نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۱

لغو سریال کابوی بیباپ توسط نتفلیکس پس از یک فصل

شبکه‌ی نتفلیکس از لغو سریال علمی-تخیلی نئو-نوآر Cowboy Bebop تنها پس از یک فصل خبر داد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که شبکه‌ی نتفلیکس رسما اقتباس لایو-اکشن Cowboy Bebop (کابوی بیباپ) را پس از تنها یک فصل لغو کرده است. این سریال ۱۰ قسمتی ماه گذشته در تاریخ ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) به نتفلیکس راه یافت و با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد. با اینکه کابوی بیباپ ۷۴ میلیون ساعت در سراسر جهان دیده شده است، اما این سریال در هفته‌ی گذشته با افت بیش از ۵۹ درصدی در زمینه‌ی زمان تماشا مواجه شد و خیلی‌ها اصلا و ابدا آن را دوست نداشتند.

دنیلا پیندا در نقش فی ولنتاین، مصطفی شاکر در نقش جت بلک، جان چو در نقش اسپایک اشپیگل، الکس هاسل در نقش ویشس و النا ساتینی در نقش جولیا از بازیگرانی بودند که در نخستین فصل سریال کابوی بیباپ به ایفای نقش پرداختند. این سریال با اقتباس از انیمه‌ی Cowboy Bebop ساخته شده است.

کابوی بیباپ برداشتی لایو-اکشن از انیمه‌ی ماندگار Cowboy Bebop است. این اقتباس ماجراهای سه شکارچی جایزه‌بگیر با نام مستعار «کابوی‌ها» را دنبال می‌کند که همگی تلاش می‌کنند تا از گذشته‌ی خود بگریزند. اسپایک اشپیگل، جت بلک و فی ولنتاین به همان اندازه که مرگبار به نظر می‌رسند، گروهی یک‌دنده و لغزخوان را تشکیل می‌دهند که در ازای پاداش مناسب آماده‌ی شکار خطرناک‌ترین جنایت‌کاران منظومه‌ی شمسی هستند. اما آن‌ها تنها پیش از آن‌که گذشته بالاخره گیرشان بیاندازد، با زور و مسخره‌بازی می‌توانند از انبوهی از مخمصه‌ها رهایی یابند.

سریال Cowboy Bebop با همکاری نتفلیکس و شرکت Tomorrow ساخته شد و مایکل کتلمن و الکس گارسیا لوپز سکان هدایت تمام ۱۰ اپیزود آن را در دست داشتند. افزون‌براین، یوکو کانو، آهنگساز اصلی انیمه‌ی کابوی بیباپ نیز برای ساخت موسیقی متن سریال بازگشته بود. انیمه‌ی اصلی تنها در ۲۶ اپیزود تقدیم بیننده‌ها شد و یک قسمت ویژه از آن نیز در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ روی آنتن رفت. همچنین یک انیمیشن با نام Cowboy Bebop: The Movie هم از این انیمه در سال ۲۰۰۱ میلادی تولید و به نمایش در آمد.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده