تبدیل به اولین دوره از این جوایز شده است که در آن استودیوها اجازه ندارند تا آثار خود را در قالب دیسک‌های DVD ارسال کنند. آن‌ها باید سراغ آپلود فیلم در BAFTA View بروند.

در پی اقدام سونی در مسیر ارسال فیلم مرد عنکبوتی 3 برای رویدادهای بزرگ سینمایی مثل جوایز اسکار، پذیرفته نشدن این اثر در رویداد بفتا بدون شک یک اتفاق ناراحت‌کننده برای سازندگان این اثر دنیای سینمایی مارول به‌حساب می‌آید. همان‌طور که گفته شد، گویا ترس سونی از دزدیده شدن نسخه‌ی دیجیتالی این فیلم در پلتفرم بفتا ویو، اصلی‌ترین دلیل این ابرکمپانی برای تأخیر در ارسال فیلم بوده است. نسخه‌ی دیجیتالی فیلم Spider-Man: No Way Home در تاریخ ۹ اسفند به‌صورت رسمی در دسترس تمامی علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


منبع deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده