نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱

حضور فیلم قهرمان در فهرست اولیه نامزدهای اسکار ۲۰۲۲

فیلم قهرمان اصغر فرهادی در فهرست اولیه نامزدهای بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۲۲ حضور دارد.

ساعاتی پیش فهرست اولیه برخی از بخش‌های اسکار ۲۰۲۲ مانند بهترین فیلم خارجی زبان اعلام شدند. در فهرست پانزده‌تاییِ بهترین فیلم خارجی زبان نام فیلم سینمایی قهرمان ساخته‌ی اصغر فرهادی نیز به چشم می‌خورد. فهرست منتشرشده که پانزده فیلم در آن قرار گرفته‌اند، طی هفته‌های آتی اصلاح خواهد شد و درنهایت نامزدهای نهایی جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 2022، از بین این ۱۵ اثر سینمایی اعلام خواهند شد.

در فهرست پانزده‌تایی و اولیه بهترین فیلم‌های خارجی زبان اسکار ۲۰۲۲ علاوه‌بر قهرمان، نام فیلم‌هایی از بلژیک، آلمان، اسپانیا و اتریش نیز به چشم می‌خورد. نکته قابل‌توجه آن است که فیلم Titan به‌عنوان برنده‌ی نخل طلای کن در این فهرست حضور ندارد.

فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی

فیلم سینمایی قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی در جشنواره کن رونمایی شد و در همان جشنواره جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد. نمایش عمومی این فیلم سینمایی مدتی پیش در ایران آغاز شد و هم‌اکنون نیز ادامه دارد. قهرمان با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده، سحر گلدوست و فرشته صدرعرفایی ساخته شده است. تهیه فیلم قهرمان به‌صورت مشترک برعهده اصغر فرهادی و الکساندر ماله‌گی بود و اصغر فرهادی علاوه‌‌بر تهیه‌کنندگی و کارگردانی، فیلمنامه قهرمان را نیز نوشته است.

آیا شما کاربرهای زومجی موفق به تماشای فیلم قهرمان شده‌اید؟ نظر شما درباره‌ی آن چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده